دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رهبر قنبری:سینماگران باید هوشمندتر عمل کنند

رهنبر قنبری، کارگردان فیلم سینمایی «نسترن‌های وحشی» گفت: کارتون‌ها و برنامه‌های کودک در تلویزیون بدون اینکه کوچک‌ترین آموزشی را داشته باشند تولید و پخش می‌شوند. از این رو فقر در سینمای کودک ما محسوس است.
کد خبر : 186339

رهبر قنبری در سی‌امین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان با فیلم سینمایی «نسترن‌های وحشی» در جشنواره حضور دارد و در خصوص سینمای کودک در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: قرار نیست که سینمای کودک تاثیری بر سینمای کشور بگذارد بلکه سینمای کشور باید بر سینمای کودک تاثیرگذار باشد.



وی ادامه داد: کودکان به عنوان امیدهای آینده هر سرزمینی بسیار حائز اهمیت هستند؛ چه از لحاظ تربیتی و سرگرمی و چه از لحاظ آگاهی. با توجه به اینکه سینما، یک رسانه به روز است و هر روز دستاوردهایش به روز می‌شود بنابراین لازم است که در سینمای کودک فیلم تولید و عرضه شود.


قنبری با اشاره به اینکه سینما ابزاری برای کمک تربیتی و آموزشی و آگاهی به همراه سرگرمی محسوب می‌شود و تنها سرگرمی نیست، عنوان کرد: سرگرمی یک معنا دارد آن هم به معنای آموختن در شرایطی فارغ از مشغله‌های معمول روزانه است. فیلم ساختن برای کودک برای شادی کردن او نیست، بلکه آموختن به همراه شاد کردن او است.



کارگردان فیلم سینمایی «بلوغ» افزود: ما می توانیم فهممان از سینمای کودک را جهت‌دار و آن را از سینمای هجو دور کنیم. ابتدای امر باید فیلم‌های مناسب در زمینه کودک تولید شوند و جدای از آن به مساله تربیت کودکان بپردازند.


وی در خصوص وضعیت نامناسب اکران فیلم‌های کودک و نوجوان عنوان کرد: داشتن چند سالن سینما برای توزیع فیلم‌های کودک و نوجوان از واجبات برای این سینما است. دولت باید به زور هم که شده چند سینما برای تربیت کودکان در نظر بگیرد و دایر کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته