دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1396 - 14:57
آخرین وضعیت پرونده‌ باشگاه‌های ایران در فیفا

فدراسیون فوتبال منتظر مستندات سرخابی‌ها/ پرسپولیس اجازه ثبت قرارداد منشا را ندارد

مسئول کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان تاکید کرد: استقلال و پرسپولیس مستندات خود در خصوص پرونده های مربیان و بازیکنان خارجی را تا به امروز به فدراسیون فوتبال ارائه نکرده‌اند.
کد خبر : 186727

روزبه وثوق‌احمدی درباره آخرین تلاش‌های استقلال و پرسپولیس برای رفع مشکلات جذب بازیکنان خارجی به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «قرار بود تا این دو باشگاه مستندات جدید خود در خصوص پرونده‌‌های بازی که در فیفا دارند را به ما ارائه کنند اما هنوز این اتفاق تا به امروز نیفتاده است. تنها از سوی باشگاه پرسپولیس با ما تماس گرفته‌اند و اعلام کرده‌اند که مدارک و مستندات جدید خود را ارائه می‌کنند ولی همچون استقلالی‌ها که قول دادند، اتفاقی نیفتاده است.»


او در مورد اینکه استقلال و پرسپولیس و تراکتورسازی چند پرونده در فیفا دارند، اظهار داشت: «پرسپولیس 16 پرونده دارد که در پنج مورد حکم صادر شده و باید پرداخت‌ها صورت بگیرد و البته اگر این باشگاه بخواهد می‌تواند در مورد رای‌هایی که صادر شده به دادگاه بین‌المللی ورزش CAS شکایت کند. استقلال هم دو پرونده دارد که حکم آنها صادر شده و اعلام کرده که با طرفین برای پرداخت قسطی به توافق رسیده و البته باید مستندات آن را ارائه کند. تراکتورسازی نیز 9 پرونده دارد که سه پرونده آن حکمش صادر شده و باید پرداخت‌های آنها نیز صورت بگیرد تا جریمه جدیدی نصیب تیم نشود؛ اگرچه تراکتورسازی از پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی محروم است.»


مسئول کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان خاطرنشان کرد: «نقل‌وانتقالات از 25 خرداد شروع می‌شود و تا 15 شهریور ماه ادامه دارد. اگر باشگاهی توانست تمامی پرونده‌هایی که حکم قطعی در مورد آنها صادر شده را مختومه کند، مشکلی برای جذب بازیکن خارجی جدید ندارد، در غیر این‌صورت اجازه ثبت قرارداد را به هیچ تیم بدهکاری نمی‌دهیم.»


وی درباره اینکه جذب جباروف و منشا چگونه از سوی استقلال و پرسپولیس صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: «منشا با باشگاه پرسپولیس قرارداد بسته و به طور حتم روزی که باشگاه پرسپولیس بخواهد قرارداد او را در سازمان لیگ ثبت کند، این قرارداد ثبت نمی‌شود مگر اینکه پرسپولیس 16 پرونده بازی که در فیفا دارد را ببندد. در خصوص جباروف قضیه فرق می‌کند. او با استقلال قرارداد داشته و طبق قرارداد باید در این تیم بازی کند. استقلال برای ثبت قرارداد جباروف مشکلی ندارد ولی در ثبت دیگر بازیکنان خارجی باید پرونده بازی نداشته باشد. ضمن اینکه جباروف اگر بخواهد قراردادش را یکطرفه با استقلال فسخ کند باید ضرر و زیان بدهد.»


وثوق‌احمدی در خصوص اینکه آخرین استعلام فدراسیون فوتبال از فیفا درخصوص بدهی‌های خارجی چه بوده، بیان کرد: «ما در مورد اینکه آیا تراکتورسازی می‌تواند سه بازیکن آزاد خود را پس از پایان فصل نقل‌وانتقالات جذب کند استعلام کردیم که جواب منفی بود. الان هم منتظر نامه‌ای در خصوص سینا عشوری هستیم که آیا او می‌تواند قراردادش را با این تیم تمدید کند یا نه. معمولا یک هفته تا 10 روز زمان می‌برد تا فیفا جواب نهایی را در این باره بدهد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته