دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1396 - 15:06
در گفت‌و‌گو با آنا؛

محمد صمیمی: مسئولان فدراسیون دوومیدانی فقط به دنبال تخریب ورزشکار هستند/ در عرض دو ماه خیار هم عمل نمی‌آید چه برسد به ورزشکار!

پرتابگر دیسک کشورمان گفت: هیچ کدام از ورزشکاران حقوق ثابت ندارند و زمانی که در اردو حضور دارند حقوق می گیرند! من و برادرم در این همه مدت تنها دو ماه در اردو بودیم که در این مدت نزدیک دو میلیون پول گرفتیم و مابقی روزهای سال بدون حقوق هستیم. مگر ورزشکار زندگی و مخارج ندارد؟!
کد خبر : 187391

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، رقابت‌های انتخابی تیم ملی دوومیدانی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا چندروز پیش در 16 ماده برگزار شد که البته دوومیدانی‌کاران نتایج ضعیفی کسب کردند و از بین این ورزشکاران تنها دوومیدانی کار سه هزار متر با مانع توانست سهمیه ورودی را کسب کند. محمد صمیمی در اولین انتخابی عملکرد قابل قبولی نداشت و فدراسیون در روز 28 خرداد به او و برادرش محمود صمیمی فرصت دوباره داده تا در انتخابی شرکت کنند و سهمیه مسابقات قهرمانی آسیایی را کسب کنند.


محمد صمیمی در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره وضعیت جسمانی‌اش گفت: «من قبل از مسابقه انتخابی اول هم از نظر جسمانی آمادگی خوبی داشتم اما متاسفانه مسئولان فدراسیون دوومیدانی فکر می کنند ورزشکار ربات است که هر زمانی به او بگویند باید برای مسابقه آماده باشد. از دو هفته پیش به ما اعلام کرده بودند مسابقه انتخابی 19 خرداد است اما به یکباره دو روز جلوتر مسابقه برگزار شد و من هم بدنم را برای روز اصلی مسابقه آماده کرده بودم.»


وی ادامه داد: «از طرفی مشکلات تنها روز مسابقه نبود بلکه شرایطی به وجود آمد که همه آنها بر عملکردم تاثیر گذاشت. مسابقه در زمین دوم ورزشگاه و آن هم ساعت 10 شب برگزار شد. به نظر شما ساعت 10 شب زمان مناسبی برای مسابقه انتخابی است؟! از طرفی دایره پرتاب هم مناسب نبود و فواره‌های آب هم روشن بود. به آنها گفتم حداقل فواره‌های آب را خاموش کنید چون ممکن بود دیسک در آب بیافتد و خشک کردن آن دردسر داشت و باد هم وقتی می وزید بر روی دیسک تاثیر می گذاشت اما گفتند کلیدش دست ما نیست! وقتی فدراسیون حتی نمی تواند شرایط مسابقه را به نحو احسن فراهم کند چه توقعی از ورزشکار دارند؟! من پرتاب اولم 58 متر بود و 5 خطا داشتم که تمرکزم بهم ریخت و عملکردم ضعیف بود .»


صمیمی در مورد برگزاری انتخابی دوم هم اظهار کرد: «چند روزی تمرین داشتیم، اگر به آمادگی رسیدیم و انگیزه برای حضور پیدا کردیم. در انتخابی روز 28 خرداد شرکت خواهیم کرد در غیر این صورت دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم که بخواهیم نگران عدم حضور در این مسابقه باشیم. برادرم محمود حتی در انتخابی اول هم شرکت نکرد چرا که واقعا شرایط خوبی نداریم و همه دوومیدانی کاران از این موضوع به شدت ناراحت هستند و هیچ کس هم به ما توجهی نمی کند.»


این پرتابگر دیسک اظهار کرد: «این بی انگیزگی که در همه ورزشکاران دوومیدانی به وجود آمده نتیجه عملکرد مسئولان فدراسیون دومیدانی است. این رشته در المپیک 10 سهمیه کسب کرد و این تعداد سهیمه نشان داد که ورزشکاران ما حداقل در آسیا می توانند به مدال برسند و عملکرد خوبی داشته باشند اما حتی در انتخابی تیم ملی هم هیچ کدام از ورزشکاران نتوانستند سهمیه ورودی را کسب کنند. چرا باید همه ورزشکاران دوومیدانی عملکرد ضعیف داشته باشند و تنها از بین این همه ورزشکار یک نفرفقط سهمیه بگیرد؟! این مشکل از ورزشکاران نیست بلکه کارهایی که مسئولان فدراسیون در حق ما انجام داده‌اند باعث شده انگیزه از بین برود و هیچ کدام عملکرد قابل قبولی نداشته باشند.»


صمیمی عنوان کرد: «در کدام فدراسیون مسئولان تنها ورزشکارانشان را تخریب می کنند؟! متاسفانه آنها فقط یاد گرفتند بگویند که ورزشکاران دوومیدانی پیر و از رده خارج شده اند. چرا زمانی که ورزشکاران 10 سهمیه المپیک گرفتند پیر نبودند اما در عرض 8 الی 9 ماه همه ما از رده خارج شدیم؟! در حال حاضر قهرمان المپیک ریو 42 ساله است و دوومیدانی کارانی که در ایران حضور دارند همه در رنج سنی 28 الی 30 ساله هستند، آنها پیر نشده اند اما ورزشکاران ایران پیر و از رده خارج شده هستند؟!»


وی گفت: «وقتی ورزشکار انگیزه ای ندارد و شرایط برای او مهیا نیست چرا همه توقع مدال و کسب بهترین نتیجه را دارند؟! در دوران کریمی رئیس فدراسیون سابق ما ماهی یک میلیون حقوق می گرفتیم و تمام مکمل های غذایی هم از طرف فدراسیون برای ما تهیه می شد. آن سال ها بهترین دوران ورزشکاران ایران بود چرا که در هر مسابقه و تورنمنت مدال آوری می کردند اما حالا وضعیت به چه صورت است؟! هیچ کدام از ورزشکاران حقوق ثابت ندارند و زمانی که در اردو حضور دارند حقوق می گیرند! من و برادرم در این همه مدت تنها دو ماه در اردو بودیم که در این مدت نزدیک دو میلیون پول گرفتیم و مابقی روزهای سال بدون حقوق هستیم. مگر ورزشکار زندگی و مخارج ندارد؟! در این دو ماهی که من برای مسابقه خودم را آماده می کردم حتی خیار هم به عمل نمی آید چه برسد به ورزشکار آن هم با این شرایط سخت! از بعد از المپیک ریو بر سر دوومیدانی کاران چه آوردند که در عرض 10 ماه همگی اینقدر بی انگیزه شدند و از نظر رکوردی اسف‌بار شدند. ورزشکاران دوومیدانی به مرحله ای رسیدند که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند و به همین دلیل است که در هر رقابت و تورنمنتی هم عملکرد ضعیفی به دست می آورند.»


پرتاب کننده دیسک کشورمان گفت: «از نظر فدراسیون دوومیدانی ما از رده خارج و پیر شده ایم و باید بر روی نوجوانان سرمایه گذاری کنند در حالی که نوجوانی که در این مرحله است حداقل باید چندسال زمان برای آنها گذاشت تا به رده بزرگسالان برسند و افتخارآفرینی کنند. به هر حال ما نه تنها من و برادرم از این شرایط ناراضی هستیم بلکه همه دوومیدانی کاران دیگر انگیزه‌ای برای کار کردن ندارند. وقتی حقوق ما قطع می‌شود و برای گذراندن زندگی باید به کارهای دیگر روی بیاوریم دیگر ورزشکار حرفه ای نیستیم چرا که ورزشکار حرفه ای یعنی که فکر و ذهنش تنها ورزش کردن باشد نه ما که هزار تا دغدغه داریم و مسئولان فدراسیون هم به جای حمایت از ما مدام ورزشکار را تخریب می کنند و به جای اینکه خودشان مسئولیت کارهایشان را برعهده بگیرند مدام ما را مقصر می‌دانند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته