دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1396 - 12:50

بریتانیا خواستار خاتمه «محاصره» قطر شد

بریتانیا از کشورهای حاشیه خلیج فارس خصوصا عربستان سعودی خواست تا به «محاصره و تحریم» قطر پایان دهند.
کد خبر : 187083

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورو نیوز، بریتانیا به ویژه در حوزه انرژی مناسبات گسترده ای با قطر دارد و حدود ۳۰ درصد از گاز طبیعی خود را از این کشور وارد می‌کند.


بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا روز دوشنبه در دیدار با همتای قطری خود همچنین از طرف‌های مناقشه خواست تا از طریق میانجی‌گران به راه حلی آنی دست یابند و اجازه ندهند تا تنش‌های موجود شدت یابد.


جانسون در هفته جاری با همتای عربستانی، اماراتی و کویتی خود نیز دیدار خواهد کرد.


کویت نیز در تنش بی‌سابقه به‌وجود آمده بین عربستان سعودی و چند کشور عربی دیگر با قطر وارد عمل شده و با میانجی‌گری در پی پایان دادن به تنش موجود است.


همزمان، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد که دوحه از تلاش‌های کویت برای میانجیگری حمایت می‌کند و آماده گفتگو با عربستان در چارچوب قوانین بین‌المللی است.


محمد بن عبدالرحمان آل ثانی پیش از دیدار با بوریس جانسون در لندن گفته بود: «از بریتانیا، آمریکا و کشورهای دیگر می‌خواهیم تا اقدامات غیرقانونی مثل تحریم هوایی را که بین خانواده‌ها و کودکان جدایی افکنده است محکوم کنند.»


وی در عین حال افزود که کشورش «هیچ نمی‌فهمد» که چرا عربستان، امارات متحده عربی، بحرین و مصر تصمیم گرفتند تا روابط دیپلماتیک خود را به قطر قطع کنند و مرزهای زمینی و هوایی خود را به روی قطر ببندند.


پنج کشور عربستان، امارات متحده عربی، بحرین و مصر، قطر را به حمایت ار تروریسم متهم می کنند، اتهامی که قطر آن را رد می کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته