دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نشست سخنگوی وزارت بهداشت: (2)

آخرین وضعیت پیگیری درمان عماد از سوی وزارت بهداشت اعلام شد

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی این وزارتخانه در مورد پیگیری روند درمان عماد کودک مبتلا به بیماری صعب‌العلاج را تشریح کرد.
کد خبر : 186732

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری با خبرنگاران در مورد آخرین پیگیری‌های درمانی عماد، کودک گرگانی که در حملات تروریستی روز 17خرداد حضور داشت، اظهار کرد: برخی بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج پرهزینه هستند که علی‌رغم هزینه‌های درمانی زیاد، قابل درمان نیستند و البته برخی دیگر از این بیماری‌ها نیز قابل درمان هستند. بر همین اساس نظام بهداشت برای این بیماری‌ها دو روش برخورد مکمل دارد به طوری که گاهی نظام بهداشتی هزینه‌های درمان را تقبل می‌کند، اما در مواقعی که هزینه‌های درمان فوق‌العاده سنگین است و بیمه‌ها توانایی تقبل آن را ندارند، از موسسات خیریه کمک می‌گیرد.


وی افزود: برای عماد هم تاکنون هزینه‌های ارسال نمونه پیوند از سوی خانواده پرداخت شده که با دستور وزیر بهداشت، هزینه‌های پرداخت شده تاکنون مسترد گشته و همچنین قرار است با پیگیری وزارت بهداشت، ادامه روند درمان و بررسی تطابق نمونه‌های آزمایش صورت گیرد. البته باید در نظر داشت که موسسات خیریه و مردم نیز در این زمینه بسیار حمایت کردند و همچنین با خانواده این کودک و وزارت بهداشت تماس‌های مکرری داشتند و هم‌اکنون ما نیز پیگیر درمان این کودک و سایر بیماران مشابه هستیم تا درمان به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب