دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نعمت‌زاده: کاهش طبقات تعرفه ادامه می‌یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش تعداد طبقات تعرفه از ۱۰ طبقه به ۶ طبقه در سال ۹۶ خبر داد.
کد خبر : 18637

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمد رضا نعمت‌زاده با حضور در یکی از کارگروه‌های همایش همدلی و همزبانی، رونق اقتصادی و اشتغال که از صبح امروز تا اکنون در حال برگزاری است، گفت: با توجه به شرایطی که در طول چند ماه گذشته در کشور به وجود آمده و فضای عمومی جامعه بهبود یافته است، امیدواریم بتوانیم هر چه بیشتر جامعه را در جهت رونق بخشیدن اقتصاد هدایت کنیم.


وی افزود: همچنین در بعد اجتماعی نیز تاثیر فضای مثبت ایجادشده بسیار خوب بوده است و در ابعاد اقتصادی هم با اصلاح شاخص‌های اقتصادی پیشرفت‌هایی را به کمک دولت و ملت به دست آورده‌ایم.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کاهش نرخ تورم با خروج نسبی از رکود که منجر به مثبت شدن رشد اقتصادی کشور شد در سال جاری تداوم می‌یابد، اظهار کرد: در بخش صنعت با حداقل رشد ۵ درصدی، در بخش معدن با رشد ۱۰ درصدی و در حوزه تجارت با رشد ۳ درصدی روبه‌رو بودیم که این روند در سال جاری نیز رو به گسترش خواهد بود.


وی با یادآوری اینکه هنوز در تحریم هستیم، گفت: این یک واقعیت است که کمرنگ کردن و از بین بردن آثار سوء تحریم زمان‌بر است.


نعمت‌زاده همچنین با اشاره به ملاقات‌های ۴ هیات تجاری از کشورهای مختلف که امروز در وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است، گفت: امیدواریم با سیاست‌گذاری‌های مناسب و رفع موانع تولید زمینه جذب سرمایه‌گذاری و حضور شرکت‌های خارجی در فضای کسب و کار ایران فراهم شود.


وی با بیان اینکه در راستای بهبود فضای کسب و کار بسته حمایتی تازه‌ای در راه است، گفت: البته در این زمینه قوانینی نیز وجود دارد که نیازمند اصلاح است و به همین منظور از مجلس بابت اهتمام ویژه‌اش برای تصویب قانون بودجه و اصلاح قانون مالیات‌ها تشکر می‌کنیم.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اعتراضات و شکایاتی از تولیدکنندگان و کسبه بابت افزایش مالیات بر ارزش افزوده داشته‌ایم، گفت: در این زمینه باید اصلاحاتی صورت بگیرد، چراکه امروز شاهدیم به خاطر نظام توزیع کشور بخشی از سنگینی افزایش مالیات بر ارزش افزوده بر دوش تولیدکنندگان قرار گرفته است.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم اصلاح نظام تعرفه‌ها گفت: امسال طبقات تعرفه از 10 به 8 کاهش یافت و بنا داریم تا سال ۱۳۹۶ طبقات تعرفه را به شش طبقه کاهش دهیم.


وی همچنین به تغییرات بیش از ۷۰۰ موردی در تعرفه‌ها نیز در سال جاری اشاره کرد و گفت: در راستای الحاق کشور به سازمان تجارت جهانی (WTO) باید به سمت کاهش تعرفه‌ها حرکت کنیم.


وی گفت: امسال تعرفه‌های صددرصدی واردات را به ۷۵ درصد کاهش دادیم و سال آینده باز هم این تعرفه‌ها کاهش خواهد یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته