دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1396 - 11:33
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در گفت‌وگو با آنا؛

شرم‌آور است در رسانه‌ ملی، والیبال ایران را تخریب می‌کنند/ منتقدان امروز «کولاکوویچ» در آسیا یازدهم می‌شدند/ ندانسته و از روی عادت غلط می‌گویند سرمربی تیم ملی مدیریت ندارد

محمدرضا داورزنی گفت: شرم‌آور است که عده‌ای از تریبون ملی کشور(صداوسیما) جهت تخریب والیبال ایران استفاده می‌کنند.
کد خبر : 187282

محمدرضا داورزنی در خصوص نتایج تیم ملی والیبال در لیگ جهانی و بخت صعود این تیم به دور نهایی این رقابت‌ها به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «نتایج لیگ جهانی امسال غیرقابل پیش‌بینی‌ است. تیم‌هایی مثل آمریکا و روسیه در هفته اول بازی‌های خود را می‌بازند اما در هفته دوم برابر حریفان خود برنده از زمین مسابقه خارج می‌شوند. ایتالیا شروع خوبی دارد اما به یکباره افت شدیدی می‌کند. تیم ایران در هفته اول دو بازی را واگذار می‌کند و در تنها یک مسابقه را به سود خود تمام می‌کند اما در هفته دوم در دو بازی به پیروزی می‌رسد.»


وی ادامه داد: «کمتر کسی انتظار داشت لهستانی که برزیل و ایتالیا را برده به ایرانی ببازد که برابر این دو تیم بازنده شده بود. در خانه شروع خوبی برابر بلژیک داشتیم اما صربستان مدافع عنوان قهرمانی با اقتدار ظاهر شد به طوری که هر سه مسابقه خود در تهران را با پیروزی پشت سر گذاشت. در مجموع ما سه بازی را برده‌ایم و سه بازی را واگذار کرده‌ایم. سه بازی مهم دیگر پیش رو داریم. بازیکنان تیم ملی شرایط خاص خودشان را دارند. متاسفانه این هفته محمدجواد معنوی‌نژاد و عادل غلامی را در اختیار نداریم. البته 14 بازیکن دیگر داریم که آنها جزو نیروهای خیلی خوب ما هستند. یقین دارم که بچه‌ها همه تلاش خود را می‌کنند تا نتایج بسیار خوبی را در هفت هسوم لیگ جهانی به‌دست بیاورند.»


ندانسته و از روی عادت غلط همیشگی می‌گویند کولاکوویچ مدیریت ندارد. فاقد کاریزماست. از کجا فهمیده‌اند که سرمربی تیم ملی کاریزما ندارد. کسانی که این حرف را می‌زنند یک بار رفته‌اند سر تمرینات کولاکوویچ تا از نزدیک شیوه مدرن تمرینات او را ببینند

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش خاطرنشان کرد: «امیدوار هستم که بتوانیم در زمره 6 تیمی قرار بگیریم که در مرحله پایانی قرار می‌گیرند. الان خیلی سخت است که پیش‌بینی کنیم مقابل آمریکا، لهستان و روسیه چه نتایجی را کسب می‌کنیم. هر سه تیم سابقه قهرمانی در لیگ جهانی را دارند و بدون تردید رقبای آسانی برای ما نیستند. این سه تیم هم مانند تیم ایران این فرصت را دارند که به دور پایانی راه پیدا کنند. البته نباید فراموش کنیم که تیم ما تجربه پیروزی مقابل این سه تیم را دارد و با توجه به این موضوع این باور در بین والیبالست‌های ما وجود دارد که می‌توانند برابر این تیم‌های قدرتمند بار دیگر برنده شوند. به طور حتم آن تیمی که اشتباه کمتری انجام دهد و در استفاده از فرصت‌ها دقت بیشتری کند حتما برنده بازی می‌شود. امیدوارم ما آن تیمی باشیم که در هر سه بازی کم اشتباه‌تر از حریفان خود ظاهر شویم و برنده از زمین خارج شویم.»


او در واکنش به این مسئله که ایران همواره شروع خوبی در لیگ جهانی ندارد اما به مرور نتایج بهتری می‌گیرد، تصریح کرد: «ما پنجمین حضورمان در لیگ جهانی را پشت‌سر می‌گذاریم و نسبت به بیشتر حریفان‌مان تجربه کمتری داریم. با این حال شاهد هستیم غول‌های لیگ جهانی هم در این دوره از رقابت‌ها نتوانستند نمایش خوبی از خود نشان دهند.اطمینان دارم ما به مرور زمان بهتر می‌شویم و با هماهنگ‌تر شدن سطح هماهنگی ملی‌پوشان و ساخته شدن پشتوانه مناسبی که در حال حاضر در رده‌های امید، جوانان و نوجوانان حضور دارند در سال‌های بعد با تجربه بیشتری به مصاف رقبا می‌رویم و از همان ابتدا نتایج درخشان‌تری خواهیم گرفت.»


سرپرست فدراسیون والیبال در واکنش به انتقاداتی که از ایگور کولاکوویج سرمربی تیم ملی والیبال می‌شود، یادآور شد: «در 10 سال گذشته که والیبال سیرصعودی خود را طی کرده حتی زمانی که خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال بود، برخی بودند که خوششان می‌آمد که فقط نقد کنند. این افراد هویت و شخصیت‌شان را بعضا در منفی‌بافی می‌بینند. برای تمامی کسانی که والیبال ایران را تعقیب می‌کنند محرز است که جایگاه والیبال ایران در حال حاضر نسبت به 10 سال گذشته چه تغییرات گسترده‌ای کرده‌ است.»


وی افزود: «والیبال رشته‌ای است که در تمامی رده‌های سنی به مسابقات جهانی راه پیدا کرده است. نتایج قابل قبولی هم گرفته و طبیعی است که نقدهایی هم به آن وارد است. ما مدعی نیستیم که بی‌نقص کار کرده‌ایم و البته که جا برای بهتر بودن هم وجود داشته و دارد ولی این کمال بی‌انصافی است که در گزارشگر مسابقات تیم ملی به گونه‌ای در رسانه ملی گزارش می‌کند که طی آن نقطه نظراتش را در چارچوب نظر کارشناسی به خورد بینندگان می‌دهد. این مصداق بارز سوء استفاده است.»


خود آقای سلطانی‌فر هم تمایل دارند تا هیات مدیره استقلال و پرسپولیس تکمیل شود. وزیر ورزش قصد دارد با آوردن نیروهای آماده و چابک فضایی فراهم کند که این دو باشگاه بدون دردسر کار خود را انجام دهند

داورزنی تاکید کرد: «انصاف گزارشگر کجا رفته که با نیت تخریب ملی‌پوشان والیبال مسابقه را گزارش می‌کند. چرا یکی از موفق‌ترین رشته‌های ورزشی تیمی کشور را زیر سوال می‌برند و جایگاه آن را پیش مردم پایین می‌آورند. به جای آنکه استفاده درستی از این تریبون شود و با نقد منصفانه و تحلیل سالم کمک کنند تا والیبال موفق‌تر از قبل شود حرف‌هایی می‌زنند که خارج از واقعیت است. این کار خیانت به رسانه ملی و مردمی است که بیننده این مسابقه هستند. چرا فراموش کرده‌ایم که این تیم موفق شد در هفته اول لهستان را شکست دهد و این تیم را از مسیر پیروزی خارج کند. در ایتالیا که ما به اندازه سالن 12 هزار نفری تماشاچی نداشتیم. برخی برای آنکه مطرح بمانند وجود خود را با تخریب تیم ملی می‌بینند.»


معاون وزیر ورزش تصریح کرد: «بی‌دلیل از کولاکوویچ انتقاد می‌کنند. تیم ایران پنج بازیکن خود را نسبت به المپیک تغییر داده اما در سه بازی لیگ جهانی برنده شده است. ندانسته و از روی عادت غلط همیشگی می‌گویند کولاکوویچ مدیریت ندارد. فاقد کاریزماست. از کجا فهمیده‌اند که سرمربی تیم ملی کاریزما ندارد. کسانی که این حرف را می‌زنند یک بار رفته‌اند سر تمرینات کولاکوویچ تا از نزدیک شیوه مدرن تمرینات او را ببینند. دیده‌اند او چه نظمی را در تیم حاکم کرده و به چه برنامه مدونی کار را جلو می‌برد.»


او یادآور شد: «این افرادی که بدون حساب و کتاب و با دانش پایین خود، کولاکوویچ را مورد نقد قرار می‌دهند فراموش کرده‌اند در آن دور‌ه‌هایی که خودشان در تیم ملی بودند چه مقام‌هایی را به دست آورده‌ بودند؛ جز اینکه در آسیا هشتم، نهم و یازدهم می‌شدند. بعد می‌آیند از تیم ملی که در بالاترین سطح ممکن والیبال جهان بازی می‌کند، انتقاد می‌کنند. چرا اینها عقبه خود را نگاه نمی‌کنند. این ظلم به والیبال کشور است که از ناکارشناسانی نظرخواهی می‌شود که دانش علمی‌شان در حد 6 تیم برتر آسیا هم نیست. شرم‌آور است که عده‌ای از تریبون ملی کشور(صداوسیما) جهت تخریب والیبال ایران استفاده می‌کنند.»


وی ادامه داد: « این آقایان یک بار بلند شده‌اند به فدراسیون بیایند و حرف‌شان را بزنند. بروند تمرینات روز دنیا را ببینند. بروند در کلاس‌های معتبر بنشینند تا کمی والیبال به‌روز شده دنیا را یاد بگیرند. این آقایان با اینکه هیچ کدام از این کار‌ها را نکرده‌اند اسم خودشان را هم کارشناس گذاشته‌اند. بعضا پیش آمده اسم بازیکن تیم ملی را هم به درستی ادا نمی‌کنند. مگر غیر از این بود که تیم مقابل تیم کولاکوویچ سرمربی‌اش ولاسکو بود. نتیجه که به سود ایران تمام شد. آخر چگونه آرژانتین بهتر از ما بود که بازنده از زمین خارج شد. حاشا به انصافی که ندارند. الان تیم ملی ما به لهستان رفته اما بازیکنان به شدت از اظهارنظرهای مغرضانه افرادی که خودشان را کارشناس می‌دانند، ناراحت هستند. وسط مسابقات آمده‌اند مصاحبه کرده‌اند که تیم را تخریب کنند. امیدوارم که این غیرکارشناسان را کنار بگذاریم و سراغ افرادی برویم که منصفانه نقد می‌کنند تا والیبال به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.»


داورزنی در ادامه در مورد زمان انتخاب هیات مدیره استقلال و پرسپولیس بیان داشت: «این کار از مسئولیت‌های آقای سلطانی‌فر وزیر ورزش است و او نگاه موشکافانه و کاملی به موضع حساس این دو باشگاه دارد. با دقت در حال بررسی وضعیت گزینه‌های موردنظر هستند و به احتمال فراوان تا پایان خرداد ماه گزینه‌های نهایی را معرفی خواهند کرد. با توجه به اینکه فصل نقل‌وانتقالات به زودی شروع می‌شود و فاصله زیادی تا شروع رقابت‌های لیگ نداریم، طبیعی است که خود آقای سلطانی‌فر هم تمایل دارند تا هیات مدیره استقلال و پرسپولیس تکمیل شود. وزیر ورزش قصد دارد با آوردن نیروهای آماده و چابک فضایی فراهم کند که این دو باشگاه بدون دردسر کار خود را انجام دهند.»


در 10 سال گذشته که والیبال سیر صعودی خود را طی کرده حتی زمانی که خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال بود، برخی بودند که خوششان می‌آمد که فقط نقد کنند. این افراد هویت و شخصیت‌شان را بعضا در منفی‌بافی می‌بینند

وی در مورد حضور ایران در بازی‌های داخل سالن آسیا اظهار داشت: «بازی‌های داخل سالن آسیا از 25 شهریور تا 5 مهرماه در عشق‌آباد ترکمنستان برگزار می‌شود . علی‌القاعده ایران در 17 تا 18 رشته ورزشی شرکت می‌کند. در 4 دوره قبلی کشورمان رتبه‌های یازدهم، ششم و پنجم را به دست آورده و در این دوره تلاش بر این است که در جایگاه مناسب‌تری قرار بگیریم. تعدادی ورزشکاران المپیکی در این بازی‌ها حضور پیدا می‌کنند. رشته‌های غیرالمپیکی هم داریم. این موضوع باعث می‌شود در تقابل رشته‌های المپیکی و غیرالمپیکی کاروان ورزشی ایران جایگاه رسمی خود را پیدا می‌کند.»


او تاکید کرد: «سیاست کلی وزارت ورزش این است که در هر رویدادی که شرکت می‌کنیم تیم ملی بهترین عملکرد را ارائه دهد و بهترین نتیجه را کسب کند. ما از همه رشته‌های ورزشی می‌خواهیم که مقتدرانه و با برنامه در مسابقات شرکت کنند. پیش‌بینی می‌شود کاروان بزرگی در رشته کشتی داشته باشیم. در سایر رشته‌ها هم کاروان مناسبی را راهی رقابت‌ها می‌کنیم. امید است با همکاری کمیته ملی المپیک بتوانیم عنوان بهتری را به دست آوریم تا زمینه مناسبی برای بازی‌های آسیایی جاکارتا فراهم کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته