دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1396 - 10:14

استفاده سنا از تحریم ایران برای فشار به ترامپ علیه روسیه

سنای آمریکا به یک توافق دو حزبی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه رسید،‌ حرکتی که به نظر می‌رسد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را مجبور به امضا یا وتوی قانونی می‌کند که خواهان حمایت از آن نیست.
کد خبر : 186973

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از ان‌بی‌سی ‌نیوز، تحریم‌های جدید به دلیل سه اقدام روسیه از جمله دخالت در انتخابات 2016 آمریکا، اقدامات در سوریه و تعرض به کریمه اعمال می‌شود.


در جهت تنبیه رئیس‌جمهوری آمریکا، مذاکره‌کنندگان موافقت کرده‌اند که رئیس‌جمهوری بدون تصویب کنگره امکان لغو تحریم‌های جدید روسیه را نداشته باشد.


این طرح به لایحه بزرگتری که قرار است تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کند الحاق می‌شود، لایحه‌ای که رئیس‌جمهوری آمریکا از آن حمایت کرده است.


در صورتی که اصلاح لایحه صبح روز چهارشنبه (در کمیته روابط خارجی سنا) رأی بیاورد، سنا می‌تواند روز پنجشنبه به آن رأی مثبت یا منفی بدهد. این لایحه باید پس از تصویب سنا و پیش از آنکه برای امضا روی میز رئیس‌جمهوری آمریکا قرار گیرد به تصویب کنگره برسد.


مایک مک کانل، رهبر اکثریت مجلس سنا هفته گذشته اعلام کرد که او از این تحریم‌ها حمایت می‌کند و سناتورهای مربوطه در بخش رهبری و آنهایی که در کمیته روابط خارجی و بخش بانکی هستند روی توافق در مورد این لایحه کار کنند.


کاخ سفید در این باره سکوت کرده است و مقامات دولتی آمریکا موضع دولت در این زمینه را روشن نکرده‌اند.


مک کانل که به شدت منتقد روسیه است هفته گذشته پیش از آنکه درباره تحریم‌های روسیه توافقی حاصل شود در کنفرانسی در واشنگتن اعلام کرد: «به زودی تحریم‌های خیلی مهمی در مورد روسیه و ایران تصویب خواهیم کرد.»


رهبران دموکرات گفته‌اند آنها تنها در صورتی از لایحه تحریم‌های ایران حمایت می‌کنند که تحریم‌های روسیه به آن افزوده شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته