دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1394 - 17:23
در واحد لاهیجان

رائفی‌پور: نگذاریم نیاز‌های‌مان در راستای تحقق منافع دیگران کنترل شود

یک استاد دانشگاه معتقد است که هر انسانی دارای ظرف و ظرفیتی وجودی است که می‌تواند اشکال مختلفی از سرشت‌ها و نهاد‌ها را در خود جای دهد اما انسان متعالی انسانی است که از میان آن‌ها بهترین‌ها را برگزیند.
کد خبر : 18638

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، همزمان با روزهای پایانی ماه رجب، با حمایت های مسئولان دانشگاه و به همت کانون دانشجویی مهدویت، همایش سبک زندگی آخرالزمان با سخنرانی دکتر علی اکبر رائفی‌پور از استادان دانشگاه و با حضور پرشور جمع کثیری از استادان، کارکنان و دانشجویان در سالن حزین لاهیجی واحد لاهیجان برگزار شد.


رائفی‌پور با تشکر از برگزار کنندگان این همایش گفت: از اینکه در شهر دارالعلم لاهیجان و در یک محیط علمی و فرهنگی حضور یافته‌ام بسیار خرسندم.


وی با بیان اینکه سبک زندگی مقوله‌ای جدا و آخرالزمان هم موضوعی جداست اظهار کرد: راجع به هرکدام از این مباحث می‌توان ساعت‌ها سخن گفت چرا که هر انسانی دارای ظرف و ظرفیتی وجودی است که می‌تواند اشکال مختلفی از سرشت‌ها و نهاد‌ها را در خود جای دهد اما انسان متعالی انسانی است که از میان آن‌ها بهترین‌ها را برگزیند.


این استاد دانشگاه گریزی به مسائل روز جاری در جامعه و تغییر مبنا‌ها نزد انسان‌ها زد و افزود: امروزه بسیاری از مبنا‌ها و علائق در زندگی تغییر کرده است و ما بدون درک صحیح از اصولی بودن این علائق، به سمت آن‌ها سوق پیدا کرده‌ایم و در واقع نیاز‌هایمان سمت و سویی برای تحقق منافع دیگران یافته است.


وی با بیان اینکه ما باید با شناخت صحیح از نیاز‌هایمان، نگذاریم این نیاز‌ها برای تحقق منافع دیگران کنترل شود، گفت: متأسفانه اکثر جوانان امروزی بدون اینکه خود بدانند الگوهای نامناسبی را برای خود برگزیده‌اند و از این طریق کانالیزه شده‌اند.


رائفی پور با توجه به بمباران خبری خبرگزاری‌های بزرگ دنیا در مورد کشورمان، افزود: بسیاری از این اخبار به صورت وارونه و خلاف واقع منتشر شده و متأسفانه به علت سواد رسانه‌ای پایین در سطح جامعه و عدم مراجعه به منبع اصلی خبر زمینه نشر اکاذیب و شبهات خواهد شد.


وی گفت: متأسفانه روز به روز سبک زندگی آخرالزمان به سمت و سویی خلاف آنچه باید پیش می رود لذا ما باید با توجه به ظرفیت های وجودی خود بسترهای لازم را برای رشد هرچه بیشتر فطرت‌های پاک نهاد فراهم آوریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته