دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1396 - 09:02

انتقاد نماینده نقده از قومیتی‌ کردن حادثه تروریستی تهران: نباید در میان آحاد ملت شکاف ایجاد کنیم

نماینده نقده در مجلس با رد بدبینی‌هایی که در پی حادثه تروریستی تهران نسبت به برخی از قومیت‌ها ایجاد شده است، گفت: نباید مسائل ملی را خدشه‌دار و در میان آحاد ملت شکاف ایجاد کنیم.
کد خبر : 187158

عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره حملات تروریستی تهران و بدبینی برخی نسبت به ساکنان مناطق غربی ایران به دلیل حضور برخی از اهالی این منطقه در میان تروریست‌ها، گفت: کشور ما در طول 38 سال بعد از انقلاب با رخدادهای تروریستی متفاوتی روبه‌رو بوده است و 17 هزار شهید ترور در کشور وجود دارد که 200 تن از این شهدا چهره‌های سیاسی بوده‌اند. اینها نشان می‌دهد که ما ضربات اساسی از تروریسم خورده‌ایم.


وی با بیان اینکه موضوع این است که اگر مساله‌ای در پهنه‌ای از کشور رخ داد می‌توان آن را به دیگران تعمیم داد یا نه، گفت: این نوع پرداختن به مساله کار دقیقی نیست. امروز ما به حد کافی درباره این مساله دچار آسیب شده‌ایم. نباید مسائل ملی را دچار خدشه کنیم؛ نباید میان آحاد ملت شکاف ایجاد و هویت ملی جامعه را دچار آسیب کنیم.


نماینده نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در جامعه خود با سه پدیده مواجه هستیم، تصریح کرد: یک پدیده ایرانیت ما، پدیده دوم اسلامیت ما و پدیده سوم قانون اساسی ما است و طبق قانون اساسی تمام ادیان آسمانی تحت لوای قانون از حقوق خود بهره‌مندند.


حسین‌زاده افزود: وقتی همه ما تحت لوای این سه مشخصه هستیم، دلیلی ندارد که یکدیگر را متهم کنیم، لذا علاوه بر اینکه به خود آسیب می‌زنیم، زمینه را فراهم می‌کنیم تا کشورهای زیادی که مترصد این وضعیت در کشور ما هستند، به ما آسیب بزنند.


وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی‌ بر اینکه گفته می‌شود برخی از این چهره‌ها در غرب کشور شناسایی شده بودند، اما به دلایلی در این مناطق با آنها برخورد نشده است و برخی وزارت کشور و استانداری‌های مناطق غربی را در این زمینه مقصر می‌دانند، گفت: من تصور می‌کنم این مسائل فرعی است و اصل موضوع آن است که کشور ما با یک حمله تروریستی مواجه شده است و باید با آن مقابله کرد.


نماینده نقده و اشنویه در مجلس ادامه داد: پرداختن به پرسش‌هایی از این قبیل، مؤید قومیتی کردن مساله است. چرا باید مسائل را سیاسی، قومیتی و مذهبی کنیم؟ این کشور برای همه است و آیا وزارت کشور و یا دستگاه‌های دیگر واقعا خواسته‌اند این اتفاق در کشور رخ دهد؟


حسین‌زاده در همین راستا افزود: من معتقدم باید نقاط ضعف خود را آسیب‌شناسی کنیم تا دیگر این اتفاق در کشور رخ ندهد. اگر امروز ما به گونه‌ای آسیب‌شناسی کنیم که چه کسی تا چه حد مقصر بوده است، دردی از ما دوا نخواهد کرد و شهدای ما زنده نخواهند شد و زخم‌هایی که در پهنه سرزمین ایران ایجاد شده است، بهبود پیدا نمی‌کند.


حسین‌زاده در پایان تاکید کرد: ما نیاز به تعامل و وفاق داریم و حل این معضلات از طریق وفاق و تعامل درون‌سازمانی و ملت با یکدیگر، اقوام و مذاهب و فرهنگ‌ها با یکدیگر ایجاد می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته