دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1396 - 15:34
ابوالفضل فرهادی*

راه سی‌ساله

کد خبر : 187151

این روزها را در حالی سپری می کنیم که تولد سی سالگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان را جشن می گیریم. 22 خرداد هر سال به ما یادآوری می کند، این دانشگاه آزاد اسلامی شیروان بوده که ما را دور هم جمع کرده و شاید متمایز از سایر شهروندان شده ایم چراکه اینجا مکانی است که سراسر با فرهیختگان مواجهیم که اگر خودمان به اندازه کافی نبوغ نداشتیم شاید اینجا جایگاهمان نبود.


دانشگاهی که سی سال قبل به کمک خیران و شهروندان در یک مدرسه اجاره ای و با سه رشته تحصیلی و تعداد حدود 200 نفر دانشجو به عنوان نخستین دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی آغاز به کار کرد و امروز با دستان توانمند و دل های پاک کارکنانی که فقط دلشان برای دانشگاه آزاد اسلامی شیروان می تپد، تبدیل به بزرگترین مرکز فرهنگی و آموزشی و دانشگاه شهرستان شیروان شده و اکنون با 60 رشته تحصیلی در مقطع کاردانی و کارشناسی، 20 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و 4 رشته تحصیلی در مقطع دکتری، افتخار خدمت رسانی به همشهریان و علاقه‌مندان از جای جای کشور را دارد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان با دارا بودن 70 عضو هیات علمی و 13000 مترمربع فضای آموزشی، ‌2100 متر مربع خوابگاه و 2500 مترمربع آزمایشگاه و کارگاه و نیز بیش از 60 هکتار مزرعه آموزشی و تحقیقاتی و نیز 2560 مترمربع اعیان مجتمع ورزشی و 8000 مترمربع عرصه آن آماده پذیرش دانشجویان مشتاق تحصیل و ارائه خدمات به آنهاست.


امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی بسیار پیشرفته و دستگاه های مدرن و برگرفته ار آخرین تکنولوژی های دنیا درهای دانش را به سوی دانشجویان علاقه‌مند به تحقیق و پژوهش گشوده است به طور مثال در بخش تحصیلات تکمیلی کشاورزی وجود دستگاه هایی همچون کروماتوگرافی گازی و مایع، الایزاریدر، میکروسکوپ پیشرفته فلورسانس و ... راه را برای نگارش تحقیقات علمی فراهم کرده است.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان همچون سایر دانشگاه های آزاد، پویایی و تحول را در برنامه کاری خود قرار داده و به جز جذب رشته در زمینه های دیگری همچون به روز کردن سایت ساها، تاسیس مرکز آموزشی تخصصی کاربردی، تاسیس شرکت های دانش بنیان، عقد تفاهم نامه ها و ... فعال است و آن نهالی که در سال 66 به قیم نیاز داشت امروز به درخت تنومندی تبدیل شده که با پیوند زدن و ریشه دوانیدن خودش را پابرجا نگه داشته است.


برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان همین افتخار بس که در هر اداره و ارگانی قدم می گذاریم ردپای محسوس آن را مشاهده می کنیم تا آنجا که در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای امسال از 8 نفر منتخب، 7 نفرشان یا دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی شیروان بودند و یا در این واحد دانشگاهی تدریس داشته اند که این نشان از نقش انکارناپذیر این واحد دانشگاهی در ارتقای علم و فرهنگ این شهرستان دارد.


*رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته