دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1396 - 09:48

داعش فراریان را در روغن سرخ می‌کند

به‌گفته یکی از نیروهای کرد که برای آزادی رقه نبرد می کند، اعضای داعش، فراریان و خاطیان را داخل ظرف‌هایی از روغن داغ می‌اندازند.
کد خبر : 186330

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری العالم، شبکه پنج تلویزیون فرانسه گزارش کرد: «نبردهای رقه در سوریه ادامه دارد. نیروهای عرب و کُرد که از حمایت آمریکا برخوردار هستند، صبح امروز موفق شدند وارد مناطق غربی شهر شوند. نیروهای دمکراتیک سوریه پیشتر کنترل مناطق شمالی و شرق این شهر را در دست گرفته بودند. نبردهای شدیدی در شهر در جریان است.»


گزارشگر شبکه فرانس تلویزیون در مدخل ورودی شهر رقه گزارشی تهیه کرده است.


گزارشگر شبکه گفت: «از روی بام‌ها می‌توان محل استقرار نیروهای افراط‌گرا را مشاهده کرد، از این پس مرکز شهر رقه هدف این مبارزان کُرد قرار دارد. مبارزان کُرد که روی بام یکی از ساختمان‌های شهر مستقر شده‌اند، خودروی مشکوکی را که به آن‌ها نزدیک می‌شود، با موشک‌انداز هدف قرار می‌دهند. نبردها زیر تابش خورشید ادامه می‌یابد و دمای هوا در سایه بیش از 40 درجه سانتیگراد است.»


یکی از مبارزان کُرد گفت: «ما تا مرکز شهر 500 کیلومتر فاصله داریم و برای پیشروی بیشتر با هم هماهنگ می‌شویم. افراط‌گرایان (داعشی‌ها) در رقه کسانی را که سرپیچی و یا قصد فرار می‌کنند، داخل روغن داغ می‌اندازند.»


گزارشگر افزود: «نیروهای کُرد در خط اول قرار دارند و همانطور که در نقشه‌ای که در تصاویر دیده می‌شود، شهر را محاصره کرده‌اند. این نیروها از حمایت آمریکایی‌ها برخوردارند و وارد رقه شده‌اند. تصاویری که مشاهده می‌شود در شرق رقه تهیه شده است، در این منطقه نبردها و بمباران‌های نیروهای ائتلاف بی وقفه ادامه دارد.»


یکی از مبارزان کُرد گفت: «غیر نظامیان در جاده‌ها در حال فرار هستند. ما تلاش می‌کنیم که از آن‌ها محافظت کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته