دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1396 - 11:00
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای رودبار، اهرم، شادگان و رامسر

مراسم «امام، دانشگاهیان، جوانان و فرهیختگان، فرهنگ ایثار و شهادت» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار برگزار شد.
کد خبر : 186676

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسئول روابط عمومی واحد رودبار در این مراسم گفت: «با توجه به اینکه امام راحل (ره) شهادت‌طلبی را نتیجه عشق به خدا می‌دانست و با توجه به بیان قرآن کریم که فرمود اما آنها که ایمان دارند عشقشان به خدا شدیدتر است (علامه طباطبایی،آیه 165 بقره)، مهم‌ترین ستونی که نیمه عشق را بر پا می‌دارد نماز و عبادت عاشقانه که جز از روی حب و عشق به خدای تعالی گزارده نمی‌شود.»


فریدون علیزاده افزود: «بسیجیان با آموزه‌های بر گرفته از ارزش‌ها، باورها، اعتقادات دینی، معنوی فرهنگ عاشورایی، در میدان‌ها تا سر حد شهادت حضور پیدا کردند.»


وی گفت: «امام(ره) شهادت در راه خدا را عزت ابدی، فخر اولیاء، کلید سعادت و رمز پیروزی می‌نامید و این نگرش امام از ایثار و شهادت با توجه به فرهنگ متعالی قرآنی که یک انسان می‌تواند به آن مقام مدینه فاضله دست یابدبه‌همراه داشت.»


مسئول روابط عمومی واحد رودبار ادامه داد: «امام (ره)با آموزه‌های قرآنی در سخنان خود به رزمندگان، شهادت را سعادتی می‌دانست که نصیب مردان خدا می‌شود که اوج تکامل انسان به فرهنگ ایثار و شهادت را نشان می‌داد.»


موفقیت دانشجوی واحد اهرم در مسابقه عکس راهیان‌نور دانشجویی «فانوس»


دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهرم مقام دوم مسابقه عکس راهیان‌نور دانشجویی «فانوس» را کسب کند.


جواد عالی دانشجوی کارشناسی رشته حسابداری واحد اهرم از هنرمندان شهرستان تنگستان است که پیش از این نیز در برخی جشنواره‌ها از جمله جشنواره عکس روایت محرم افتخار آفرینی کرده است و دبیری جشنواره شهرستانی عکس دفاع مقدس را نیز در کارنامه فعالیت‌های خود دارد.


برگزاری ضیافت افطار


مراسم ضیافت افطاری به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهرم برگزار شد.


برگزاری برنامه‌های متنوع از سوی واحد شادگان در ماه نزول قرآن و رحمت


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شادگان با توجه بر استفاده از ظرفیت‌های معنوی بیشمار ماه مبارک رمضان بر ارتقای بعد فرهنگی و علمی دانشگاهیان در این ماه تاکید کرد.


دکتر عبدالکریم البوغبیش از برگزاری جشن میلاد سبط اکبر امام حسن مجتبی (ع)، برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم، برگزاری جلسات تلاوت قرآن کریم، برگزاری کارگاه‌های متنوع از جمله، ارتقاء فرهنگ نشاط و امید به زندگی، نماز و سلامت معنوی،موفقیت در روابط اجتماعی، الزامات فرهنگی پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی خبر داد.


وی افزود: در جشن میلاد کریم اهل بیت حجت الاسلام معلایی به بیان ابعاد مختلف شخصیت آن حضرت پرداخت و بر شناخت مظلومیت امام حسن مجتبی (ع) از سوی عموم مردم و عدم استناد به گفتارها و بیانات خلاف واقع تاکید کرد.


در ادامه مراسم مداحان اهل بیت به مدیحه‌سرایی و بیان اشعاری در مدح حضرت پرداختند.


وی ادامه داد: در کارگاه‌های برگزار شده مدرسان بر لزوم پایبندی و اجرای صحیح تکالیف دینی با هدف قرب الهی هرچه بیشتر به خدا و نه به منظور رفع تکلیف تاکیدکردند و با توجه به خطرات متعدد پیش رو جامعه اسلامی مسلمانان راهی جزء شناخت دقیق و پیروی از منجی موعود حضرت صاحب الزمان (عج) نداشته، کشتی نجات و هدایت تبعیت از آن حضرت است .


وی از برگزاری مراسم شب احیاء با توجه به پیش رو بودن لیالی قدر خبر داد و همه دانشگاهیان را برای شرکت در این مراسم که باعث جلای روح، آزادی از امیال دنیوی و بخشش بدون حساب گناهان است دعوت کرد.


برگزاری محفل انس با قرآن کریم در واحد رامسر


به مناسبت ماه مبارک رمضان و ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، محفل انس با قرآن کریم با حضور رئیس، معاونان، استادان، کارکنان و جمعی از دانشجویان بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر برگزار شد.


مسئول فرهنگی واحد رامسر به بیان ویژگی‌ها و خصوصیات بارز اخلاقی امام حسن مجتبی (ع) پرداخت و خواستار عمل به دستورات قرآن در کنار توجه به قرائت آن شد.


حجت‌الاسلام راستگو گفت: پیشوای دوم جهان تشیع، اولین ثمره زندگی مشترک علی (ع) و فاطمه (س) در نیمه ماه مبارک رمضان سال سوم هجری در «مدینة الرسول» دیده به جهان گشود. وقتی خبر ولادت امام مجتبی به گوش پیامبر گرامی اسلام رسید، شادی و خوشحالی در رخسار مبارک آن حضرت نمایان شد .


مسئول فرهنگی واحد رامسر افزود: در عالم هستی برتر از خاتم پیامبران (ص) نداریم و حسن بن علی (ع) محبوب پیغمبر گرامی اسلام بود.


راستگو گفت: از مصادیق کامل بندگان مقرب الهی، امام حسن مجتبی (ع) است که در تمام حالات رو به سوی خدا داشت، خود را در محضر او می دید و خوف عظمت الهی سراسر وجود او را پر کرده، و تمام هستی او را فرا گرفته بود .


این مجلس معنوی، با اجرای مولودی خوانی و قرائت زیبای قرآن کریم از سوی دو دانشجوی واحد رامسر، مهدی نیکجو و محمد سعید ساسانی قاریان برجسته قرآن کریم که بسیار مورد توجه حاضران در این مراسم قرار گرفت، گرمایی دوچندان یافته و با برگزاری مسابقه فرهنگی و اهدا جوایز به برندگان خاتمه یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته