دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1396 - 10:20

رد گزارش گاردین/ ترامپ به بریتانیا می‌رود

پس از آنکه روزنامه گاردین در گزارشی خبر داد که سفر دونالد ترامپ به بریتانیا به تعویق افتاده است، دفتر ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد تغییری در برنامه سفر رئیس‌جمهوری آمریکا برای سفر به بریتانیا ایجاد نشده است.
کد خبر : 186653

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، گزارش (گاردین) به استناد یک مشاور ترزا می که در زمان گفت‌و‌گوی تلفنی نخست‌وزیر بریتانیا و دونالد ترامپ در دفتر می حضور داشته گزارش کرده است که دونالد ترامپ به می گفته است در صورت برگزاری یک تظاهرات بزرگ تمایلی برای سفر به بریتانیا ندارد.


سخنگوی دفتر می گفت: «ما درباره حدس و گمان‌ها از مضمون یک مکالمه خصوصی اظهار نظر نمی‌کنیم. ملکه از رئیس‌جمهوری آمریکا برای سفر به بریتانیا دعوت کرده و تغییری در این برنامه ایجاد نشده است.»


کاخ سفید نیز گزارش گاردین را رد کرده است. یک مقام دولتی آمریکا به رویترز گفته است که «چنین موضوعی هرگز در مکالمه تلفنی مطرح نشد.»


هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای سفر ترامپ به بریتانیا که توافق درباره آن در در زمان سفر می به واشنگتن در ژانویه (بهمن) انجام شد تعیین نشده است اما رسانه‌های بریتانیا اعلام کرده‌اند که این سفر در ماه اکتبر (مهر) انجام خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته