دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1394 - 09:17
سرپرست مرکز گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با آنا خبر داد

برگزاری کارگاه‌های آموزش استفاده از پایگاه‌های معتبر علمی در دانشگاه آزاد

سرپرست مرکز گسترش علم و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری کارگاه‌هایی برای آموزش نحوه استفاده از پایگاه‌های علمی و انتشار مقالات در پایگاه‌های علمی معتبر بین‌المللی خبر داد.
کد خبر : 18718

مهندس میترا هاشمی طباطبائی درباره انتشار مقاله‌های علمی در پایگاه‌های معتبر بین المللی به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: از ابتدای سال ۲۰۱۴ ایران دوباره توانست به پایگاه‌های علمی دسترسی پیدا کند و محدودیت‌هایی که برای ایستگاه‌های علمی مثل Wiley Springer و Coby وجود داشت، از بین رفت. این موضوع سبب شد برنامه ریزی‌هایی برای استفاده از این پایگاه‌ها در واحد‌ها صورت بگیرد.


طباطبایی با اشاره به نیاز واحد‌ها برای دسترسی به این پایگاه‌ها بیان کرد: در سال جدید دسترسی به پایگاه‌هایی مثل Elsevier و Ebsco نیز فراهم شد و همچنین قرداد‌هایی بین دو طرف منعقد شد که اکنون در مرحله پرداخت هزینه‌ها به ناشران است.


وی با تاکید بر فرهنگسازی و آموزش در این زمینه افزود: یکی از برنامه‌هایی که در مرحله اجرایی است برگزاری کارگاه‌هایی برای آشنایی با پایگاه‌های علمی، آموزش جست‌وجو در این پایگاه‌ها و روش‌های مقاله‌نویسی برای این نشریات است که با حضور نمایندگان ناشران و نمایندگان مرکز گسترش علم‌سنجی در تمام واحد‌ها برپا می‌شود.


سرپرست مرکز گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: معاونان پژوهشی و نمایندگان واحد‌ها تا امروز در ۶ کارگاه که در شهرهای تبریز، ارومیه، اراک، قزوین، شهرکرد و کرمانشاه برای ۱۵ استان برگزار شده است، شرکت کردند. همچنین ۵ کارگاه برای استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در شرف اجراست و برنامه‌ریزی‌هایی برای برپایی کارگاه در استان اصفهان واحد خوراسگان، یزد و سمنان نیز انجام شده است که همزمان با گردهمایی آسایهل برگزار خواهد شد.


مهندس طباطبایی درباره برگزاری کارگاه‌ها در بندرعباس، مشهد و ساری نیز گفت: با اتمام برنامه کارگاه‌ها، همه واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در تمام استان‌ها تحت آموزش و اطلاع‌رسانی قرار می‌گیرند که این موضوع گام بزرگی برای فرهنگ‌سازی در این زمینه است.


وی در پایان خاطر نشان کرد: مرکز گسترش علم و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی درحال گسترش منابع علمی در این زمینه است که با توجه به هزینه‌های تقبل‌شده بتواند با فرهنگ‌سازی و آماده‌سازی دانشجویان، هیئت علمی و محققان به بهره‌برداری از این موضوع برسد. در ضمن به‌زودی دسترسی آزمایشی به پایگاه Nature نیز فراهم خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: کارگاه آموزشی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب