دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1396 - 10:23
به مناسبت ایام شهادت امام علی(ع)

بسته پیشنهادی مجمع ناشران انقلاب اسلامی برای شناخت سیره امام علی(ع)

مجمع ناشران انقلاب اسلامی به‌مناسبت ایام سوگواری شهادت امام علی(ع) بستۀ پیشنهادی کتاب شامل کتاب‌های «برترین وصی»، «علی در کلام علی» و 63 داستان از زندگی امام علی(ع) از انتشارات بهار دلها را معرفی می‌کند.
کد خبر : 187551

به گزارش گروه فرهنگی آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، حضرت علی(ع) جانشین بلافصل رسول خدا(ص) و دارای افتخارات والایی در بین همۀ مسلمانان است که پس از پیامبر(ص) می‌توان برترین شخصیت را با آن به تصویر کشید.


حضرت علی(ع) محبوب حضرت پروردگار و دروازۀ شهر دانش است. او پیشوای اهل تقوا و در ایمان مقدّم بر همگان و در داوری و یقین استوارتر از همه و در بردباری از همگان برتر بود. او زیور اهل عرفان بود؛ از حقایق توحید خبر می داد؛ قلبی سرشار از خرد و دانایی داشت و در امتحانات الهی سرفراز و سربلند بود.


مجمع ناشران انقلاب اسلامی به‌مناسبت ایام سوگواری شهادت امام علی(ع) بستۀ پیشنهادی کتاب شامل کتاب‌های «برترین وصی»، «علی در کلام علی» و ۶۳ داستان از زندگی امام علی(ع) از انتشارات بهار دلها را معرفی می‌کند.


برترین وصی


کتاب برترین وصی نوشتۀ ابوالفضل هادی‌منش است. در این کتاب برگزیده‌ای از سیرۀ امام علی(ع) با رویکرد به سه عنصر اساسى حدیث، سیره و کرامات ارائه شده است. عناوین و موضوعاتی که در این کتاب مطرح شده است، عبارت‌اند از: افتخارات امام علی(ع)، سیرۀ امام علی(ع)، بزرگی علی(ع)، ماه از نگاه آفتاب، پیشوای پارسایان، بزرگی علی(ع) ، ساده‌زیستی، انفاق آسمانی، نگاهی به سیرۀ سیاسی امام، گلبرگی از کرمات، برگی از دفتر آفتاب و شیر خدا در میدان نبرد.


علی در کلام علی(ع)


قدر و مقام مولا علی (ع) در ابعاد مختلف اخلاقی و علمی و نیز جایگاه رفیع عرفانی و معنوی آن حضرت ، در طول تاریخ همواره مجهول بوده است .یکی از راه های شناخت امیرالمومنین(ع) شناخت حضرت از کلام خود ایشان است، لذا در کتاب علی در کلام علی(ع)، حجت الاسلام قدرت الله ابراهیمی، نویسندۀ کتاب تلاش کرده تا با بهره‌گیری از کلام امیرالمؤمنین(ع) به معرفی هر چه بیشتر آن حضرت بپردازد.


این کتاب در بیست و پنج فصل سخنان حضرت را در مورد خود از لابه لای خطبه ها و نامه ها جمع آوری نموده است. برخی از عناوین و موضوعاتی در کتاب حاضر مورد بررسی قرار گرفته عبارت اند از: عدالت امام (ع) ، شفاعت امام علی(ع)، دوست داران امام علی (ع) ،ساده زسیتی امام علی (ع) ، جایگاه امام علی (ع) نزد خدا ، وارث پیامبر(ص)، دعای پیامبر (ص) در حق علی (ع) ، پیشوای مومنین و …..


۶۳ داستان‌ از زندگانی امیرالمؤمنین حضرت علی(ع)


واضح و روشن است که پیرامون شخصیت ممتاز علی ابن ابیطالب(ع) هرچه گفته شود کم است و نمی‌توان آن حضرت را با گفتار و نوشتار توصیف نمود، ولیکن به‌عنوان اسوه، باید او را در حد توان بشری شناخت.


این اثر ۶۳ داستان‌ از زندگانی امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) به‌همراه مظلومیت آن حضرت در نهج‌البلاغه است که حجت‌الاسلام هادی قطبی آن را به رشتۀ تحریر در آورده است. در این مجموعه داستان‌هایی کاربردی وعملی به‌خصوص برای جوانان فراهم آمده است.


گفتنی است که برخی از داستان‌های این کتاب، مخصوص عموم مردم است و برخی دیگر برای حاکمان و صاحب منصبان، قضات و روحانیون و برخی دیگر نیز مربوط به جوانان است.


برخی از منابعی که در گردآوری داستان‌های این مجموعه مورد استفاده قرار گرفته، عبارت‌اند از: اصول کافی، الغارات، الگوی رفتاری امام علی(ع) ، انوار نعمانیه، بحارالانوار و….


عناوین برخی از داستان‌های این مجموعه عبارت‌اند از: عدالت در همه چیز، مهمان قاضی، گذشت از دشمنان، نهی از اسراف آب، فرش حاکم، اوج ایثار، مرد ناشناس، لباس امام، نماز امانت الهی، صدقه و قناعت در آغاز ازدواج.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب