شاخصهای ارزیابی عملکرد مدیران از نگاه رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا ناصری در چهاردهمین نشست مشترک با مدیران مدارس سما با تبریک ماه مبارک رمضان، ارزیابی مستمر مدارس سما را از مهمترین کارها برای برنامهریزی آینده و رسیدن به وضعیت مطلوب در این مدارس عنوان کرد و گفت: «یک مدیر باید از وضعیت موجود خود مطلع باشد و بداند در کجا قرار گرفته تا بتواند برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامهریزی کند.»
وی بررسی نقاط ضعف و قوت را به عنوان دو عامل درون سازمانی و بررسی فرصتها و تهدیدها در مدارس سما را از عوامل برون سازمانی موثر در ارزیابیهای مستمر برشمرد و به تشریح شاخصهای ارزیابی عملکرد مدیران در مدارس سما پرداخت.
ناصری افزود: «مشارکت دانش آموزان در فعالیتهای مدارس کارآفرین و مهارت محور، استفاده بهینه از فضاهای آموزشی در خارج از ساعات درسی، مشارکت در فعالیتهای مشترک سما، درصد انتقال دانش آموزان سمایی به مقاطع بالاتر و نگهداشت دانش آموز، تسویه حساب بدهکاران، انضباط مالی و بهینه مصرف کردن، موفقیت در عرصه رقابتهای ناحیه، شهر، استان و کشور، وضعیت ظاهری دانش آموزان، کادر مدرسه و توجه به امور فرهنگی و هنری، درصد رشد دانش آموزی، رضایتمندی اولیا، قبولی در مدارس تیزهوشان و دانشگاههای معتبر و برند، مدرسهای با نشاط و شاداب از نظر فیزیکی و رفتارهای انسانی و مدرسه پاکیزه و پاسخگویی به موقع و کارشناسی به مکاتبات، از مهمترین شاخصهای ارزیابی عملکرد مدیران مدارس سما است.»
تعیین مراکز آزمون برای سال تحصیلی آینده، راه اندازی مرکز مشاوره سما مشهد و ساماندهی نیروهای مدارس سما برای تعطیلات تابستانی، از جمله مواردی بود که در این جلسه بررسی و تصویب شد.
انتهای پیام/