دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1396 - 10:58

دیپلماسی بسکتبالی برای حل مشکل کره شمالی

دنیس رادمن، ستاره سابق لیگ بسکتبال آمریکا، برای دیدار با مقامات کره شمالی بار دیگر عازم پیونگ یانگ شد. وی قبل از سفر گفت برنامه‌ای برای مطرح کردن موضوع اتباع آمریکایی که در کره شمالی در بازداشت به سر می‌برند، ندارد.
کد خبر : 186996

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سی‌ان‌ان، دنیس رادمن، ستاره سابق لیگ بسکتبال آمریکا (ان‌بی‌ای) روز سه شنبه هنگام سوار شدن به هواپیما برای انجام سفری به کره شمالی گفت امیدوار است بتواند «کاری بسیار مثبت» انجام دهد.


این بازیکن سابق بسکتبال حرفه‌ای آمریکا روز دوشنبه و در آستانه دیدار با مقامات کره شمالی که در میانه افزایش تنش‌ها بین واشنگتن و پکن انجام خواهد شد، وارد پکن شد.


در حال حاضر 4 آمریکایی در بازداشت دولت کره شمالی به سر می‌برند. وی در پاسخ به این سوال که آیا موضوع آمریکایی‌های بازداشت شده را با مقامات کره شمالی مطرح خواهد کرد گفت: «خیر؛ در حال حاضر این هدف من نیست... هدف من رفتن به آنجاست تا ببینم برای تداوم حضور ورزش در کره شمالی چه کار می‌توانم بکنم.»


رادمن یکی از معدود آمریکایی‌هایی است که با کیم جونگ اون رهبر فعلی کره شمالی دیدار داشته است. وی به سوال سی‌ان‌ان در مورد اینکه وی در این سفر، با رهبر کره شمالی دیدار خواهد داشت یا نه پاسخ نداد. وی همچنین نگفت که آیا حامل پیامی از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا به پیونگ یانگ است یا نه.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته