دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ثبت 778 مورد شکایت از بیمه‌گران در سال 96 / رتبه شرکت‌های بیمه در شکایات

گزارش عملکرد سامانه رسیدگی به شکایات بیمه گزاران نشان می دهد از ابتدای سال جاری تاکنون 778 مورد شکایت علیه بیمه‌گران به ثبت رسیده است.
کد خبر : 186506

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، در 83 روز گذشته از سال جاری (یکم فروردین‌ماه تا 21 خردادماه) بالغ بر 778 مورد شکایت علیه شرکت‌های بیمه در سامانه بیمه مرکزی ثبت شده که بر این اساس آمار متوسط روزانه شکایت‌ها به 10 مورد در روز می‌رسد.


همچنین در میان شرکت‌های بیمه تحت نظارت بیمه مرکزی، بیمه ایران بیش‌ترین میزان شکایت‌های واصله را با 194 مورد به خود اختصاص داده است که پس از آن بیمه رازی با 71 مورد و بیمه پارسیان با 61 مورد بیش‌ترین میزان شکایت ثبت شده را داشته‌اند.


این در حالی است که بیمه‌ ایران معین با ثبت یک مورد شکایت، تجارت نو با ثبت 2 مورد و سرمد با ثبت 3 مورد شکایت در انتهای این فهرست قرار دارند.


بر اساس این گزارش بیمه ایران با 25 روز صرف وقت، از همه شرکت‌های بیمه دیرتر به شکایات خود پاسخ داده است که پس از آن شرکت‌های بیمه سینا با 24 روز و بیمه‌های ایران معین و تعاون با 23 روز قرار دارند. این در حالی است که بیمه سرمد تنها با صرف یک روز سریع ترین زمان پاسخگویی به شکایات را داشته است و شرکت‌های بیمه معلم، آرمان و نوین با 3 روز و بیمه تجارت نو با 4 روز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


همچنین طی این مدت 322 مورد از شکایت‌های ثبت شده وارد نبوده است. این در حالی است که در 3 ماه ابتدای سال گذشته تعداد 843 مورد شکایت از شرکت‌های بیمه به ثبت رسیده که از این میزان 440 مورد شکایت ناوارد بوده است.


به گزارش آنا، البته باید این مسئله را در تعداد شکایت‌های واصله و زمان رسیدگی به آنها، مورد توجه قرار داد که سهم بیمه ایران از بازار بیمه در کشور، بیش از 40 درصد است که همین مسئله باعث بالا بودن شکایت‌های واصله از این شرکت در میان شرکت‌های بیمه دیگر شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
hideen
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۰
۰
سه ماه تحقیق و تفحص کردم ؛ یک شرکت بیمه گذار خصوصی با سوُاستفاده از یک مصوبه مبهم و سفسته مانند که به دو شکل متضاد قابل تفسیره، در لوای چتر قانون و تکیه بر همون مصوبه بصورت کاملا حساب شده مبالغ هنگفتی از هزاران بیمه گذار برداشت غیر مجاز کرده، تمام ادله و مستندات بر علیه شرکت با ذکر جزییات کامل و طریقه برداشت ضمیمه شده ، بزودی ضربه مهلک و دردناکی بر پیکره این متخلف اقتصادی وارد خواهد آمد که شرایط افول این بیمه گر ایجاد و روحیه مبارزه جویی برای گرفتن حق در درون انسانهای صادق متبلور خواهد شد، موندم جواب خدا رو چی میخان بدن رو پل صراط --- حسابهای میلیاردی دارن، ولی حسابهای معنویشون دریغ از ی کوچولو انسانیت،الا بذکرالله تطمئن القلوب/طلب کنید حق را در پناهش
هلدینگ شایسته