دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1396 - 11:48

ارتش سوریه پایان مرحله نخست عملیات را در بادیه اعلام کرد

مرزهای جنوبی سوریه و بادیه الشام در حال حاضر از همه جبهه‌ها برای ارتش سوریه مهمتر است به طوری که ارتش عملیات در اطراف رقه را متوقف کرده و توجه خود را روی این منطقه راهبردی گذاشته است.
کد خبر : 186709

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، رسانه‌های اردنی به‌نقل از منابعی که آن‌ها را موثق خوانده‌اند، گزارش کردند ارتش سوریه تجهیزات نظامی خود را در بادیه سوریه به سمت خربه راس الوعر در مرزهای عراق و در نزدیکی پادگان الزکف منتقل کرده که تحت کنترل «جیش المغاویر» وابسته به ارتش آزاد است.


به‌گفته این منابع، نیروهای سوری اکنون در 20 کیلومتری این منطقه هستند.


در حال حاضر مرزهای جنوبی سوریه شاهد درگیری‌های شدید میان گروه‌های مخالف مسلح و ارتش سوریه هستند. این درگیری‌ها به‌دنبال تلاش ارتش سوریه برای نزدیک شدن به گذرگاه التنف در مرزهای عراق و گذرگاه نصیب در مرزهای اردن است.


روزنامه الغد اردن به‌نقل از یکی از مخالفان سوری نوشت ارتش سوریه در مناطق تحت تسلط داعش پیشروی کرده است در حالی که مناطق مرزی که تحت کنترل مخالفان است از جمله گذرگاه الزکف همچنان تحت کنترل مخالفان مسلح است.


این درگیری‌ها باعث شده جبهه رقه فعلا متوقف شود به طوری که یگان‌های ارتش سوریه در حال حاضر پیشروی به سمت این شهر را متوقف کرده‌اند.


یک منبع میدانی از نیروهای دولتی سوریه گفت: «یگان‌های ارتش سوریه که وارد حومه غربی استان رقه شده‌ بودند عملیات خود را به سمت جنوب در عمق بادیه متمرکز کرده‌اند و هیچ پیشروی به سمت الطبقه و رقه نداشته‌اند.»


همچنین فرماندهی کل ارتش سوریه در بیانیه‌ای از پایان مرحله اول عملیات نظامی در بادیه سوریه و رسیدن نیروها به مرزهای عراق خبر داد.


در این بیانیه آمده است: «یگان‌های ارتش سوریه با کمک نیروهای هم‌پیمان عصر یکشنبه مرحله اول عملیات نظامی را تکمیل کرده و توانستند به مرزهای مشترک با عراق در شمال شرق التنف برسند.»


در این بیانیه تصریح شده است رسیدن نیروها به این منطقه بعد از تسلط بر مقرها و نقاط راهبردی در عمق بادیه به مساحت 20 هزار کیلومتر مربع از زمان آغاز عملیات در جنوب و شرق تدمر و کشته شدن داعشی‌ها محقق شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته