دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1396 - 14:15

عضو کمیسیون عمران مجلس: منابع حاصل از بازپرداخت اقساط مسکن مهر به بانک مرکزی بازگشت داده نشده است

عضو کمیسیون عمران مجلس طی سوال خود از وزیر اقتصاد گفت: چرا منابع حاصل از بازپرداخت اقساط مسکن مهر توسط بانک مسکن به بانک مرکزی بازگشت داده نشده است.
کد خبر : 186788

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مجید کیان پور، عضو کمیسیون عمران مجلس در نشست علنی امروز (دوشنبه، 22 خرداد) مجلس شورای اسلامی، در جریان سوال خود از وزیر اقتصاد در مورد عدم بازگشت منابع حاصل از بازپرداخت اقساط مسکن مهر توسط بانک مسکن به بانک مرکزی افزود: در حال حاضر حدود 13 هزار و 600 میلیارد تومان از وجوه بازگشت شده اقساط مسکن مهر نزد بانک مسکن است و به جای واریز به حساب بانک مرکزی و بازپرداخت خط اعتباری، متاسفانه استمهال 10 ساله برای آن در نظر گرفته شده که این موضوع غیرکارشناسی است.


وی افزود: ناگفته نماند که بخش اعظم این منابع صرف تسهیلات بانکی بین 8 بانک دیگر شده است. حال چگونه خط اعتباری که باید برای تکمیل تسهیلات مسکن مهر و تکمیل آن صرف می شد، بخش اعظم آن در بخش غیربانکی هزینه شده است؟


این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: بانک مسکن براساس گزارش حسابرسی در کجا هزینه می کند؟ تسهیلات مسکن مهر از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان و از 30 میلیون نیز به 40 میلیون افزایش یافت که بار مالی برای بانک مسکن ایجاد می کند تقریباً 3 هزار و 900 میلیارد تومان است و منابعی که در اختیار بانک مسکن است نیز 13 هزار و 600 میلیارد تومان است.


وی افزود: 10 هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات نزد بانک مسکن است که صرف تسهیلات بین بانکی شده است که باید توضیح داده شود با چه مجوزی این مبلغ پول وارد بخش بین بانکی شده و با نرخ رایج بانکی برای بانک مسکن ایجاد رانت کرده است؟


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته