دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1396 - 11:34
در گفت‌وگو با آنا

کارشناس والیبال: برد یا باخت مقابل آمریکا تاثیر زیادی روی صعود ما دارد/ 2 ماه زمان کمی برای نقد سرمربی تیم ملی است

ناصر شهنازی گفت: کولاکوویچ دو ماه است که کارش را در والیبال ایران آغاز کرده‌ است و نمی‌توان در این مدت کوتاه سرمربی تیم ملی را مورد سنجش دقیق قرار داد.
کد خبر : 187589

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم رقابت‌های لیگ جهانی باید در لهستان به مصاف سه تیم قدرتمند آمریکا، روسیه و لهستان برود و تنها شانس ملی‌پوشان ایران برای حضور در دور نهایی این رقابت‌ها موفقیت در این 3 بازی است.


ناصر شهنازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد شرایط تیم ملی والیبال برای رویارویی با این تیم ها در هفته سوم لیگ جهانی گفت: «هفته سوم لیگ جهانی برای هر چهار تیم از حساسیت بالایی برخوردار است. تیم‌های آمریکا و روسیه در این مسابقات با ترکیب جدیدی وارد شدند که هدف‌گذاری آنها برای المپیک 2020 است و به همین دلیل از جوانان زیادی در ترکیب خودشان استفاده کردند. به همین دلیل این دو تیم در حال حاضر در جدول رقابت‌ها جایگاه خوبی ندارند اما آمریکا در هفته دوم پیشرفت چشمگیری نسبت به هفته اول داشت و موفق شد 2 برد کسب کند.»


وی ادامه داد: «بازی اول تیم ملی مقابل آمریکا از حساسیت زیادی برخوردار است. شاگردان کولاکوویچ اگر بتوانند در بازی امشب از سد آمریکا بگذرند روحیه خوبی برای دو بازی آینده دارند و امید به صعود در دل بازیکنان زنده می‌شود اما اگر بازیکنان در بازی امشب نتوانند نمایش خوبی داشته باشند و مقابل آمریکا شکست بخورند به طور حتم در دو بازی آینده تاثیر این شکست روی عملکرد بچه‌ها به صورت منفی خودش را نشان می‌دهد.»


شهنازی در خصوص تقابل تیم ملی با لهستان و روسیه در دو بازی دیگر این هفته لیگ جهانی بیان کرد: «روسیه در این دوره از مسابقات با ترکیب بازیکنان جوان پا به میدان گذاشت اما باید توجه داشته باشیم که بازیکنان جوان روسیه هم از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما فکر می‌کنم راحت‌ترین بازی تیم ملی در هفته سوم مقابل روسیه است. لهستان هم همیشه جزء قدرت‌های والیبال دنیا بود و در این کشور والیبال ورزش اول است و قطعا در بازی آخر هفته سوم که مقابل ایران قرار می‌گیرند با حمایت همه جانبه تماشاگران خودشان برای پیروزی و صعود به دور نهایی لیگ جهانی وارد زمین می‌شوند.»


کارشناس والیبال در مورد انتقاد برخی از اهالی والیبال از عملکرد کولاکوویچ در دو هفته قبل لیگ جهانی گفت: «کولاکوویچ در هفته اول که تیم ملی مهمان بود موفق شد یک برد مقابل لهستان کسب کند و در هفته دوم دو برد مقابل آرژانتین و بلژیک به دست آورد. کسب این نتایج برای تیم ملی چندان هم بد نیست و باید توجه داشته باشیم که کولاکوویچ 2 ماه است که کارش را در والیبال ایران آغاز کرد و طی این مدت نمی‌توان سرمربی تیم ملی را مورد سنجش قرار داد.»


وی در خصوص عملکرد بازیکنان جوان در دو هفته گذشته لیگ جهانی در ترکیب تیم ملی افزود: «در حال حاضر در تیم ملی امید و جوانان بازیکنان زیادی هستند که می‌توانند به درد تیم ملی بزرگسالان بخوردند اما با توجه به اینکه این دو تیم هم مسابقات مهمی پیش رو دارند کولاکوویچ نمی‌تواند از آنها استفاده کند. اما بازیکنان جوانی مثل معنوی‌نژاد و سال افزون هم نشان دادند که سرمربی تیم ملی می‌تواند روی جوانان حساب ویژه ای باز کند و در بازی‌های آینده از آنها بیشتر استفاده کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته