دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1396 - 21:36
ایران دو- ازبکستان صفر ؛

صعود با اقتدار ایران به جام جهانی 2018/ پرواز مردان کی‌روش به روسیه

تیم ملی فوتبال کشورمان با پیروزی مقابل ازبکستان به جام جهانی 2018 روسیه صعود کرد.
کد خبر : 186903

به گزارش گروه ورزشی آنا،ساعت ۲۱:۱۵ بازی دو تیم ایران و ازبکستان در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 با سوت داور عمانی آغاز شد. پیش از آغاز دیدار، بازیکنان دو تیم و حاضران در ورزشگاه به احترام شهدای حادثه تروریستی تهران، یک دقیقه سکوت کردند.


ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، علی کریمی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، مسعود شجاعی، مهدی طارمی و سردار آزمون.


ترکیب تیم ملی ازبکستان:لوبانوف، ایسمایلوف، کریمتس، شوراخمدوف، آندرف، حیدروف، افونین، شومورودوف، احمدوف،سرگف، عبدالخولیکوف


دقیقه ۸۸: مهدی طارمی داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و با عبور از مدافع روبه‌رو، توپ را به تور دروازه ازبکستان چسباند تا پیروزی ایران در این بازی را تقریبا قطعی کند.


دقیقه ۸۶:پاس عمقی ازبک ها پشت مدافعان ایران فرود آمد اما بیرانوند توپ را زودتر مهار کرد.


دقیقه ۸۰: ضربه سر طارمی با اختلاف از کنار دروازه بیرون رفت.


دقیقه ۶۹:عزت الهی به اشتباه توپ را به شجاعی کوبید تا ازبکستان صاحب یک ضربه کاشته شود و این ضربه حاصلی برای ازبک ها نداشت.


دقیقه 67:ضربه کاشته مسعود شجاعی را مدافعان ازبکستان برگشت دادند.


دقیقه ۶۶:کی روش به داور چهارم به شدت معترض شد و معتقد بود که داور به بازیکن ازبکستان بخاطر خطا روی مسعود شجاعی باید کارت زرد نشان می داد.


دقیقه ۶۲: آزمون از یک قدمی دروازه ازبکستان در حالی که با لوبانوف تک‌به‌تک شود، توپ را به بیرون زد.


دقیقه ۶۰:ارسال مهدی طارمی بی حاصل از کنار دروازه ازبکستان به اوت رفت.


ایران با پیروزی مقابل ازبکستان ۲۰ امتیازی شد و صعودش را به جام جهانی قطعی کرد. ایران بعد از برزیل دومین تیم صعود کننده به جام جهانی ۲۰۱۸ است. تیم ملی ایران در این دوره تا به اینجای کار از مسابقات بدون گل خورده و بدون باخت صدر نشین است.

دقیقه ۵۸:بازیکنان ازبکستان ۱۱ خطا و تیم ملی ایران ۳ خطا تا این دقیقه انجام دادند.


دقیقه ۵۷:ایران از جناح چپ محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شد که شجاعی این توپ را روی دروازه ارسال کرد و توپ در موقعیت افساید به طارمی رسید.


دقیقه ۵۲:کرنر دیگری برای ایران به دست آمد.


دقیقه ۵۰:توپ ارسالی رضاییان، روبه‌روی دروازه ازبکستان با اختلاف خیلی کمی از روی سر آرمون رد شد.


دقیقه ۴۸: خطا روی سردار آزمون داور را مجاب کرد که به سود ایران، پنالتی اعلام کند. مسعود شجاعی این ضربه را از بالای دروازه به بیرون فرستاد.


دقیقه ۴۴: مهدی طارمی می توانست گل دوم را برای ایران به ثمر برساند اما ضربه این بازیکن با اندکی اختلاف از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.


دقیقه ۴۱:ایران سمت راست محوطه جریمه ازبکستان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. ملی‌پوشان ایران نتوانستند از این فرصت استفاده کافی را ببرند.


دقیقه ۴۰: میلاد محمدی از جناح چپ زمین ایران حمله ای را روی دروازه ازبکستان پی ریزی کرد که مدافع ازبک وی را پشت محوطه جریمه سرنگون کرد. این ضربه خطا ثمری برای ایران نداشت.


دقیقه ۳۲:شوت سعید عزت الهی از بالای دروازه ازبکستان به اوت رفت و بعد از این شوت بی دقت کی روش به شدت عصبانی شد و بطری آب را روی زمین کوبید.


دقیقه ۳۰:سید جلال حسینی نزدیک محوطه جریمه ایران، توپ را مقابل پای مهاجم ازبکستان زد تا خطر بزرگی را از دروازه ایران دور کرده باش


دقیقه 28: خطای وادیم افنین در میانه میدان روی علیرضا جهانبخش کارت زرد اول این مسابقه را نصیب هافبک ازبکستان کرد.


دقیقه ۲۳: علیرضا جهانبخش که داخل زمین ازبکستان صاحب توپ شده بود، به خوبی سردار آزمون را دید و با پاس عمقی زیبایی او را با لوبانوف تک‌به‌تک کرد. مهاجم جوان تیم ملی ایران هم قدر این فرصت را دانست و گل نخست ایران را به ثمر رساند.


دقیقه ۲۰: تیم ایران منطقی و آرام کارش را ادامه داد اما نتوانست موقعیت خطرناکی را روی دروازه مهمان ایجاد کند. با این حال گل نخوردن هدف اصلی تیم ملی ایران بود و بازیکنان بیشتر حواسشان به دفاع بود.


دقیقه ۱۸: خطا روی مسعود شجاعی در فاصله حدود ۳۰ متری از دروازه ازبکستان، فرصت خوبی نصیب ایران کرد اما ارسال رضاییان، حاصلی برای ایران نداشت.


دقیقه ۹: اصرار جهانبخش برای رسیدن به توپ، مدافع ازبکستان را مجبور کرد که تن به کرنر بدهد. کرنر را رضاییان به تیر دوم ارسال کرد و جلال حسینی با شوت والی، دروازه حریف را تهدید کرد اما توپش با اختلاف از بالای دروازه بیرون رفت.


دقیقه ۶: ایران نخستین کرنرش را کسب کرد اما نتوانست از آن بهره ببرد.


دقیقه ۴: ازبکستان باز هم به یک ضربه کرنر دست یافت. این کرنر هم سودی برای ازبک‌ها نداشت.


دقیقه ۲: پاس به عقب سریع مدافع ایران به نخستین کرنر بازی برای ازبک‌ها تبدیل شد. این کرنر حاصلی برای آبی‌پوشان مهمان نداشت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته