دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1396 - 08:12
عضو هیات مدیره استقلال درگفت‌وگو با آنا؛

می‌خواستیم یک میلیارد و 700 میلیون تومان برای شجاعیان بپردازیم/ سپاهان می‌خواهد غیرحرفه‌ای جباروف را از چنگ ما درآورد/ نمی‌توانم جواب هوادار کف خیابان را بدهم

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: قیمت فضایی شجاعیان را پذیرفتیم ولی باز هم مسئولان گسترش فولاد در حرکتی غیرمنطقی اعلام کردند به‌هیچ‌وجه حاضر نیستند این بازیکن را به استقلال بدهند.
کد خبر : 187025

پندار توفیقی درباره اینکه آیا باشگاه استقلال توانسته به غیر از بیت‌سعید با بازیکن جدیدی به توافق برسد یا نه، به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «با چند نفر مذاکره کرده‌ایم که تقریبا در مراحل انتهایی آن هستیم و آنها به زودی استقلالی می‌شوند. با توجه به اینکه تا زمان بستن قرارداد هیچ بازیکنی حضورش قطعی نشده ما اسامی را اعلام نمی‌کنیم تا استقلال در نقل‌وانتقالات اسیر حاشیه نشود.»


وی در واکنش به این موضوع که مبلغ قرارداد حسن بیت‌سعید با استقلال یک میلیارد و 300 میلیون تومان بوده، تصریح کرد: « اصلا پرداخت چنین مبلغی صحت ندارد. مبالغ قراردادها یک موضوع کاملا محرمانه است ولی مطمئن باشید که ما چنین پول هنگفتی را به بیت‌سعید نمی‌دهیم.»


عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در مورد اینکه برخی هواداران پرسپولیس عنوان کرده‌اند ازبکستان ملی‌پوش پرسپولیسی دارد و استقلال حتی یک ملی‌پوش در تیم ملی هم ندارد، بیان داشت: «هوادار، کف خیابان است و حرف‌های زیادی می‌زند. من که نباید جواب او را بدهم. تیم ملی تازه به جام جهانی صعود کرده و استقلال با نتایج خوبی که در فصل جاری می‌گیرد نمایندگان خوبی در جام جهانی روسیه خواهد داشت.»


او درباره اینکه فدراسیون فوتبال درباره موضوع جباروف حق را به باشگاه استقلال داده و اعلام کرده این بازیکن درصورت فسخ قرارداد باید ضرر و زیان بدهد، تاکید کرد:‌ «متاسفانه ما دقیقا نمی‌دانیم که چه اتفاقی افتاده که این بازیکن تصمیم گرفته به سپاهان برود. برای جباروف وکیل گرفته‌اند و قصد دارند با توافقات غیراخلاقی و غیر انسانی او را به اصفهان ببرند. من به وکیل جباروف اعلام کردم که ما تحت هیچ‌شرایطی حاضر نیستیم جباروف را به سپاهان بدهیم. باشگاه استقلال پیگیر حق و حقوق خود است و به فیفا و فدراسیون فوتبال هم اعلام کرده که این هافبک ازبکستانی را به سپاهان نمی‌دهد. حالا اگر می‌توانند به صورت غیرحرفه‌ای این بازیکن را جذب کنند، باید تمام خسارت باشگاه استقلال پرداخت شود.»


توفیقی درباره اینکه حضور داریوش شجاعیان در استقلال منتفی شد تصریح کرد:‌ «ما به باشگاه گسترش نامه زدیم تا مذاکره برای جذب شجاعیان آغاز شود. آنها اعلام کردند اگر این بازیکن را می‌خواهید باید یک میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون تومان بپردازید، ضمن اینکه اگر او با تیم ملی به جام جهانی رفت باید به ما درصد بدهید. ما هم این رقم و شرایط فضایی را پذیرفتیم و تصمیم گرفتیم با دادن بازیکن به تیم گسترش یا پرداخت نیمی از مبلغ موردنظر و مابقی به صورت اقساط، شجاعیان را به استقلال بیاوریم. من بلیط خود را گرفته بودم تا دیروز به تبریز بروم ولی دوشنبه شب ساعت یک بامداد آقای نصیرزاده مدیرعامل باشگاه گسترش اس‌ام‌اس زد که کادرفنی موضوع انتقال شجاعیان را منتفی اعلام کرده و بهتر است به تبریز نیایید.»


عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در مورد اینکه در ماجرای جذب شجاعیان ردپایی از پرسپولیسی‌ها دیده می‌شود چون آنها هم خواهان این بازیکن هستند، اظهار داشت: «خیر، اصلا دخالتی از سوی پرسپولیسی‌ها نشده است. نصیرزاده سال‌ها معاون حقوقی فدراسیون فوتبال بوده و خدای ناکرده خلاف واقع را نمی‌گوید. او اگر گفته کادرفنی مخالف است به طور حتم این اتفاق رخ داده است. من حتی با ستار همدانی مربی گسترش هم صحبت کردم. او گفت که لوکا بوناچیچ مخالفت خود را با جدایی شجاعیان اعلام کرده و گفته در تیمش تنها دو بازیکن خوب دارد که یکی از آنها شجاعیان است. به طور کلی عزمی در باشگاه گسترش فولاد برای فروش داریوش شجاعیان وجود نداشت.»


او درباره اینکه کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال اعلام کرده استقلال و پرسپولیس بدهی خارجی‌شان را ندهند اجازه ثبت قرارداد بازیکن خارجی را ندارند، تصریح کرد: «مگر می‌شود فدراسیون فوتبال به خودش گل‌ به‌خودی بزند. باشگاه استقلال تنها آخرین قسط جی‌لوید ساموئل را دارد که تا دو هفته دیگر سررسید آن می‌رسد و پرداخت می‌شود. پرونده پروپچیچ هم آخرین پرونده خارجی ماست که با تایید فیفا به دادگاه عالی ورزش CAS رفته و ممکن است تا دو سال دیگر هم جواب اعتراض ما داده نشود. استقلال که نمی‌تواند دو سال از جذب بازیکن خارجی محروم شود. ما اسناد و مدارک خود را به فدراسیون می‌دهیم و محال است عقلانیت فدراسیون فوتبال اجازه ندهد ما بازیکن خارجی جذب نکنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته