دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1396 - 15:53
رویدادهای دانشگاهی؛

اخبار کوتاه از واحدهای مرودشت، سوادکوه، دماوند، زاهدشهر و سما کرمان

بخش شفاهی مسابقات سراسری قرآن و عترت ویژه فرزندان کارمندان و استادان همزمان با ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و محفل انس با قرآن کریم در دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت در دو رده سنی زیر 12 سال و بالای 12سال به تفکیک خواهر و برادر برگزار شد.
کد خبر : 186364

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا،در رده سنی زیر دوازده سال خواهران، اسماء صادقی و فاطمه کشتکار در رشته قرائت قرآن به روش ترتیل به ترتیب حائز رتبه های اول و دوم شدند، خواهر سیده سحر حسینی در رشته قرائت قرآن به روش تحقیق حائز رتبه اول شد و محمدرضا حبیبی در رشته حفظ جزء 30 قرآن کریم رتبه اول را کسب کرد.


در رده سنی بالای 12سال خواهران رقیه سهرابی و شیما لاله زار در رشته قرائت قرآن به روش ترتیل به ترتیب حائز رتبه های اول و دوم و سینا خواجه در رشته حفظ جزء 30 قرآن کریم حائز رتبه اول شدند.


مراسم نورانی محفل انس با قرآن کریم هم با تلاوت قرآن از سوی قاری استانی حاتم کشاورز و قاری نوجوان محمدرضا حبیبی برگزار شد.


حجت الاسلام علی اکبر محدث مسئول ستاد اقامه نماز واحد مرودشت به مناسبت میلاد پر خیر و برکت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، به ذکر ویژگی های اخلاقی و شخصیتی آن امام همام پرداخت و در پایان به همه شرکت کنندگان در مسابقه بسته فرهنگی اهدا شد.


انتصاب مسئول بسیج اساتید


مسئول بسیج اساتید دانشگاه استان مازندران در حکمی عباس احمدی قزوینی را به سمت مسئول بسیج اساتید واحد سوادکوه منصوب کرد.


بنا به پیشنهاد دکتر داریوش خادمی شورمستی سرپرست واحد سوادکوه و موافقت دکتر مجتبی بلباسی مسئول بسیج اساتید دانشگاه استان مازندران، عباس احمدی قزوینی عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه به عنوان مسئول بسیج اساتید دانشگاه منصوب شد.



کارگاه MATLAB


کارگاه آموزش MATLAB به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند از سوی جعفر خدائی عضو فعال این باشگاه برای دانشجویان علاقه‌مند در دو بخش تشکیل شد.


بخش اول این کارگاه مربوط به معرفی انواع توابع و دستورات پرکاربرد در کد نویسی با نرم افزار MATLAB بود و در بخش دوم به معرفی جعبه ابزار سیمولینک و انجام شبیه سازی یکی از مقالات IEEE پرداخته شد.


از توابع پرکاربردی که در بخش اول معرفی شدند می‌توان از معرفی صفحات اصلی متلب، معرفی کاربرد نگارش عبارتTab بعد از نگارش چند حرف، معرفی دستور who , help 4- نحوه تعریف یک آرایه با نظم خاص، معرفی دستور مورد نیاز برای تولید آرایه تصادفی، تولید اعداد تصادفی صحیح کمتر از m، نحوه تولید انواع ماتریس ها با ابعاد مختلف، نحوه فراخوانی و مقدار دهی ماتریس ها،معرفی انواع عملیات جبری، معرفی توابع پر کاربرد مقدماتی، معرفی تابع توزیع نرمال و معرفی فرمول های نیاز برای مشتق گیری و انتگرال گیری و لاپلاس نام برد.


درخشش انجمن اولیا و مربیان


انجمن اولیا و مربیان دبستان دخترانه سما واحد کرمان موفق به اخذ رتبه کشوری شد.


در ارزیابی به عمل آمده از عملکرد انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس ابتدائی و دبیرستان دوره اول و دوم ناحیه یک، دبستان دخترانه سما با اخذ 293/5 امتیاز از مجموع 300 امتیاز برتر کشوری شد.


این ارزیابی بر سه محور آموزشی، فرهنگی و پژوهشی انجام شد و عواملی همچون برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان، هفته پیوند، ساماندهی، آموزش خانواده، تشکیل جلسات و خلاقیت و نوآوری را شامل می‌شد. نتایج به‌دست آمده در سه سطح منطقه ای، استانی و کشوری امتیازبندی شده است که از مجموع 36 مدرسه برتر، 8 مدرسه رتبه کشوری، 12 مدرسه رتبه استانی و 16 مدرسه رتبه منطقه ای را از آن خود کردند.


از میان 8 مدرسه حائز رتبه کشوری، دبستان دخترانه سما تنها مدرسه غیردولتی بوده است.


مراسم میعاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)


همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) مراسم جشن همراه با سفره افطاری به همت هیات محبین اهل بیت (ع) گلزار شهدای زاهدشهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدشهر برگزار شد.


در این مراسم باشکوه که با حضور امام جمعه، امامان جماعت مساجد شهر، تعدادی از مسئولان شهر و بیش از 2000 نفر از مردم روزه دار شهر در تالار فرهیختگان واحد برگزار شد؛ دکتر باده یان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زاهدشهر با تبریک به مناسبت میلاد کریم اهل بیت (ع) و بیان سجایای اخلاقی آن امام همام به بیان پتانسیل های موجود در دانشگاه آزاد واحد زاهدشهر پرداخت.


مراسم مولودی خوانی، تئاتر و اجرای موسیقی با موضوع شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه های این جشن بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب