دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نظر شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، ورزشی و ... درباره نمایشگاه قرآن

امروز (جمعه 26 آذرماه) آخرین روز برگزاری بیست‌وپنجمین نمایشگاه قرآن کریم است؛ رویدادی که بسیاری از چهره‌های کشوری، ورزشی، هنری و ... از آن بازدید  کردند و درباره آن به اظهار نظر پرداختند.
کد خبر : 187644

به گزارش گروه فرهنگی آنا، چهره‌های مختلفی در حاشیه بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن، نظرات خود را درباره چگونگی برگزاری و پیشنهاداتی مبنی بر بهبود این رویداد فرهنگی دینی ارائه کرده‌اند که البته بخشی از آن‌ها تنها مربوط به نمایشگاه قرآن نیست و به ترویج فرهنگ قرآنی در طول سال معطوف می‌شود.


در ادامه مروری خواهیم داشت به برخی از این اظهار نظرات که از سوی ستاد خبری نمایشگاه ثبت و ضبط شده است:


در بخش ورزش زمینه ای را جهت نشر فرهنگ قرآنی و گسترش ارزش های قرآنی ایجاد کردیم


مسعود سلطانی فر؛ وزیر وزارت ورزش و جوانان در خصوص ارزیابی عملکرد بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: بسیار ابراز خوشحالی می کنم که جمعی از قرآن دوستان، قرآن پژوهان و مجموعه ای از افراد فعال در حوزه قرآنی در این مکان جمع شده و شرایط خوبی فراهم کرده اند با همه ابزار های خود که بتوانند در جهت گسترش فرهنگ قرآنی و تعمیق ارزش های قرآنی تلاش های لازم را داشته باشند برای بالابردن سطح آگاهی های قرآنی مردم و فکر می کنم لازم است که ما علاوه بر کارهای ظاهری و مسائل مربوط به روخوانی قران و حفظ قرآن حتما بایست برنامه ریزی و امکانات لازم را به عمل بیاوریم برای اینکه جلسات و مبا حث تفسیر قرآن در جامعه بیشتر گسترش پیدا کند.


وزیر وزارت و جوان در ارتباط با برنامه های این وزارتخانه گفت: وزارت ورزش و جوانان هم در بخش جوانان و هم در بخش ورزش این زمینه را ایجاد کردیم که بتوانیم در جهت نشر فرهنگ قرآنی و گسترش ارزش های قرآنی تلاش کنیم و هم از این جهت که بتوانیم در سالم سازی جامعه و هم بتوانیم به ورزشکاران با اشنا کردن آن ها با مبانی قرآنی یک نیروی ویژه ای بدهیم تا در فعالیت های ورزشی خود بتوانند از این موهبت الهی استفاده کنند و از این جهت روز به روز فعالیت ها قرآنی ما گسترده تر می شود هم در برگزاری کلاس ها و هم در برگزاری مسابقات و تلاش ما این است که ورزشکاران بیشتری را با مفاهیم قرآنی آشنا کنیم.


وی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک در خصوص حضور در نمایشگاه در یکی از شب های پرفضیلت قدر خاطر نشان کرد: از فیوضات فراوان این ماه شب های قدر است که امیدوارم بتوانیم از این شب ها استفاده کامل را ببریم به هرحال همه روزهای ماه مبارک رمضان فرصت ها طلایی است که برای بهره برداری خود و اصلاح خود در جامعه استفاده کنیم و همان طور که گفته شده عبادات مختلف می تواند باعث پالایش انسان و توجه بیشتری به ارزش های انسانی شود.


او در ادامه افزود: لیالی قدر فرصت ویژه تری است که ما بتوانیم از ایام و دقایق این روزها استفاده کنیم و مافکر کردیم اگر به این مکان بیایم و بتوانیم دلمان را پاک کنیم با دیدن فعالیت بچه ها و تشویقان کنیم شاید بتوانیم به گسترش فعالیت های قرآنی و تتعمیق ارزش های قرآنی در زند گی مردم و شاید هم بتوانیم فیضی ببریم و سعادتی هم نصیب ما شود.


سال‌های گذشته نمایشگاه قرآن به خوبی امسال نبود


محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه در خصوص برنامه های این سازمان گفت: تشکر می کنم از دست اندارکاران نمایشگاه که بهترین نقطه نمایشگاه در فضای آزاد را به برنامه های فرهنگسرای بندگی اختصاص دادند.


وی با اشاره به اینکه نمایشگاه رشد خوبی داشته است افزود: سال های گذشته خیلی به این صورت نبود. ما هرشب برنامه های خوبی را برای بازدید کنندگان داشتیم که خوشبختانه استقبال هم بسیار خوب بوده است.


صالحی در خصوص دستاورد های ربع قرن نمایشگاه با تأکید بر اینکه نسبت به مفاهیم قرآن باید بیشتر تلاش کرد خاطر نشان کرد: دستاورد نمایشگاه نسبت به وزن قرآن هنوز متناسب نیست و در این راستا خیلی باید کار کرد. قرآن کتابی است که مولف آن خداست و از اول جهان تا آخر نظیر آن را نداریم.


بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.


امیدوارم تلاوت قرآن در سبد فرهنگی خانوار قرار گیرد


مرتضی طلایی نایب رییس شورای شهر تهران در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه در رابطه با دستاورد ربع قرن نمایشگاه قرآن ضمن بیان اینکه در مقایسه با کارهای ١٠ سال قبل پیشرفت هایی داشته ایم گفت: بی شک این نمایشگاه موفقیت های خوبی داشته که به همت جامعه قرآنی بوده اما شاید چیزی که ما از نمایشگاه قرآن انتظار داریم این است که بتوانیم انس و ارتباط جامعه را با قرآن افزایش دهیم.


وی با تأکید بر اینکه قرآن باید جزئی از زندگی روزانه ما شود گفت: امیدواریم تلاوت قرآن و عمل به قران در سبد فرهنگی خانوار ها موجودیت پیدا کند که تحقق این مهم به سلسله اقداماتی نیاز دارد ولی از لحاظ کیفی و کمی نمایشگاه نسبت به سال های قبل پیشرفت مناسبی داشته است.


سردار طلایی در خصوص اهمیت نمایشگاه برای مسئولین فرهنگی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه بنده در اتحادیه قرآنی کشور هم حضور دارم متأسفانه مسئولین اهمیت چندانی نمی دهند و موسسات قرآنی ما در سراسر کشور برای حداقل فعالیت های خود نظیر هزینه های جاری به مشکل بر می خورند.


وی در همین راستا با اشاره بر اینکه متأسفانه اعتبارات منظور شده برای مسائل قرآنی به طور کامل پرداخت نشده است افزود: ما از عملکرد مدیریتی فعالیت های قرآنی راضی نیستیم. وقتی متولیان مستقیم قرآن وظایف خود را انجام نمی دهند چه انتظاری می توان از مسئولین اجرایی داشت.


نمایشگاه دائمی که در شأن قرآن کریم باشد انتظاری است که انقلاب و جامعه از ما دارند


محمدرضا عارف نماینده مجلس طی سخنان خود در مراسم رونمایی اپلیکیشن قرآنی "شهر قصه" با فرهنگی خواندن انقلاب اسلامی مبنای انقلاب را فرهنگ مبتنی بر قرآن معرفی کرد و گفت: اگر تحلیل جامعه ای از انقلاب اسلامی داشته باشیم و بخواهیم در یک کلمه کلید پیروزی انقلاب اسلامی را رمز گشایی کنیم، آن قرآن و حاکمیت قرآن است.


وی افزود: بر این باوریم که در پناه و عنایت قرآن، انقلاب ما تا به حال از تمام دشمنی هایی که استکبار چپ و راست در مقابل ما قد علم کرده توانسته مسیر خود را پیدا کند.


عارف با بیان اینکه امروز اگر دنیای اسلام با مشکلات فراوانی روبه رو است و با برادرکشی در دنیای اسلام مواجه هستیم به خاطر فاصله گرفتن از قرآن و تفسیر به رأی قرآن است، راه حل این مشکلات را بازگشت به قرآن دانست و گفت: قطعا قرآن می تواند فصل الخطاب خوبی برای پایان دادن به منازعات دنیای اسلام باشد.


وی در همین راستا تصریح کرد: ما اگر خود را ام القری جهان اسلام می دانیم بنابراین نیاز به همبستگی و تفاهم با دنیای اسلام داریم و نمایشگاه می تواند در این راستا گام های مهمی بردارد.


نماینده شهر تهران با تأکید بر اینکه نمایشگاه باید در فضای با ثبات تری برگزار شود خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این خصوص فکری اساسی کند و برگزاری نمایشگاه دائمی که در شأن قرآن کریم باشد انتظاری است که انقلاب و جامعه از ما دارند.


عارف با تأکید بر اینکه برای دنبال کردن حاکمیت قرآن در دنیای معاصر باید از فن آوری های نوین استفاده کرد افزود: برای اینکه بتوانیم آموزه های قرآن را خصوصا برای قشر جوان و نوجوان خود تبیین کنیم و پیام قرآن و انقلاب را به گوش جهانیان برسانیم باید استفاده از فن آوری های نوین را در دستور کار خود قرار دهیم.


وی ضمن تأکید بر رشد نسبتا مثبت قرائت قرآن در جامعه یادآور شد: نگاهی که امروزه نسبت به قرآن وجود دارد شرایطی را ایجاب می کند که تمامی امکانات موجود را در راستای تمجید و تجلیل قرآن به کار ببندیم.


بخش بازی و نقاشی نمایشگاه قرآن بسیار نظرم را جلب کرد


مصطفی رحماندوست؛ نویسنده کودک و نوجوان با حضور در بخش کودک و نوجوان بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: ظاهرا امسال نمایشگاه بسیار وسیع تر شده است و بخش نقاشی کودکان بسیار نظرم را جلب کرد و امسال شاهد ترکیب مفاهیم قرآنی با بازی های کودکانه بودیم که این بسیار می تواند در جذب کودکان برای دستیابی به مفاهیم قرآنی موثر باشد.


رحماندوست در خصوص اپلیکیشنی که در آن، داستان های شهید مطهری با بازنویسی او در حال ارائه است افزود: حدود چهار سال پیش پیشنهاد کارهایی که اینتراکتیو باشد را برای کودکان دادم و امسال با همکاری دوتن از همکاران، نمونه ای از این مدل را ساختند و در نمایشگاه ارائه دادند و در تشکیل این کار بسیار زحمت کشیده شده است. برنامه ریزی که بتواند بازی های رایانه ای را به همراه خود داشته باشد بسیار کار سختی است که خداروشکر خوب از پس آن برآمدند.


رحماندوست با ارائه پیشنهاداتی برای بهتر شدن نمایشگاه در سال های آینده اضافه کرد:من معتقد به گستردگی نمایشگاه نیستم چون فقط بخشی از کودکان شهر های ایران می توانند از آن استفاده کنند و به نظرم باید به این قضیه بیشتر پرداخته شود.


نویسنده محبوب کودکان به پرداختن بیشتر فضای مجازی به کودکان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: به نظر من پرداختن بیشتر به فضای مجازی مانند اپلیکیشن های موجود در نمایشگاه می تواند بسیار موثر باشد تا تمامی کودکان ایران بتوانند از مفاهیم قرآنی بهره ببرند و فقط مختص به قشر خاصی از کودکان جامعه نباشد.


او در خصوص کتاب های در حال چاپ خود برای کودکان نیز گفت: یک کتاب ١٥جلدی قصه هایی برای سبک زندگی کودکان در سال اول دبستان و یک کتاب ٧جلدی که به تازگی منتشر شده است نمایشنامه هایی است که بچه ها می توانند در مهد کودک ها و خانه اجرا کنند.


رحماندوست در پایانخاطر نشان کرد: توقع حضور بیشتری ازکودکان را در نمایشگاه داشتم به طوری که این بخش سرشار از کودکان باشد که امیدوارم در شب های آینده شاهد این موضوع باشیم.


به برگزارکنندگان نمایشگاه خداقوت می گویم


حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی نماینده مجلس در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه قرآن ضمن اشاره به تراکم غرفه های فضای شبستان گفت: احساس کسی را دارم که از زیادی درخت ها گفت نتوانستم جنگل را ببینم.


وی افزود: این امر شاید به این خاطر است که این فضا برای چنین کاری ساخته نشده و از ابتدا کارکرد برگزاری نمایشگاه برای مصلی تعریف نشده است از همین رو ازدیاد غرفه ها کمی بی نظم است و باعث می شود زمان طولانی برای بازدید صرف شود. ولی در همین حد که تا به حال بازدید داشته ام به برگزارکنندگان نمایشگاه خداقوت می گویم.


مازنی در خصوص تأثیر نمایشگاه قرآن در آشنایی آحاد مردم خصوصا قشر جوان با فرهنگ قرآنی گفت: اگر برگزاری نمایشگاه به صورت هدفمند باشد، قطعا تأثیرش را شاهد خواهیم بود. ما اگر شاخص های قابل اندازه گیری داشته باشیم می توان بر این اساس به اهداف خود برسیم.


وی افزود: هدف ها اگر مشخص باشد قطعا رویدادی مثل نمایشگاه می تواند مفید باشد. خیلی دقیق نمی دانم که مسئولین برگزاری نمایشگاه چه اهدافی را برای خود تعین کرده اند و چه شاخص هایی برای رسیدن به این اهداف تعریف شده اما اگر اینچنین باشد در انتهای نمایشگاه بهتر است گزارشی در اختیار ما قرار گیرد که در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی شود تا ببینم چقدر در نیل به اهداف مدنظر موفق عمل شده است.


احمد مازنی صمن بیان اینکه بعد بین المللی نمایشگاه مشهود نیست با تأکید بر فضای فعلی که در آن دو برداشت متفاوت از اسلام شده اظهار داشت: یک برداشت، برداشت گروه های تکفیری نظیر داعش و القاعده است که با استفاده از ابزار رسانه ای و تبلیغاتی گسترده ای که دارند علیه شیعه و به نفع خود استفاده می کنند. در مقابل این برداشت از اسلام، نگاه جمهوری اسلامی است که یکی از اهداف رویدادهایی نظیر نمایشگاه قرآن می تواند معرفی واقعی چهره شیعه از منظر قرآن باشد.


نیاز است نسل جدید ورزشکاران بیشتر به دین توجه کنند


حسن روشن، بازیکن اسبق تیم ملی که سابقه بازی در تیم استقلال تهران را نیز در کارنامه خود دارد گفت: رویکرد توجه به قرآن و فرهنگ قرآنی در بین ورزشکاران نسلهای گذشته وجود داشت و نیاز است تا توجه نسل جدید نیز به آموزه های دینی بیشتر شود.


او در خصوص حضور و تاثیر قرآن و مبانی دینی و اخلاقی در بطن جامعه گفت: قرآن و عترت با ما مسلمانها از بدو تولد همراه و یاور بوده بنابر این اگر می خواهیم در این حوزه فعالیتی هم داشته باشیم قطعا باید در حوزه عمومی این کار صورت بگیرد. ما همانطور که ورزش را همگانی می‌کنیم در پارکها و در فضاهای مختلف ابزار و ادوات ورزشی می‌گذاریم تا مردم به صورت عمومی از آنها استفاده کنند آموزه‌های قرآن هم باید در دل جامعه و در دل مردم جای بگیرد.


این بازیکن پیشکسوت تیم ملی تصریح کرد: حضور ورزشکاران در فضای قرآنی می تواند فرهنگ قرآنی را در میان مردم نهادینه کند و زمانی که مردم، ورزشکاران خود را در فضای قرآنی ببیند، در دل آنها اثر خواهد داشت.


از دیگر نکاتی که روشن به آن اشاره کرد اهمیت دادن به سنین پایه در ورزش است. وی گفت: ما در فوتبال ورزشکار با اخلاق و دین دار کم نداریم امّا آنچه که مهم است سنین پایه است که بتوان آنها را بیشتر از پیش با فرهنگ دین و قرآن نزدیک کنیم تا به بزرگسالی که رسیدند ما یک ورزشکار با اخلاق داشته باشیم در عین حال بر تماشاگر و طرفدار خود هم اثر بگذارد.


او ادامه داد: وقتی یک جوان یا نوجوان ببیند که یک فوتبالیست اقامه نماز می بندد، به پیشکسوت خود احترام می‌گذارد و به موسسات ایتام سر می‌زند او هم تاثیر می‌گیرد و در حد بضاعت خودش سعی می‌کند با این فرهنگ رفتار کند و آرام آرام بستر گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی فراهم می شود.


به عنوان یک زن بسیار خوشحالم که بخش عفاف و حجاب در این نمایشگاه را مشاهده کردم


الهه منصوریان، ووشوکار ایرانی و برنده مدال طلای جام جهانی سانشو ۲۰۱۰ چین در خصوص عملکرد ربع قرن برگزاری نمایشگاه قرآن گفت: این نمایشگاه فضای بسیار خوبی داشت و امیدوارم هرچه بیشتر شاهد برگزاری چنین نمایشگاه هایی باشیم.


وی در ارتباط با پیوند ایجاد شده بین قرآن و ورزشکاران و اثرات آن بر جوانان گفت: ما وقتی مسابقه داریم تمام انرژی خاص خود را از خداوند و خواندن کتاب قرآن و نماز و عبادت های خود درآن زمان می گیریم و این انرژی ما اگر ٥٠ درصد تمرین و تکنیک و تاکتیک ما در مسابقات است ولی ٥٠ درصد اصل این انرژی با توکل به خدا به موفقیت می رسد و دیدن این نمایشگاه ها در تشدید ارتباط با خدا در جوانان نقش بسیار پر رنگی دارد.


الهه منصوریان همچنین در ادامه به خاطرات قرآنی خود و توکل به خدا در انجام کارها اشاره کرد و افزود: من زمانی که در سنین پایین تر بودم در کلاس های قرآنی شرکت می کردم و به حفظ قرآن بسیار علاقه داشتم و تمام تلاشم را برای یادگیری قرآن و رسیدن به نتیجه در این مسیر به کار می بستم و یکی از چیزهایی که به نظر من در رسیدن به ارامش درونی ما در هنگام مسابقات بسیار موثر بود رد شدن از زیر قرآن در هنگام خروج از خانه بود.


این ورزشکار همچنین در ادامه به غرفه های بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: به عنوان یک بانو بسیار خوشحالم که بخش عفاف و حجاب در این نمایشگاه را مشاهده کردم و این باعث می شود که ارتباط قرآن با عفاف و حجاب را در این مکان مشاهده کنیم.


پتانسیل بین المللی بذات در نمایشگاه قرآن وجود دارد


علی مرادخانی، معاون هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی بازدید خود از نمایشگاه در گفت و گو با ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن با اشاره به این که نمایشگاه امسال نمایشگاه خوبی است عنوان داشت: زمانی همه چیز در یک فضای کمی تعریف می شد اما درحال حاضر به نقاط مثبت خوبی رسیده ایم و باید در نظر داشته باشیم که فرهنگ مجموعه های قرآنی باید به سمت کیفی شدن نزدیک تر شود.


وی در همین رابطه افزود: ما هرچه به مفاهیم توجه بیشتری کنیم، می توانیم در القا و انتقال محتوی به بیننده موفق تر باشیم.


مرادخانی در توضیح ارزیابی خود از دستاورد بیست و پنج سال تجربه نمایشگاه قرآن گفت: به شخصه از روزهای آغازین نخستین دوره برگزاری این نمایشگاه در جریان برنامه ها و رویداد ها بوده ام و می توان گفت نمایشگاه قرآن در سال های اول یک جریان متفاوتی را ایجاد کرد چراکه هیچ کس فکر نمی کرد قرآن می تواند نمایشگاه اختصاصی داشته باشد. اما به تدریج نمایشگاه جایگاه خود را پیدا کرد و درحال حاضر به عنوان یکی از نمایشگاه های مطرحی است که در خیلی از جاهای دنیا می توانیم از این نمایشگاه به عنوان یکی از نمایشگاه های حرفه ای نام ببریم.


مرادخانی با اشاره به اینکه قرآن یک جریان کاملا جهانی است تصریح کرد: این پتانسیل بین المللی به ذات در نمایشگاه قرآن وجود دارد و در این حیطه باید کار بیشتری صورت بگیرد. بدین منظور باید دید که در این خصوص چگونه می شود مفاهیم مشترک جامعه اسلامی جهان را نمایش داد و این مبحثی است که ابعاد مختلف آن باید در حوزه دیپلماسی فرهنگی بررسی شود.


اصل برگزاری نمایشگاه قرآن برای همه مسلمانان یک ضرورت است


حجت الاسلام والمسلمین حسن عالمی نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی اصل برگزاری نمایشگاه قرآن را برای همه مسلمانان یک ضرورت دانست و گفت: قرآن مجید فضاها و زوایای هنوز ناشناخته بسیار دارد که بر ماست آن ها را بشناسیم و برای آحاد مردم تبیین کنیم.


وی افزود: بنابراین چه نمایشگاه تهران که در مقیاس وسیع و آبرومند برگزار می شود چه نمایشگاه های دیگر که در استان های دیگر با محوریت قرآن برگزار می شود باید بخشی از مطالب پنهان مانده در قرآن را مورد توجه خود قرار داده تا این دست مطالب برای مردم روشن شود. در حقیقت هر نمایشگاهی در هر سال و مناسبتی بخشی از زوایای پنهانی قرآن برای جامعه روشن شود به همان مقدار تابش نور قرآن بر دل های مردم بیشتر می شود و از این رهگذر مسئولین محترم به قرآن و دین خدمت کرده اند.


نماینده رهبری با تأکید بر قرآن به عنوان اساس دین، برگزاری چنین نمایشگاه هایی را در راستای خدمت به قرآن دانست و قرآن را شفاعت کننده ای خواند که شفاعت او نزد پروردگار عالم مقبول است و رد نمی شود.


وی افزود: بنابراین هرکس به هر طریقی به قرآن خدمت کنند مورد شفاعت قرآن قرار خواهد گرفت. این خدمت یعنی آشکار ساختن زوایای پنهان قرآن برای مردم به گونه ای که آن را بفهمند و درک کنند.


آیت الله عالمی در مقایسه این نمایشگاه با سال های اولیه اذعان داشت: من تصور می کنم در طی این بیست و پنج سال حرکت به سوی چنین اهدافی بسیار خوب صورت گرفته و فضای این نمایشگاه فضای بسیار خوبی است.


نمایشگاه قرآن مهم است و کیفیت و آگاهی مردم را بالا می برد


حمید درخشان بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس، در بازدید از نمایشگاه در خصوص دستاورد ربع قرن برگزاری نمایشگاه قرآن گفت: به نظر من برگزاری این نمایشگاه ها بسیار خوب است و آمدن مردم و گرفتن اطلاعات از این مجموعه و رساندن اطلاعات به مردم در بالا بردن آگاهی بسیار موثر است و ما هر اندازه بتوانیم مردم را با کتاب خواندن و مسائل دینی به خصوص قرآن آشنا کنیم و معانی قرآن را به وضوح به آن ها آموزش دهیم در راه توسعه مسائل خصوص دینی خیلی به ما می تواند کمک کن و به نظر من بودن این گونه نمایشگاه ها خیلی مهم است و خیلی کیفیت و آگاهی مردم را بالا می برد.حمید درخشان؛ پیشکسوت فوتبال و بازیکن اسبق تیم پرسپولیس در گفت و گو با ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در خصوص دستاورد ربع قرن برگزاری نمایشگاه قرآن گفت: به نظر من برگزاری این نمایشگاه ها بسیار خوب است و آمدن مردم و گرفتن اطلاعات از این مجموعه و رساندن اطلاعات به مردم در بالا بردن آگاهی بسیار موثر است و ما هر اندازه بتوانیم مردم را با کتاب خواندن و مسائل دینی به خصوص قرآن آشنا کنیم و معانی قرآن را به وضوح به آن ها آموزش دهیم در راه توسعه مسائل خصوص دینی خیلی به ما می تواند کمک کندو به نظر من بودن این گونه نمایشگاه ها خیلی مهم است و خیلی کیفیت و آگاهی مردم را بالا می برد.


وی با ارائه پیشنهاداتی برای حضور بیشتر ورزشکاران در نمایشگاه قرآن اظهار کرد: در وهله اول همه مطلع هستیم که ورزشکاران درگیر اردوها هستند و اعتقادم بر این است که باید ازآن ها در خواست کنیم و دعوت کنیم، چون ورزشکاران ما به قدری درگیر هستند که زمان کافی ندارند ولی اگر به طور ویژه از آن ها دعوت شود و از آن ها بخواهیم که روزی را برای این کار اختصاص دهند حتما حضور پیدا می کنند. در این صورت می توانیم بهره برداری بیشتری داشته باشیم.


درخشان درباره پیوند ایجاد شده بین ورزشکاران و قرآن گفت:به نظر من بین ورزشکاران آن پیوندی که باید ایجاد نشده است و فاصل ای وجود دارد و دلیل آن درگیری ورزشکاران در اردو ها است و باید گروهی باشند که از طرف نمایشگاه به سراغ این ورزشکاران بروند و اطلاعاتی به آن ها بدهند تا آن ها با اطلاعات کامل و علاقه در نمایشگاه حضور پیدا کنند.


وی درباره حضور فدراسیون ها مختلف در نمایشگاه و نقش آن در اهمیت بیشتر حضور ورزشکاران در نمایشگاه نیز گفت: اگر بقیه رشته های ورزشی در نمایشگاه فدراسیون داشته باشند بسیار موثر است و می تواند هر فدراسیون ورزشکاران خودش را دعوت کند و برای حضور آن ها برنامه ریزی کند.


درخشان در پایان افزود:نمایشگاه قرآن نماد دین مسلمانان است و باید سطح کیفی آن و مقدار اطلاع رسانی آن افزایش پیداکند و راهنماهای بیشتری برای معرفی غرفه ها در نمایشگاه حضور داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب