دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1396 - 11:24

نماینده مجلس سوریه: فرار رهبران داعش با هواپیماهای آمریکایی

یکی از اعضای پارلمان سوریه تاکید کرد که هواپیماهای نظامی آمریکا سه هفته پیش، رهبران داعش را که دارای تابعیت غربی بودند از رقه به منطقه‌ای دیگر هلی برن کردند.
کد خبر : 187335

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از فارس، عمار اسد درباره نقش منفی آمریکا در شهر رقه گفت: «آمریکا اجازه داده است 120 عنصر داعش با سلاح خود از رقه خارج کنند و به سمت منطقه السخنه بروند تا خطری برای منطقه تدمر ایجاد کنند.»


وی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: «باوجود این، جنگنده‌های روسیه و سوریه این تروریست‌ها را هدف قرار دادند و کشتند.»


این مسئول سوری افزود: «هماهنگی بالایی میان آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه وجود دارد، گروهی که برخی از فرماندهان آن آمریکایی، بریتانیایی، فرانسوی و از برخی کشورهای منطقه هستند. در واقع آنچه در میدان رخ می‌دهد، خلاف چیزی است که در رسانه‌ها گفته می‌شود. رخدادهای غافلگیر کننده زیادی رخ داده است.»


وی ادامه داد که سه هفته پیش نیز هواپیماهای ائتلاف در رقه هلی‌برن (پیاده کردن نیروهای نظامی) و شماری از رهبران داعش را به مناطق نامشخصی منتقل کردند. بی شک آن‌ها (رهبران داعش) سوری، عراقی یا چچنی نبودند. آنان امرای غربی داعش بودند.»


اسد با بیان اینکه رقه برای آمریکا اهمیت زیادی دارد تصریح کرد: «چگونه می‌شود که با وجود اختلاف ایدئولوژیکی، توافقی میان داعش و نیروهای دموکراتیک سوریه انجام شود و طبق آن، به رهبران داعش گذرگاه امنی برای خروج از رقه داده شود. این توافق جز به خاطر منافع انجام نمی‌شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب