دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1396 - 12:10

تشکر رئیس مجلس از نیروهای نظامی/ لاریجانی: وحدت میان مردم و حاکمیت گوهری است که باید از آن دفاع کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وحدتی که بر سر حوادث تروریستی تهران میان مردم و حاکمیت ایجاد شده است گوهری است که باید از آن دفاع کرد.
کد خبر : 186417

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا علی لاریجانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: چهارشنبه گذشته که تروریست‌ها عملیاتی را در اینجا و حرم مطهر امام خمینی(ره) ترتیب داده بودند شاهد دو صحنه متفاوت بودیم از یک سو تروریست‌ها و جنایتکاران در ساختمان ارتباطات مردمی مجلس شورای اسلامی مردم و مراجعه کنندگان را هدف قرار داده بودند و نهایتا 17 نفر از آنها را به شهادت؛رساندند. افرادی که برای رفع نیازهای اولیه خود آمده بودند و سی و اندی را مجروح کردند.


وی تصریح کرد: اینها افرادی بودند که برای رفع نیازهای اولیه خود آمده بودند. خانمی که از مربیان نهضت سوادآموزی بود و به اینجا آمده بود و یا کارگر فضای سبز. این صحنه بسیار غم‌انگیز و دردآور بود.


لاریجانی افزود: گرچه تروریست‌ها نتوانستند به هدف خود برسند اما شهادت این عزیزان، همه ما را داغ‌دار کرد.


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روی دیگر داستان چیز دیگری بود، گفت:‌ آمادگی نیروها در مقابله با تروریست‌ها بسیار بالا بود و صحنه غرورآفرینی را از پارلمان به جا گذاشت.


وی ادامه داد: اصرار بر اینکه پارلمان تعطیل نشود صحنه شوق‌انگیزی از مجاهدت‌ها را به جا گذاشت.


لاریجانی ضمن تشکر از همه همکاران خود گفت:‌ تروریست‌های بد صفت باید می‌فهمیدند با ملتی مجاهد روبرو هستند و نمایندگان ملت از همین ملت سلحشور هستند و شما نمایندگان غیرت خود را به خوبی نشان دادید.


رئیس مجلس با اشاره به مراسم تشییع شهدای این حوادث گفت: ملت عزیز ایران غیرت انقلابی خود را با هم‌صدایی در مراسم تشییع در مقابل جلادان تروریست نشان دادند و تشییع وجه دیگری از وحدت ملی را در مقابل آنها به نمایش گذاشت. ملت عزیز ایران پیام شهادت‌طلبی خود را به همه دنیا نشان داد و جهان باید بداند در مقابل غیرت انقلابی و وحدت ملی ایران سر تعظیم فرود آورد.


لاریجانی با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و تشکر از ایشان گفت:‌ باید از نیروهای نظامی و سپاه پاسداران برای مقابله با تروریست‌ها تشکر کنم.


وی خطاب به نمایندگان گفت:‌ وحدتی که میان ملت و حاکمیت بر سر این حادثه ایجاد شده است گوهری است که باید از آن دفاع کرد.


لاریجانی گفت: بپذیریم که در مقابل ملت صفی از تروریست ها و کشورهای حامی آنها به سرکردگی آمریکا و سعودی ها به وجود آمده است، هوشیاری انقلابی اقتضا می کند نگذاریم حواشی سیاسی ما را از هدف خدمتگزاری به ملت باز دارد.


رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه امروز، روز ایستادگی و مقاومت و کار و تلاش برای حل مشکلات ملت است، گفت: صف واحدی که منبعث از غیرت دینی و انقلابی است و این صف واحد پاسخ به اقدامات دشمن است، به ویژه زمانی که مواضع آمریکا و مصوبه اخیر سنا را مشاهده می کنیم، تمامی هدفگذاری آنها روشن می شود.


وی با تاکید بر اینکه استراتژی دشمن کند کردن ابزارهای عزتمندی ایران و سرگرم نمودن مسئولان به مسائل فرعی است، افزود: اقدام متقابل ما باید استقامت در راه درست انقلاب و همگرایی هر چه بیشتر باشد.


لاریجانی با بیان اینکه ما پاسخ روشنی به اقدامات سنا خواهیم داد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی واکنش جدی به تحرکات آنها می دهد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواست تا در اسرع وقت طرح مقابله را تهیه و به مجلس ارائه کند.


رئیس مجلس با بیان اینکه آمریکا باید متوجه شود که مجلس شورای اسلامی در راه مبارزه با تروریست ها، اراده قوی دارد، گفت: مجلس سپاه پاسداران و نیروی قدس و بنیه دفاعی را با همه توان حمایت خواهد کرد و نیروهای مسلح ما پاسخ تروریست ها را با قاطعیت خواهند داد.


لاریجانی گفت: لازم می دانم از مسئولان کشورهای مختلف و پارلمان های آنها که در این حادثه با فوریت و جدیت اعلام موضع کردند و با پیام ها و تماس های خود اظهار همدردی کرده و در کنار ملت ایران قرار گرفتند، تشکر کنم.


رئیس قوه مقننه یادآور شد: سعودی ها که با بذل و بخشش زیاد کنفرانس ریاض را به پا کردند که به تعبیر خود ایران را منزوی کنند، از همنوایی کشورها با ایران شرمنده شده و باید درس بگیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته