دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازداشت دو هکر جوان در کرمان و سمنان/ هکر ١٨ساله کلش: این بازی به اعتقادات دینی آسیب می‌‌زند

دو جوان که یکی بازی کلش را هک کرده بود و دیگری با هک اطلاعات کیبورد شهروندان به حساب‌های مالی آنها دست یافته بود، بازداشت شدند.
کد خبر : 187307

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از ایرنا، فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت از دستگیری هکر جوان ١٨ ساله سایت بازی کلش در این شهرستان خبر داد. سرهنگ ماشاءالله ملایی افزود: این فرد با طراحی سایتی مشابه به سایت اصلی بازی کلش از چند نفر کلاهبرداری کرده بود. تعداد زیادی از کاربرانی که از این بازی استفاده می‌کردند از ماجرا خبردار شدند و از او شکایت کردند. ماجرا به جایی رسید که این موضوع به وسیله پلیس تهران پیگیری شد. پلیس فتا پس از رصد اوضاع و اطلاع از کسر شدن مبالغی چند میلیونی از حساب بانکی شاکیان این هکر ١٨ ساله جیرفتی را شناسایی و با همکاری فرمانده انتظامی و پلیس فتای جیرفت بازداشت می‌کند.


فرمانده انتظامی جیرفت با بیان اینکه این پسر دانش‌آموز رشته کامپیوتر است، افزود: با توجه به مهارت طراحی و هدایت کاربران فضای مجازی به این سایت کاربران بسیار زیادی با ورود به سایت از آن خرید کرده بودند. این پسر در اعتراف‌های اولیه خود هدف از این کار را ثابت کردن خود در حوزه طراحی سایت‌های مشابه واقعیت و کسب درآمد عنوان کرد. متهم با اشاره به اینکه کلش نوعی بازی است که برخلاف آموزه‌های دینی ما طراحی شده بیان کرد: هزینه این بازی نوعی آسیب رساندن به اعتقادات دینی است؛ پس خانواده‌ها نباید از آن استفاده کنند. علاوه بر این روز گذشته یک کیلاگر نویس (نرم‌افزاری که می‌توان با آن اطلاعاتی که با کیبورد تایپ می‌شود را سرقت کرد) معروف ١٩ ساله در سمنان شناسایی و دستگیر شد. سرهنگ صادقی، رییس پلیس فتای استان سمنان از دستگیری هکری که با بهره‌گیری سوء از دانش برنامه‌نویسی اقدام به نوشتن کدهای مخرب می‌کرد و با استفاده از بستر وب و مراکز عمومی ارایه‌دهنده خدمات اینترنت (کافی‌نت) به صورت غیرمجاز از حساب بانکی افراد برداشت می‌کرد، خبر داد.


صادقی در مورد شناسایی و دستگیری این متهم اظهار افزود: در پی وصول یک فقره پرونده مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب شاکی، اقدامات اولیه در راستای شناسایی متهم آغاز و در دستور کار قرار گرفت. با توجه به اظهارات شاکی و مستندات ارایه شده مشخص شد این فرد اطلاعات کارت بانکی‌اش را در اختیار کسی قرار نداده اما شواهد برداشت غیرمجاز را نشان می‌داد. در ادامه سیر تکمیلی پرونده چندین شاکی دیگر به این پلیس مراجعه کردند و مدعی شدند که از حساب‌های بانکی آنها به صورت اینترنتی برداشت‌های متعددی انجام شده است. با توجه به ورود چندین پرونده سریالی به این پلیس تیم ویژه‌ای برای رسیدگی به این پرونده‌ها تشکیل و مستندات لازم از پرونده‌ها جمع‌آوری شد. سرانجام مشخص شد سیستم‌های رایانه‌ای شاکیان به یک کد رایانه‌ای آلوده بوده است.رییس پلیس فتای سمنان افزود: متهم پس از دستگیری، هرگونه ارتباط با پرونده‌ها را انکار کرد. اما بعد از مشاهده مستندات موجود در پرونده اعتراف و انگیزه خود را کسب منفعت مالی عنوان کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: بازداشت هکر
ارسال نظر
قالیشویی ادیب