ثبت 778 مورد شکایت از بیمهگران در سال 96 / رتبه شرکتهای بیمه در شکایات
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، در 83 روز گذشته از سال جاری (یکم فروردینماه تا 21 خردادماه) بالغ بر 778 مورد شکایت علیه شرکتهای بیمه در سامانه بیمه مرکزی ثبت شده که بر این اساس آمار متوسط روزانه شکایتها به 10 مورد در روز میرسد.
همچنین در میان شرکتهای بیمه تحت نظارت بیمه مرکزی، بیمه ایران بیشترین میزان شکایتهای واصله را با 194 مورد به خود اختصاص داده است که پس از آن بیمه رازی با 71 مورد و بیمه پارسیان با 61 مورد بیشترین میزان شکایت ثبت شده را داشتهاند.
این در حالی است که بیمه ایران معین با ثبت یک مورد شکایت، تجارت نو با ثبت 2 مورد و سرمد با ثبت 3 مورد شکایت در انتهای این فهرست قرار دارند.
بر اساس این گزارش بیمه ایران با 25 روز صرف وقت، از همه شرکتهای بیمه دیرتر به شکایات خود پاسخ داده است که پس از آن شرکتهای بیمه سینا با 24 روز و بیمههای ایران معین و تعاون با 23 روز قرار دارند. این در حالی است که بیمه سرمد تنها با صرف یک روز سریع ترین زمان پاسخگویی به شکایات را داشته است و شرکتهای بیمه معلم، آرمان و نوین با 3 روز و بیمه تجارت نو با 4 روز در رتبههای بعدی قرار دارند.
همچنین طی این مدت 322 مورد از شکایتهای ثبت شده وارد نبوده است. این در حالی است که در 3 ماه ابتدای سال گذشته تعداد 843 مورد شکایت از شرکتهای بیمه به ثبت رسیده که از این میزان 440 مورد شکایت ناوارد بوده است.
به گزارش آنا، البته باید این مسئله را در تعداد شکایتهای واصله و زمان رسیدگی به آنها، مورد توجه قرار داد که سهم بیمه ایران از بازار بیمه در کشور، بیش از 40 درصد است که همین مسئله باعث بالا بودن شکایتهای واصله از این شرکت در میان شرکتهای بیمه دیگر شده است.
انتهای پیام/