دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1394 - 22:00

انتقاد سازمان آزادی رسانه از خودسانسوری در رسانه‌های اردن

سازمان آزادی رسانه از سانسور و عدم آزادی بیان برای رسانه‌های اردنی انتقاد کرد.
کد خبر : 18664

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از آسوشیتدپرس، این نهاد بین‌المللی در بیانیه‌ای اعلام کرد: بسیاری از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران اردنی مجبور به خودسانسوری در انتشار خبرهای خود هستند.


این سازمان در بخش دیگری از بیانیه خود در این‌باره اعلام کرد: بسیاری از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران رسانه‌های مختلف در اردن به شدت از انتقاد از پادشاه این کشور هراس دارند و حتی نمی‌توانند از نیروهای امنیتی و رهبران قبایل در اردن نیز انتقاد کنند.


در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: یافته‌های به دست آمده که در این گزارش منتشر شده است، بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده توسط سازمان دفاع از آزادی بیان برای روزنامه ‌نگاران و در میان 250 نفر از خبرنگاران و کارکنان رسانه‌های اردنی انجام شده است.


گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که 95 درصد از روزنامه‌نگاران شرکت کننده در نظرسنجی مذکور در انتشار اخبار خود اقدام به خودسانسوری می‌کنند و 81 درصد نیز بر این باورند که از سوی دولت و نهادهای امنیتی دخالت زیادی در امور خبرنگاران و کار رسانه‌ها انجام می‌شود.


در شرایطی که سازمان بین‌المللی آزادی بیان اردن را به عنوان کشوری که در آن خبرنگاران آزاد نیستند طبقه‌بندی کرده است، دولت اردن به شدت اخبار مربوط به سانسور رسانه‌ها در این کشور را تکذیب کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته