دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای مطرح کرد؛

لزوم ساماندهی سرمایه‌گذاری خارجی در بازار خرده فروشی داخلی

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اشاره به اصلاح روند جذب سرمایه‌گذار خارجی در بخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در بخشی که نمونه داخلی آن وجود دارد، نباید مجوز داشته باشند و به کسبه موجود ایرانی اضافه شود.
کد خبر : 186346

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، امیرخسرو فخریان با اشاره به مزیت توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور گفت: زمانی که کسب‌وکار‌ها به صورت برند تبدیل شده و تحت توزیع زنجیره‌ای قرار می‌گیرند باید از طرف تولیدکننده تلاش شود تا اصول مارکتینگ، رقابت و سایر موارد بازاریابی برای موفقیت عملکرد خود رعایت شود.


وی افزود: در کشور مانند ژاپن 90درصد فروشگاه‌ها به صورت زنجیره‌ای اداره می‌شود و این روند در کشورهای اروپایی 60 تا 80درصد و در آمریکا 85درصد و در ایران 10درصد است.


رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اشاره به اینکه تا پایان برنامه ششم، سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اقتصاد کشور باید به 20درصد برسد ادامه داد: فروشگاه‌های زنجیرهای در مقطعی از زمان، توانسته‌اند تورم را در جامعه آمریکا کنترل کنند.


گردش مالی فروشگاه‌های زنجیره‌ای به 15هزار میلیارد تومان رسید


وی با اشاره سرمایه گذاری 5هزار میلیارد تومانی در فروشگاه های زنجیره ای تصریح کرد: 70شرکت یا افراد حقیقی در اتحادیه ما عضویت و این اعضا در مجموع 2هزار و 500 شعبه در سراسر کشور دارند. 25هزار نفر در این صنعت فعالیت می‌کنند و 15حدود هزار میلیارد تومان گردش مالی سال 95آنها بوده است.


فخریان گفت: سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند در این بخش فعالیت کند اما اگر مجوزی به آنها داده می‌شود باید کنترل و ممیزی‌های آن به گونه‌ای باشد گه واقعا سرمایه‌خارجی به کشور بیاورند.


وی افزود: سرمایه‌گذاران خارجی باید در ایران اقدام به ساخت‌وساز کنند نه اینکه یک ملکی را اجاره کنند و در نهایت سرمایه‌گذاری زیادی انجام نشود.


رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: اگر به دنبال ورود سرمایه‌گذار به کشور هستیم نباید اجازه دهیم سرمایه گذارانی بیایند که نمونه داخلی آن وجود دارد و به کسبه موجود اضافه شوند. مذاکراتی برای رفع این مشکل در دست انجام است.


وی افزود: از وضعیت ورود سرمایه‌گذاری خارجی در بخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای راضی نیستیم و فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید در صورتی اجازه ورود به ایران داشته باشند که پول خوبی را به ایران آورند و در مواردی فعالیت کنند که کشورمان به آن نیاز دارد.


فخریان گفت: فروشگاه‌های در کشور وجود دارد که مجوزهای آن سال‌ها پیش صادر شده است و اکنون حجم بالای از بازار را در اختیار دارند.


وی در واکنش به اظهاراتی درباره «غیرواقعی بودن قیمت کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای» و «تفاوت کیفی کالاهای عرضه‌شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای» با رد آنها گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بهبود وضعیت معیشت مردم تأثیرگذار هستند و نحوه توزیع کالا در قیمت تمام‌شده کالا بسیار تأثیرگذار و مصلح نظام توزیع است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته