دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر کل بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

برنامه راهبردی HSEE به زودی ابلاغ می‌شود

مدیر کل دفتر بهداشت،ایمنی،محیط زیست و انرژی وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: کنترل پیشگیرانه ایمنی مخاطره های معدن،محیط زیست و ساماندهی صنایع الاینده اولویت برنامه راهبردی HSEE در سال جاری است و به زودی ابلاغ می شود.
کد خبر : 186337

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رسول یاراحمدی با اشاره به نیاز ارائه راهبردی HSEE و ابلاغ دستورالعمل‌های جدید گفت: هر ساله اولویت‌ها و راهبردهای کلیدی حوزه بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و انرژی با ابلاغ وزیر اجرایی می‌شود و امسال هم این برنامه بر اساس اولویت‌هایی از جمله ضرورت کنترل پیشگیرانه مخاطرات در فعالیت‌های پر خطر (High Risk) صنعتی، موضوع محیط‌زیست و ساماندهی صنایع آلاینده در روزهای آینده توسط وزیر صنعت،معدن و تجارت ابلاغ خواهد شد.


وی با گرامیداشت هفته محیط‌‌زیست در تشریح برنامه های HSEE در وزارت صنعت،معدن و تجارت اظهارکرد: از سال 93 و در دولت یازدهم ساختار تشکیلاتی این مجموعه از محیط زیست به HSEE «بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی» ارتقا پیدا کرد و این ساختار در 31 سازمان استانی، سازمان جنوب کرمان و 5 سازمان توسعه‌ای شامل ایدرو، ایمیدرو، سازمان زمین‌شناسی ،شرکت نمایشگاه‌ها و شرکت شهرک‌ها ایجاد شد.


یاراحمدی با بیان اینکه در حال حاضر یک شورای عالی به مسئولیت وزیر، 4 کمیته تخصصی ستادی و 32 کمیته تخصصی در سازمان‌های تابعه اموراجرایی مربوط به HSEE را برعهده دارند تصریح کرد: برنامه مدیریت جامع HSEE که شیوه تعامل، همکاری و ارتباطات بین ستاد و سازمان‌های تابعه و دستگاه‌های بیرونی و بین‌المللی را تبیین می‌کند نخستین بار در سال 93 پس از 11 ماه تلاش بی‌وقفه و کارشناسی شورا و کمیته‌ها ابلاغ شد و برای اولین بار در طول سابقه تشکیلاتی 30 دستورالعمل تخصصی در حوزه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی تدوین و ابلاغ شد که 7 دستور‌العمل در حوزه محیط‌زیست بوده است.


به گفته این مقام مسئول در حال حاضر بیشترین دستور‌العمل‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی مریوط می‌شود.


وی با تشریح سایر امور تشکیلاتی اداره کل بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و انرژی گزارشی از عملکرد حوزه تحت مسئولیت خود ارائه کرد و افزود: سرانه آموزش بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی در سال 94 برای کارشناسان این بخش 40 ساعت نفر بوده که این رقم در سال گذشته به 60 ساعت نفر رسید که البته این سرانه در سال‌های 92 و 93 کمتر از 10 ساعت و پیش از این سال هم اصلا وجود نداشته است.


یاراحمدی تاکید کرد: بیشترین دوره‌های تخصصی آموزشی در سال 95 برای ایمنی شامل 34 هزار و 733 نفر ساعت بوده و در رتبه دوم نیز 17 هزار و 516 نفر ساعت دوره آموزشی HSEE برگزار شده است؛ همچنین در این مدت 9 هزار و 572 نفر ساعت دوره محیط زیست توسط دفتر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی با کمک مرکز نوسازی وزارت برای کارشناسان HSEE ستاد و سازمان‌های توسعه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده است.


این مقام ارشد بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی در وزارت صنعت، معدن و تجارت از انجام 10 طرح پژوهشی در حوزه HSEE در این وزارتخانه در سال گذشته خبر داد و گفت: تمام پژوهش‌های انجام شده مبتنی بر نقشه راه تدوین شده این بخش بوده است .


یاراحمدی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت،معدن و تجارت تنها وزارتخانه ای است که نقشه راه HSEE دارد یادآور شد: این نقشه راه در 6 محور اصلی ایمنی، بهداشت، محیط زیست، انرژی، آموزش و ذی‌نفعان تدوین شده و مبتنی بر اسناد بالا دستی کشور و چشم‌اندازهای صنعت، معدن و تجارت مسیر کامل حرکت و اهداف مهم را تبیین کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته