دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
روی خط شصت‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن- 5

گمانه‌زنی‌ها درباره برنده نخل طلا در ششمین روز جشنواره فیلم کن/ منتقدان «کارول» را پسندیده‌اند

فیلم «کارول» ساخته تاد هینز فعلاً بالاترین شانس ربودن نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن را دارد و «پسر سائول» لازلو نِمِس مجارستانی پس از آن از بیشترین شانس برخوردار است.
کد خبر : 18742

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، نتایج نمره‌های داده شده به فیلم‌ها از سوی منتقدان نشریات معتبر حاضر در شصت‌و‌هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن نشان می‌دهد که تا ششمین روز از جشنواره، فیلم «کارول» در میان آثار به نمایش درآمده در بخش مسابقه اصلی جشنواره از بیشترین شانس برای دریافت نخل طلا برخوردار است.


برآیند ستاره‌هایی که منتقدان به فیلم‌های تاکنون به نمایش درآمده در بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم کن داده‌اند و خلاصه‌ای از آن در سایتAustin.com منتشر شده است، نشان می‌دهد که فیلم «کارول» به کارگردانی تاد هینز آمریکایی که در پنجمین روز جشنواره نمایش داده شده است، با متوسط 3.5 از 5 تاکنون در صدر جدول استقبال منتقدان قرار دارد و پس از آن، «پسر سائول» ساخته لازلو نِمِس از مجارستان با 2.8 نمره ایستاده است. «مادر من» نانی مورتی ایتالیایی با 2.6 در رتبه سوم قرار گرفته «خواهر کوچک ما» اثر هیروکائو کوره‌ادا از ژاپن و «خرچنگ» یارگوس لانتیموس یونانی پس از آن آمده‌اند. «حکایت حکایت‌ها» اثر ماتئو گارونه با 2 نمره و «پادشاه من» به کارگردانی خانم مِیوِن فرانسوی با 1.6 نمره در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند و کمترین استقبال از «دریای درختان» گاس ون سنت با 0.6 نمره از 5 نمره صورت گرفته است.


جمع‌بندی نمرات دو فیلم به نمایش درآمده در در ششمین شب جشنواره، دوشنبه شب 18 ماه مه (28 اردیبهشت) تا زمان انتشار این گزارش به دست نیامده اما در کل نگاه‌ها به این دو فیلم مثبت بوده است. «اقدام یک مرد» (The Measure of a Man) به کارگردانی استفان بریزه از فرانسه را که پیش از این «یک مرد ساده» (a Simple Man) نام داشت، اسکات فانداس نویسنده ورایتی «یک درام اجتماعی قدرتمند و تأثیرگذار» نامیده و جوردن مینتزر از هالیوود ریپورتر نیز مانند منتقد ورایتی بازی‌های درخشان بازیگران این فیلم را ستوده است.




ونسان لَندون در نمایی از «اقدام یک مرد»


«پر صداتر از بمب‌‌ها» اولین فیلم انگلیسی زبان یواخیم تری‌یر دانمارکی، دیگر فیلم نمایش داده شده در بخش مسابقه اصلی در دوشنبه بود. این فیلم با بازی ایزابل اوپر، گابریل بیرن و جسی آیزنبرگ در یاددشت پیتر دبروگ، منتقد ورایتی به لحاظ تشابه مضمونی با «مردم معمولی» رابرت ردفورد که 35 سال پیش جایزه اسکار بهترین فیلم را گرفت ، مقایسه شده و نویسنده در نهایت آن را ملودرامی دانسته که چندان «قدرت انفجاری» ندارد. اما اریک کوهن منتقد ایندی‌وایر ارزیابی بهتری از این فیلم داشته و با تحسین بازی‌های بازیگران طراز اول فیلم، نوشته است که یواخیم تری‌یر کارگردان از عهده در هم تنیدن درست و به جای رشته‌های متعدد داستان برآمده است.



گابریل بیرن و ایزابل اوپر در نمایی از «پرصداتر از بمب‌ها»


شصت‌و‌هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن تا روز یکشنبه 24 مه (3 خرداد) ادامه دارد.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته