دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1396 - 15:12

مهار آتش در برج مسکونی گرنفل/ افزایش کشته‌شدگان حادثه آتش‌سوزی به ۱۲ تن

نیروهای آتش‌ نشانی صبح روز چهارشنبه اگرچه آتش سوزی در برج مسکونی گرنفل واقع در منطقه کنزینگتون در غرب لندن را مهار کرده اند، اما هم چنان احتمال کشته شدن ده‌ها نفر ناشی از این آتش سوزی می رود.
کد خبر : 187427

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از ایسنا، اورژانس لندن اعلام کرده‌ بیش از ۵۰ نفر به دلیل مجروحیت ناشی از این آتش سوزی مهیب در بیمارستان‌ها تحت درمان قرار گرفته‌اند. گفته شده که این حادثه تعدادی کشته نیز داشته است.


اتصال برق علت احتمالی حادثه برج گرنفل


خبرنگار "راشاتودی" که در محل حادثه حضور دارد نیز در گزارشی اعلام کرد: گفته شده این آتش سوزی که ساعت ۱ بامداد شروع شده از طبقه چهارم این برج مسکونی به بخش‌های دیگر گسترش پیدا کرده‌ است.


همچنین در گزارش‌ها آمده‌ که علت آتش سوزی در این برج ۲۴ طبقه که پیش‌تر در خبرها ۲۷ طبقه اعلام شده بود، اتصال برق بوده‌ است.


خبرنگار این شبکه خبری افزود: این ساختمان پیش از این نیز سابقه نقض استانداردهای ایمنی را داشته و ساکنان آن در مورد عدم رعایت نکات ایمنی ساختمان شکایت داشته‌اند.


حضور برخی ساکنان در میان شعله‌های آتش


همچنین بیم آن می‌رود که افرادی هنوز در داخل این ساختمان مشتعل باشند.


خبرگزاری ایرنا نیز در گزارشی اعلام کرده است، این آتش سوزی ساعت 01:15 به وقت محلی آغاز شد و همچنان در بخش‌های آن هنوز آثاری از شعله‌های آتش به چشم می‌خورد. آتش سوزی یاد شده از طبقه چهارم این برج آغاز و سپس به طبقات فوقانی سرایت کرد.


رئیس آتش نشانی لندن: به مردم اطلاع رسانی می‌شود


دنی کاتون، رئیس آتش نشانی لندن در سخنانی ضمن تایید این نکته که این آتش سوزی مهیب تلفاتی داشته است گفت که تا این لحظه هنوز علت این آتش سوزی مشخص نیست و اطلاعات بیشتر به زودی دراختیار عموم قرار خواهد گرفت.


برخی ساکنان برج گرنفل مسلمان هستند


گفته می‌شود که در این ساختمان صدها نفر از جمله تعداد زیادی خانواده که شماری از آنها مسلمان بوده‌اند، زندگی می‌کرده‌اند که به گفته شاهدان عینی به دلیل ماه مبارک رمضان اکثر خانواده‌های مسلمان در زمان وقع آتش سوزی بیدار بوده‌اند و همین امر سبب شده است که بسیاری از آنها بتوانند قبل از شعله‌ور شدن کل ساختمان از آن خارج شوند.


هم‌چنین در گزارش خبرگزاری ایرنا آمده، صادق خان شهردار لندن در واکنش به این آتش سوزی، در توییتی نوشت که واقعه بزرگی در برج گرنفل رخ داده است.


6 تن کشته


بنابر اعلام پلیس لندن، تعداد تلفات انسانی حادثه آتش‌سوزی برج گرنفل لندن 6 تن اعلام شده و انتظار می‌رود که این تعداد افزایش یابد
بیش از 50 نفر نیز در بیمارستان تحت مداوای درمانی هستند.


افزایش کشته‌شدگان حادثه آتش‌سوزی در برج گرنفل لندن به ۱۲ تن


پلیس لندن از افزایش کشته‌شدگان حادثه آتش‌سوزی در برج گرنفل لندن به ۱۲ تن خبر داد.


همچنین پلیس لندن گفت که آتش‌سوزی در این مقیاس سالها بود که در لندن مشاهده نشده بود.


اکثر قسمت‌های این ساختمان برای یافتن مجروحان احتمالی بررسی شده است.


پیش‌بینی می‌شود آمار کشته‌شدگان این حادثه افزایش یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته