دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1396 - 09:55
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

تایید قرارداد استقلال با جباروف از سوی فیفا/ پرش پرسپولیس از روی پرونده «ژوزه» به کمک دادگاه CAS/ قول شفاهی سرخابی‌ها به فدراسیون فوتبال

سرپرست کمیته تعیین وضعیت بازیکنان در فدراسیون فوتبال تایید کرد در استعلامی که فدراسیون فوتبال از فیفا گرفت مشخص شد قرارداد جباروف با استقلال کاملا درست و قانونی است و این باشگاه می‌تواند آن را در رقابت‌های لیگ هفدهم به ثبت برساند.
کد خبر : 187854

روزبه وثوق‌احمدی در خصوص جلسه هفته گذشته خود با طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص بدهی‌های این باشگاه به بازیکنان خارجی به خبرنگار ورزشی آنا،‌ گفت: «هفته گذشته علی‌اکبر طاهری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به همراه وکیل خود و معاون حقوقی باشگاه جلسه‌ای را با من برگزار کردند و در پایان صحبت‌هایی که با یکدیگر داشتیم، صورت‌جلسه‌ای تنظیم شد که در آن قید شد پرونده چهار بازیکن به نام‌های «گابریل»، «دسوزا»، «سپانوویچ» و «تادئو» مختومه شده است.»


وی ادامه داد: «قرار بر این شد که اسناد و مدارک پرونده این بازیکنان توسط باشگاه پرسپولیس تا روز چهارشنبه هفته گذشته به ما داده شود ولی هنوز این کار انجام نشده است. بنابراین باشگاه پرسپولیس در حال حاضر اجازه ثبت قرارداد بازیکنان خارجی را ندارد چرا که بر اساس مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تا زمانی که باشگاهی پرونده باز در فیفا داشته باشد اجازه ثبت قرارداد ندارد.»


سرپرست کمیته تعیین وضعیت بازیکنان تصریح کرد: «تنها پرونده‌هایی که بدهی آنها پرداخت شده است و آنهایی که قسط بندی شده و دو طرف پذیرفته‌اند که در اقساط مشخصی پول پرداخت شود، مختومه هستند. همچنین پرونده‌هایی که به دادگاه بین‌المللی ورزش CAS رفته‌اند چون مشخص نیست چه زمانی حکم دادگاه صادر می‌شود مانعی برای ثبت نمی‌شود. طاهری عنوان کرده که بدهی‌ها داده شده و پرسپولیس پرونده بازی ندارد ولی این صحبت‌ها شفاهی است و پس از دادن مدارک و بررسی آنها رسمی می‌شود.»


وثوق‌احمدی درباره پرونده مانوئل ژوزه و اینکه باشگاه پرسپولیس چه پاسخی در خصوص مربی سابق خود به کمیته تعیین وضعیت داده‌اند، یادآور شد: «بدهی ژوزه مبلغ بسیار بالایی است ولی در حال حاضر جزو بدهی‌های قطعی پرسپولیس نیست. پرسپولیس نسبت به حکم صادره فیفا به CAS اعتراض کرده و این پرونده در حال بررسی است. بنابراین پرونده ژوزه مانعی برای ثبت قرارداد بازیکنان یا مربیان خارجی جدید پرسپولیس نیست البته تا زمانی که حکم دادگاه بین المللی ورزش در خصوص اعتراض باشگاه پرسپولیس صادر شود.»


او در واکنش به پرونده جباروف و باشگاه استقلال و بیانیه‌ای که باشگاه سپاهان صادر کرده، بیان کرد: «جباروف قرارداد یک و نیم‌ساله‌ای با باشگاه استقلال دارد که در یک توافق سه جانبه در نیم فصل لیگ شانزدهم قرضی به سپاهان رفت و باید به استقلال برگردد. این موضوع مطرح شده بود که چون استقلال از سوی فیفا محروم بوده بنابراین قرارداد جباروف رسمیت ندارد اما در استعلامی که فدراسیون از فیفا گرفت اعلام شد قرارداد کاملا درست و قانونی است و باشگاه استقلال می‌تواند آن را این فصل ثبت کند.»


وثوق‌احمدی تاکید کرد: «اینکه وکیل ایرانی جباروف اعلام کرده که این بازیکن با استقلال ثبت نمی‌کند و مشکلی هم برای موکلش ایجاد نمی‌شود تنها ادعای این شخص است. اگر قرارداد جباروف با استقلال فسخ شود کلیه عواقب آن برعهده این بازیکن است. حالا ممکن است او مستنداتی داشته باشد که جریمه‌ای هم نشود اما طبق مدارکی که ما در اختیار داریم جباروف با استقلال قرارداد دارد و این بازیکن باید در لیگ هفدهم برای استقلال بازی کند.»


او در مورد اینکه آیا استقلال برای جذب بازیکن خارجی در فصل جدید برطرف شده یا نه، عنوان کرد: «مدیرعامل باشگاه استقلال هم شفاهی اعلام کرده که بدهی بازیکنان خارجی این باشگاه داده شده و پرونده‌ها مختومه شده است ولی هنوز سندی به ما در این رابطه ارائه نشده است با این وضعیت این باشگاه حق ثبت بازیکن خارجی را ندارد مگر اینکه اسناد رسمی به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال ارائه کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته