آغاز فاز جدید ارزیابی بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر عطاالله پورعباسی گفت: «همزمان با آغاز اجرای بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، فرآیند پایش و ارزیابی بستهها در سطح ستاد، مناطق آمایشی و دانشگاههای علوم پزشکی تدوین و با همکاری همه مسئولان به خوبی اجرایی شد. نتایج فرآیند پایش و ارزیابی بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تا امروز در قالب سه سند پایش و ارزیابی منتشر شده است. این سه سند شامل اقدامات فرآیندی و اقدامات خروجی محور در زمینه ماموریتهای ویژه است که پس از انتشار در اختیار دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی کشور قرار گرفته است.»
دبیر کمیته تحقیق و توسعه معاونت آموزشی درباره اجرای موفق برنامه پایش و ارزیابی برنامه تحول آموزشی و استقرار سامانه آتنا گفت: «چندی پیش شاخصهای رصد بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در کارگروهی متشکل از کارشناسان ستادی و دانشگاهی تدوین شد. این شاخصها در جلسات و مکاتبات مختلف در اختیار صاحبنظران و مدیران حوزه آموزش علوم پزشکی کشور قرار گرفت و طبق نظرات جمعی چندین بار مورد بازبینی قرار گرفت.»
پورعباسی افزود: «اکنون که فاز فرایندی و همچنین مرحله اول از فاز خروجی محور بستهها انجام شده از تاریخ 22 خرداد 96 فاز جدید پایش و ارزیابی بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی آغاز شده است. در مرحله جدید از فاز ارزشیابی فعالیتهای صورت گرفته مبتنی بر خروجی، ارزیابی براساس شاخصهای رصد بستههای تحول و نوآوری که قبلا به دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ شده همزمان در سراسر کشور از طریق سامانه آتنا آغاز شده است.»
او گفت: «این موضوع در نامهای به دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ شده و دانشگاهها و دبیرخانههای مناطق آمایشی اطلاعات خود درباره این شاخصها را در سامانه آتنا بارگذاری میکنند. از ابتدای ارزیابی بستهها بخش پشتیبانی سامانه آتنا پاسخگوی مدیران و کارشناسان حوزه آموزش درباره مسائل مرتبط با ارزیابی بوده است. اکنون نیز با ورود به فاز جدید کاربران سامانه میتوانند سوالات خود را از طریق کانالهای ارتباطی که قبلا در نامه ابلاغیه اعلام شده طرح کنند.»
انتهای پیام/