دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1396 - 10:48
ابراهیمی به آنا خبر داد

دانشگاه آزاد اسلامی در عراق، سوریه و آذربایجان واحد تاسیس می‌کند/ توسعه واحدهای لبنان و افغانستان در دستور کارقرار دارد

مدیر کل اداره بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد واحدهای دانشگاهی در عراق، سوریه و آذربایجان خبر داد و اعلام کرد واحدها و رشته‌های کشورهای لبنان و افغانستان توسعه می‌یابد.
کد خبر : 187568

دکتر حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به مصوبه دیروز جلسه فوق‌العاده هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «در جلسه روز گذشته مقرر شد که ایجاد و توسعه واحدهای بین الملل در کشورهای همسایه به خصوص در افغانستان، عراق، لبنان، سوریه، آذربایجان و... در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد، پیش از این مصوبه تفاهم‌نامه‌ای با عراق با حضور دکتر ولایتی، رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی امضا شد که بر اساس آن واحدهای دانشگاه در 5 شهر این کشور تاسیس شود.»


او افزود:‌ «همچنین قرار است ظرفیت پذیرش دانشجو از کشور عراق افزایش یابد چراکه مدرک دانشگاه آزاد اسلامی مورد تایید وزارت علوم عراق است، سامانه‌های مورد نیاز دانشجویان نیز به زبان عربی طراحی شده است تا مشکلی پیش نیاید.»


مدیر کل اداره بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «مطالعه چگونگی ایجاد واحد در کشور آذربایجان در حال انجام است و پس از انجام این مطالعه در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد. اخیرا سفیر آذربایجان با دکتر نوریان دیدار داشت و علاقمندی کشورش را برای تاسیس واحدهای دانشگاهی در این کشور را اعلام کرد.»


ابراهیمی به توسعه واحدهای لبنان و افغانستان اشاره کرد و گفت: «توسعه واحد افغانستان و رشته‌ها در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در دستور کار قرار دارد. همچنین در کنار توسعه واحد و رشته‌ها در لبنان به دنبال ایجاد واحد در سوریه نیز هستیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته