دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1396 - 17:53
رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد:

ظرفیت ثبت نام زائران حج تمتع در 21 استان کشور تکمیل شد

رئیس سازمان حج و زیارت از تکمیل شدن ظرفیت ثبت نام زائران علاقه مند تشرف به حج تمتع 96 در 21 استان کشور خبر داد.
کد خبر : 186862

به گزارش خبرگزاری آنا از سازمان حج و زیارت، حمید محمدی در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب افزود: در 6 استان دیگر نیز دارندگان فیش های حج می توانند در فهرست انتظار ثبت نام کنند و با تکمیل شدن سهمیه این استان ها روند ثبت نام متوقف خواهد شد.


وی همچنین از انعقاد قرارداد با طرف سعودی برای استفاده از خیمه های بلند در عرفات خبر داد و افزود: مذاکرات با شرکت های هواپیمایی سعودی برای انتقال 50 درصد زائران ایرانی نیز درحال نهایی شدن است.


محمدی ادامه داد: آموزش کارگزاران و عوامل اجرایی نیز به خوبی پیش می رود و تغذیه و تدارکات زائران هم به صورت جدی توسط تیم های کارشناسی اعزامی به عربستان نهایی شده است.


در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به استقبال زائران از جلسات آموزشی در استان های مختلف کشورمان گفت: استقبال مردم از جلسات آموزشی متمرکز حج 96 در برخی استان ها بسیارعالی بوده است و این مهم نشانگر آن است که وسوسه های نادرست و شایعه افکنی ها نتوانسته است خللی درمسیر حج زائران به وجود آورد.


حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر از تمامی عوامل و دست اندرکاران اجرایی حج خواست زمان را ازدست نداده و به تلاش های خود سرعت بخشند تا زمینه برگزاری حجی آرام و با عزت برای ضیوف الرحمان فراهم شود.


وی همچنین بر لزوم اطلاع رسانی شفاف در مقابل شایعات و مطالب دروغی که در برخی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشرمی شود، تاکیدکرد و گفت: تصمیم برای برگزاری حج امسال آگاهانه اتخاذ شده است و بدون نگرانی این راه ادامه خواهد یافت.


رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر نیز از اقدامات صورت گرفته در زمینه خدمات رسانی به زائران در ایران و عربستان و تامین داروهای مورد نیاز از منابع داخلی گزارشی ارائه و تصریح کرد: تیم کارشناسی این مرکز برای پیگیری امور بیمارستان ها و درمانگاههای مکه ، مدینه و مشاعر بزودی عازم عربستان خواهد شد.


بر اساس اعلام مسئولان حج و زیارت امسال 85 هزار و 500 زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان می شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته