دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

راهنمای تهیه یک بسته آذوقه برای فقرا فقط با 50 هزار تومان!

ماه رمضان می‌تواند شروعی باشد برای انجـام کارهای خوب. کارهای خیری که در توانمان است اما یا به فکرش نبوده ایم یا برایش برنامه‌ریزی نداشته ایم. ترتیب دادن دورهمی‌های افطاری با حضور دوستان و فامیل و همسایه‌ها، آشتی دادنِ دو نفری که با هم قهرند، مطالعه بیشتر، اهــدای خون و از همه مهم‌تر توجه به حال خانواده‌های کم بضاعتی که اطرافمان، در فامیل و محله سراغ داریم و تدارک کمک‌های مادی، چه به شکل وجه و چه به شکلِ آذوقه و ارزاق برای آن‌ها. کمک‌هایی که اگر با فکر و برنامه ریزی انجام شود، می‌تواند بعد از ماه مبارک رمضان و در طولِ سال هم ادامه پیدا کند و خانواده‌های بیشتری را شامل شود.
کد خبر : 187532

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از خراسان، اگر دارید مثل بیشتر آدم‌ها ، به این فکر می‌کنید که با درآمدهای پایین و حقوق و دریافتیِ تق و لقِ این روزها، چطور می‌شود کار خیر کرد، این مطلب راهنمای جمع و جــوری است برای تهیه یک بسته موادغذایی، فقط با 50 هزارتومان. خودمانیم! در زندگیِ بیشتر ما، 50 هزارتومان، هزینه یک وعده فست‌فود است و خرج کردنش برای کمک به یک خانواده، به لحاظ مادی به جایی برنمی خورد اما به لحاظ معنوی، دلگرمیِ بزرگی است.


اگر از قیمت‌های سوپرمارکتیِ مایحتاج روزمره زندگی خبر داشته باشید، ممکن است با تعجب بپرسید: فقط 50 هزار تومان؟ مگر می‌شود؟ بله می‌شود. به چند شرط:

اول اینکه موادی را که هم به شکل بسته‌بندی و هم به شکل کیلویی در بازار موجود است، به شکل فله و نه به شکل بسته‌بندی تهیه کنید. مواد فله ای، به دلیل کسر شدنِ هزینه‌های بسته‌بندی همیشه ارزان‌تــر است.

دوم اینکه مواد فله‌ای را از بازارهای مرکزیِ شهر تهیه کنید؛ چرا که در این بازارها تعداد مغازه‌هایی که یک جنس را عرضه می‌کنند زیاد است و به دلیل نزدیکی به مراکز تولید و رقابتی بودنِ قیمت‌ها ، معمولا جنس‌ها را با قیمت مناسب تری عرضه می‌کنند.

سوم اینکه قبل از شروع به کار، تصمیم تان را با دوستان و دور و بری‌ها در میان بگذارید تا از کمک‌های مادی و معنویِ آن‌ها هم، مثل کمک در بسته‌بندی مواد بهره‌مند شوید.

ما در مشورت با مامان‌ها و مامان بزرگ‌ها ، به این جمع بندی رسیدیم که خوراکی‌های ضروریِ هر خانواده، حداقل با 50 هزارتومان، این‌هاست: برنج، روغن مایع، سویا، ماکارونی، رب گوجه‌فرنگی، عدس، خرما و پنیر. شاید بشود فهرست‌های دیگری هم تهیه کرد اما این فهرستِ پیشنهادی ماست. راهیِ یکی از بازارهای شهر می‌شویم تا قیمتِ به روزِ این اقلام را دربیاوریم. این روزها هرکیلو برنج پاکستانی درجه یک6200 تومان است و اگر بخواهیم برای هر بسته، حداقل 5 کیلو برنج قرار دهیم، 31هزار تومان از بودجه‌مان مصرف می‌شود. به همین ترتیب روغن مایع ۱۳۰۰، ماکارونی۱۸۰۰، رب گوجه‌فرنگی ۲۸۰۰، خرما 5000 تومان، و یک قالب پنیر ساده ۳۳۰۰ تومان است که در مجموع می‌شود ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان. سویا کیلویی ۳۲۰۰ و عدس کیلویی ۶۵۰۰ تومان است که برای صرفه جویی و تنوع دادن به بسته، از هرکدام نیم کیلو می‌گذاریم؛ این هم یک بسته 50هزارتومانی. البته شاید وقتی این فهرست را تهیه می‌کنیم، به این نتیجه برسیم که جای خیلی چیزها در بسته مان خالی است: چای، قنـد، شکر، عسل، نمک و... که می‌توان با افزایش هزینه تا 75 هزارتومان در بسته قرارشان داد. نذرتان قبول و سعی تان ماجور.


انتهای پیام/

برچسب ها: فقرا ماه رمضان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته