دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فوتبالیست عصا به دست: کسی حمایتم نکرد تا رکوردم در گینس ثبت شود

چندی پیش بود که برنامه نود کلیپی از یک مرد اصفهانی پخش کرد که با وجود معلولیت از ناحیه هر دو پا، مهارت فوق‌العاده‌ای در بازی کردن با عصا دارد. علیرضا صادقی که ٤٤‌سال سن دارد، با وجود محبوبیت خوبی که از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در میان مردم پیدا کرده، هنوز از سوی مسئولان حمایت نمی‌شود تا در حسرت ثبت رکوردش در کتاب گینس بماند. البته بی‌توجهی مسئولان داخلی به این استعداد شگفت‌انگیز باعث شده تا صادقی به آن‌سوی مرزها فکر و برای حمایت از خودش با شرکت‌های خارجی همکاری کند؛ اتفاقی که اگر در یکی، دو ماه آینده به نتیجه برسد، نام ایران را در جهان مطرح خواهد کرد.
کد خبر : 187039

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، روزنامه شهروند نوشت: در همین راستا به سراغ این مرد شگفت‌انگیز اصفهانی رفتیم و دقایقی با وی همکلام شدیم که در ادامه می‌توانید مشروح صحبت‌های وی را بخوانید.



کشف استعداد در خردسالی
علیرضا صادقی که همچنان در اصفهان زندگی می‌کند، از کودکی با وجود معلولیت پاهایش، استعداد جالبی داشته که این‌طور درباره‌اش توضیح می‌دهد: «از بچگی عاشق فوتبال بودم و به تدریج به سمت رشته‌های دیگر هم رفتم. همه کارهایی که دیگران با پاهایشان انجام می‌دادند، من با دستم می‌کردم و آنها تعجب می‌کردند. بزرگتر که شدم، تصمیم گرفتم با عصا این کارها را انجام دهم و با تمرینات زیاد رشته فوتبال و بسکتبال را جدی‌تر دنبال کردم. حالا دیگر چند سالی است که می‌توانم تکنیکی فوتبال بازی کنم و توپ را با عصا به حلقه بسکتبال بیندازم.»
از نود تا سینما حقیقت
پخش کلیپ حرکات این مرد بااستعداد در برنامه نود باعث افزایش شهرت او شد، تا جایی که مستندی ٨٠ دقیقه‌ای از زندگی او تهیه و در سینما حقیقت پخش شد. صادقی با تقدیر از مجری برنامه نود می‌گوید: «عادل فردوسی‌پور خیلی مرد است و دو بار در برنامه‌اش کلیپ مرا پخش کرد. بعد از آن هم گفت هر کاری از دستم بربیاید، انجام می‌دهم. مستند زندگی من هم در سینما حقیقت پخش شد که همه چیز را در آن توضیح دادم. در شبکه‌های اجتماعی هم فعالیت خودم را افزایش دادم و حالا دنبال‌کننده‌های زیادی دارم. فهمیدم که این روزها رسانه‌ها و فضای مجازی تاثیرگذاری زیادی روی مردم دارند.»
وزارت ورزش حمایتم نکرد
یکی از اهداف اصلی علیرضا صادقی ثبت رکوردش در کتاب گینس است. این اتفاق البته با توجه به هزینه‌هایی که دارد، باید با حمایت مسئولان ورزش صورت بگیرد. برای همین این مرد اصفهانی چند باری به وزارت ورزش مراجعه کرده اما پاسخ رد شنیده است. او این ماجرا را شرح می‌دهد: «بعد از تماس‌های زیاد، موفق شدم با مدیر روابط‌عمومی وزارت ورزش جلسه‌ای داشته باشم. وقتی گفتم که توقع دارم از من حمایت کنید تا رکوردم در گینس ثبت شود، پاسخشان این بود که ما در پرداخت هزینه‌های قهرمان‌های ملی هم مانده‌ایم، چه برسد به شما! شاید خیلی‌ها ندانند که ثبت رکورد در گینس چقدر سختی دارد. به این راحتی نیست که شما بروید و بگویید من می‌خواهم رکوردم را ثبت کنم. من در داخل کشور در کمیته رکورد فدراسیون همگانی، رکوردم را ثبت کردم اما وزارت ورزش حاضر نشد به من کمک کند. آنها باید بدانند که بحث قهرمان‌های ملی و فردی مثل من که رکوردش برای همیشه در کتاب گینس می‌ماند، جداست. با این‌همه هزینه‌ای که در ورزش می‌شود، یعنی هیچ پولی برای فردی مثل من نیست؟»
از این وضع گریه‌ام می‌گیرد!
وی در ادامه با ابراز گلایه‌هایی از این‌که هنوز نتوانسته به هدفش برسد، خاطرنشان می‌کند: «من خیلی برای این‌که به این‌جا برسم، زحمت کشیدم. گاهی اوقات وقتی خودم فیلم حرکاتم را می‌بینم، گریه‌ام می‌گیرد که چرا جایی هستم که کسی به من توجهی نمی‌کند. در فدراسیون جانبازان و معلولین و استان اصفهان هم کسی نتوانسته برایم کاری کند. جالب است که در شهر خودم حتی نمی‌توانم در باشگاه‌های دولتی تمرین کنم و آکادمی قهرمانان هم فقط به کسانی که یک‌سال از قهرمانی‌شان گذشته، فضای تمرین می‌دهد. از سوی دیگر وقتی به باشگاه‌های خصوصی می‌روم، آن‌قدر با احترام با من برخورد می‌کنند که شرمنده‌شان می‌شوم.»
یک ‌هزار تومانی از کسی نگرفته‌ام
صادقی که چند سالی است به صورت جدی مذاکره با نهادهای مختلف را برای جذب اسپانسر آغاز کرده، معتقد است هنوز موفق به دریافت یک‌ هزار تومانی از کسی نشده است: «تا به حال این استعداد من فقط برایم هزینه و دردسر داشته است. باور کنید یک‌ هزار تومانی هم از کسی نگرفته‌ام. البته آن‌طور آدمی نیستم که بخواهم به کسی اصرار کنم که کمکم کند. مثلا من از ‌سال ٨٦ به خاطر مشکلی که پسرم از ناحیه چشم داشت، نزد دکتر ‌هاشمی رفتم که الان وزیر بهداشت هستند. او که شخصیتی کاملا ورزشی است، آن موقع به من می‌گفت هر بار که می‌آیی برایم از کلیپ حرکات جدیدت بیاور. حالا که ‌هاشمی وزیر بهداشت است، خیلی‌ها می‌گویند از او کمک بگیر اما من چون سمت او ربطی به ورزش ندارد، سراغش نرفتم. با این حال معتقدم مسئولان ورزشی در قبال فردی مثل من وظیفه دارند.»
خارجی‌ها بیشتر هوایم را دارند
مرد بااستعداد اصفهانی که بارها در برنامه‌های تلویزیونی حضور یافته، معتقد است حرکات جذاب‌تری هم از آنچه مخاطبانش دیده‌اند، می‌تواند انجام دهد. او در پاسخ به یکی از مجریان تلویزیونی در برنامه زنده اعلام کرده بود که می‌تواند دریبل زیدانی هم با عصا بزند که این اتفاق رخ داد و در کلیپی که در برنامه نود پخش شد، شاهد چنین حرکتی از سوی صادقی بودیم. وقتی او جوابی از درخواست‌هایش از نهادهای داخلی نگرفت، توسط یکی از دوستانش به یک شرکت خارجی معرفی شده تا شاید اسپانسر خارجی داشته باشد. صادقی در این‌باره می‌گوید: «یکی از دوستانم کلیپ حرکات مرا به یک شرکت آلمانی ارسال کرده بود و حالا با استقبال آنها مواجه شده‌ایم. برایم جالب است که در کشورم که جلوی چشمشان هستم، کسی مرا تحویل نمی‌گیرد اما از آن سر دنیا پیگیر من هستند.»
با رونالدو و رئالی‌ها همبازی می‌شوم
صادقی بعد از مدتی که پیگیر جذب اسپانسر بوده، حالا با استقبال یک شرکت خارجی که اسپانسر رئال‌مادرید هم محسوب می‌شود، مواجه شده و اگر همه‌چیز طبق روال پیش برود، او می‌تواند تا چند ماه دیگر در کلیپ تبلیغاتی بازیکنان رئال‌مادرید ایفای نقش کند. خودش این‌طور ماجرا را شرح می‌دهد: «شرکت «نیوا» که اسپانسر رئال است و بازیکنان این تیم هر‌سال در کلیپ تبلیغاتی آن شرکت می‌کنند،‌ از میان نزدیک به‌ هزار کلیپ، حرکات مرا پسندیده و فقط برای اطمینان از این ماجرا، ‌هزار دلار برای ما ارسال کرده تا یک کلیپ با لوگوی این شرکت تهیه کنیم و برایشان بفرستیم. اگر همه چیز خوب پیش برود، در شهریورماه که قرار است کلیپ جدید این شرکت تولید شود، من به‌عنوان یک پدیده ورزشی در خاورمیانه و ایران، در کلیپ تبلیغاتی رئالی‌ها شرکت می‌کنم که اتفاق بسیار بزرگی خواهد بود و دیگر نیازی نیست دنبال اسپانسر بگردم. آنها با دیدن کلیپ حرکات من علاقه زیادی نشان دادند که با من همکاری کنند و امیدوارم همه چیز خوب پیش برود. تا‌ سال قبل رونالدو در کلیپ تبلیغاتی این شرکت حضور نداشت اما از امسال رونالدو هم اضافه خواهد شد و امیدوارم این اتفاق با حضور من هم همراه باشد.»



انتهای پیام/

برچسب ها: اصفهان فوتبال
ارسال نظر
قالیشویی ادیب