دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1394 - 09:44

تخت روانچی: به‌دنبال دستیابی به توافقی خوب هستیم

معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با معاون سیاسی وزارت روابط خارجی شیلی بر اهمیت روابط دوجانبه ایران با شیلی و کشورهای منطقه آمریکای لاتین تاکید کرد.
کد خبر : 18690

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «لابه» معاون سیاسی وزارت روابط خارجی شیلی که به همراه هیاتی از جمله سفیر شیلی در نیویورک برای دیدار با مقام‌های عالی‌رتبه کشورمان به تهران سفر کرده است با «مجید تخت‌روانچی» معاون اروپا و آمریکا وزارت امورخارجه کشورمان ملاقات کرد.


در این دیدار «تخت‌روانچی» با توجه به ظرفیت‌های تجاری و فرصت‌ها‌ی سرمایه‌گذاری کشورمان از تجار بخش خصوصی شیلی برای حضور در بازار اقتصادی ایران دعوت کرد.


وی با تاکید بر جایگاه و موقعیت جغرافیایی کشورمان در غرب آسیا و همچنین توانمندی‌ها و زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی، توسعه روابط با ایران را زمینه‌ساز حضور تجار شیلیایی در منطقه آسیای مرکزی و قفقاز برشمرد و حوزه همکاری‌های علمی و فنی، دانشگاهی و فرهنگی را از زمینه‌های مساعد برای توسعه روابط دوجانبه اعلام کرد.


وی با تشریح آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای و با تاکید بر سیاست اصولی کشورمان در یافتن توافق جامع در چارچوب راه‌حل‌های حاصله در بیانیه لوزان گفت: ما به‌دنبال توافقی خوب هستیم و به هیچ‌وجه زیر بار زیاده خواهی‌های طرف مقابل نخواهیم رفت.


معاون وزیر روابط خارجی شیلی نیز در این ملاقات با ابلاغ پیام وزیر روابط خارجی شیلی به وزیر امورخارجه کشورمان در پشتیبانی دولت و ملت شیلی از مذاکرات هسته‌ای ایران و بیانیه لوزان سوئیس، بر حق ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید و برای تداوم مذاکرات تا دستیابی به نتیجه نهائی ابراز امیدواری کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته