دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1396 - 15:34

احیای شب قدر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین شب از شب‌های قدر با برپایی مراسم احیا و شب‌زنده‌داری همراه با حضور اقشار مردم دست نیاز و غفران به درگاه الهی دراز کردند.
کد خبر : 187303

مراسم احیای شب 19 ماه مبارک رمضان (عزاداری شب ضربت خوردن امیرالمومنین علی (ع)) با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به همراه خانواده هایشان در مسجد حضرت مهدی (عج) مجموعه فرهنگی آیت الله هاشمی رفسنجانی این دانشگاه برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، همچون سالهای گذشته، امسال نیز مسجد حضرت مهدی (عج) مجموعه فرهنگی واحد مشهد در جوار شهدای گمنام این دانشگاه، میزبان سوگواران و عزاداران مولای متقیان حضرت علی(ع) بود.


در این مراسم حجت الاسلام حلوائیان، کارشناس مسائل مذهبی در باره عظمت شب قدر و نزدیکی انسان به خداوند به بیان مطالبی پرداخت.


ترتیل سوره‌های وارده شب قدر، قرائت دعای جوشن کبیر، تلاوت مجلسی قرآن کریم، عزاداری و مراسم احیا و قرآن به سر گذاشتن از برنامه‌های دیگر این مراسم بود که با شکوه خاصی برگزار شد.



این مراسم معنوی که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با توزیع غذای سحری در ساعت یک بامداد خاتمه یافت.


همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، احیای نخستین شب از شب‌های قدر در مسجد الغدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با حضور احیاگران این شب برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ در این مراسم معنوی که مانند سنت هر ساله در مسجد الغدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و فضای اطراف آن با حضور گسترده دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه همراه با مردم متدین و روزه‌دار شهر کرمانشاه برگزار شد ودکتر نوذر قنبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز حضور داشت؛ سخنرانان، مداحان و قاریان قرآن اعمال شب نوزدهم ماه رمضان را بجا آوردند.



قرائت دعای جوشن کبیر، اقامه نماز قضا، کرسی تلاوت قرآن و مراسم قرآن به سر گرفتن احیای شب قدر از جمله برنامه‌های این مراسم بود.


مراسم شب‌های قدر ویژه بیست و یک و بیست و سه ماه رمضان هم در مسجد الغدیر این دانشگاه برگزار خواهد شد.


اولین شب از شب های لیالی قدر با حضور استادان، دانشجویان و کارکنان و خانواده های آنان در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، با تلاش حوزه معاونت فرهنگی واحد بندرعباس مراسم گرامی داشت این شب های معنوی در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس یرگزار می شود.


مدیرکل فرهنگی این واحد دانشگاهی با اعلام این خبر گفت: «سه شب لیالی قدر با برگزاری مراسم ادعیه خوانی ، مداحی، سخنرانی و سفره سحری در این واحد دانشگاهی برگزار می شود.»


حجت الاسلام حسن زارعی برگزاری اولین شب قدر را در مسجد دانشگاه موفقیت آمیز خواند و گفت: «حضور گسترده و استقبال خوب عزیزان نشان دهنده درک و شور و شعور فرهنگی مردم است.»


وی افزود: «مطابق سال های گذشته این مراسم در این واحد دانشگاهی با حضور قاریان، مداحان و سخنرانان مجرب برگزار شد و همه حاضران نیز سحری را مهمان سفره الهی بودند.»



زارعی از دانشجویان، استادان و کارکنان و همه مردم خواست تا با حضور در این مراسم معنوی از ثواب و برکات این شب های بی نظیر بهره لازم را ببرند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار اظهار کرد: «مهمترین فرصت در ماه رمضان، فرصت استفاده از شب‌های تعیین سرنوشت، شب های معنویت، سبک کردن روح و روان انسان از بار گناهان و پاک کردن ظاهر و باطن از هر گونه آلودگی است.»


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر داریوش حمیدی در مراسم سوگواری ایام شهادت اولین مولای متقیان حضرت علی(ع) که در مسجد صاحب الزمان(عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار برگزار شد، با عرض تسلیت اظهار کرد: «امام علی (ع) مظهر عدالت و احسان است و علاوه بر اجرای دقیق عدالت در جامعه، تا آخرین توان خود، در حد ایثار و فداکاری بی‌نظیر، به نیازمندان و مردم، احسان و مهربانی می‌کرد.»



وی افزود: «احسان و بزرگواری و نیک منشی حضرت علی (ع) تا جایی است که حتی به فرزندش امام حسن (ع) فرمود: نسبت به ابن ملجم مهربان باش، او اسیر تو است، به او رحم و احسان کن. البته اکنون ابن ملجم کم نداریم ابن ملجم‌های زمانه زیادند مانند تکفیری‌ها که همه ما آنها را در حادثه اخیر می‌شناسیم و در لباس دفاع از سنت، عملا در مسیر منافع غربیان گام برمی‌دارند اکنون نیز حضور دارند. اولین گروه تکفیری که در اسلام درست شدند خوارج بودند. جهل و عصبیت نقطه اشتراک خوارج با جریان‌های تکفیری است. ایران امن‌ترین کشور در خاورمیانه هست، با این حمله تروریستی اخیر تهران، کشور ما هوشیارتر از قبل شده و عزم و اراده برای از بین بردن تروریسم را بیشتر می‌کند.


حجت الاسلام ابوالحسن قلی پور، مدیر فرهنگی و اجتماعی واحد جویبار نیز زیبایی های زندگی اولین امام شیعیان را برشمرد و گفت: «اولین زیبایی زندگی حضرت علی (ع) ولادت ایشان در بهترین نقطه زمین کعبه است و دومین زیبایی زندگی آن حضرت، شتافتن به دیدار معبود در بهترین شرایط در خانه خدا و شب قدر و سومین مورد آن حضرت جدا کننده بهشتی‌ها و جهنمی‌ها در روز جزاست و خداوند را شاکریم که در جایی زندگی می‌کنیم که تفکر حضرت علی(ع) در وجودمان ریشه دوانده و ان‌شاءلله خداوند الطاف آن حضرت را شامل ما حال ما کند.»


در این مراسم رحمان اصغری مسئول کانون قرآن و عترت واحد جویبار هم به ذکر مصیبت پرداخت و مجلس را به فیض رساند.


مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان برگزار شد.


در این مراسم معنوی ابتدا ذکر مصائب و سینه زنی توسط بیدل مداح و ذاکر اهل بیت و عزاداری دانشگاهیان همراه بود و در ادامه حاج صادق مرادی مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد به عنوان سخنران مراسم با فرازی از بیانات و زندگی گهربار حضرت علی (ع) و حکومت عدالت گستر آن امام همام پرداخت.


در پایان مراسم دکتر ایوب سرافراز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان از شرکت کنندگان در این مراسم معنوی تقدیر و تشکر کرد و از دانشگاهیان برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و همگام و همراه با تمام مسلملان جهان برگزار خواهد شد دعوت به عمل آورد.


به مناسبت فرا رسیدن شبهای قدر مراسمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار برگزار شد.


رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان رودبار در این مراسم با گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا گفت: «امیدوارم همه ما بتوانیم شب های قدر رابه خوبی درک کنیم.»


رهبر شاد افزود: «درباره اهمیت شب قدر که مشهور به شب حاجات، توبه و استغفار به درگاه خداوند است، با حضور در مساجد از فیوضات و اعمال شب قدر در ایام لیالی قدر در ماه مبارک رمضان بهره ببریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته