دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1396 - 09:12
لژیونر هندبال ایران در گفت‌وگو با آنا؛

صد در صد به تیم ملی برمی‌گردم/ می‌توانیم قهرمان آسیا شویم/ خوشبختانه شرایط هندبال مساعد شده است

هندبالیست ایرانی دیناموبخارست گفت: با برنامه‌ریزی خوب و بازگشت همه لژیونرها تیم ملی می تواند قهرمان آسیا شود.
کد خبر : 186319

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، یکی از هندبالیست‌هایی که در سال‌های اخیر موفق شده در قاره اروپا لژیونر موفقی باشد، سجاد استکی است. او که به واسطه مشکلات مالی تیم ثامن الحجج و البته میل به پیشرفت بیشتر تصمیم گرفت تا ورزش حرفه‌ای‌اش را در اروپا دنبال کند، حالا یکی از ستاره‌های تیم دیناموبخارست رومانی است و همچنین در بین 20 هندبالیست برتر قاره اروپا قرار گرفت و این شانس را دارد که برترین بازیکن قاره سبز نیز شود. او پدیده هندبال اروپا شد و زمانی در بین هفت هندبالیست برتر اروپا نیز قرار گرفت.


* از شرایطی که این فصل تیم دیناموبخارست داشت راضی بودی؟


- واقعا فصل موفقی را سپری کردیم و یکی از بهترین تیم‌های اروپایی بودیم چرا که تیمی نبود که در کشورش بتواند سه جام را به‌دست آورد ولی ما با تیم دینامو در قهرمانی هت‌تریک کردیم و سه عنوان قهرمانی را کسب کردیم. بازی‌ها در سطح بالایی بود ولی ما موفق شد در سه جام بدرخشیم و با قهرمانی مزد برتری‌مان را بگیریم.


* فصل آینده هم در دیناموبخارست می‌مانی؟


- هنوز چیزی مشخص نیست. من امیدوارم که دینامو با من یا بدون من فصل خوبی را سپری کند چون شرایط یک تیم حرفه‌ای را داشت و من بدون نگرانی خاصی بازی‌هایم را دنبال می‌کردم. باید منتظر بمانم تا ببینم چه اتفاقاتی در ادامه می‌افتد تا آینده هندبالی‌ام با مشکل مواجه نشود.


* موفقیت‌های خوبی را در تیم دیناموبخارست به دست آوردی؟


- خدا رو شکر می‌کنم که فصل موفقی را سپری کردم و یکی از بازیکنان تاثیرگذار بودم.


* و در نهایت عملکردت باعث شد تا در بین 20 هندبالیست برتر اروپا قرار بگیری؟


- از این موضوع خیلی خوشحالم و امیدوارم که در نهایت در بین این 20 هندبالیست در رتبه خوبی قرار بگیریم.


* به طور حتم درخشش تو در اروپا راه برای دیگر هندبالیست‌های ایران برای حضور در تیم های اروپایی باز می‌کند.


-اول اینکه تمام تلاش من این است که بتوانم نردبان موفقیت را طی کنم تا به بالاترین سطح در هندبال دنیا برسم. این اتفاق دو مزیت دارد اول اینکه باشگاه‌های خوب اروپایی به دنبال بازیکنان ایرانی خواهند رفت چرا که به این نتیجه خواهند رسید که هندبالیست‌های ایرانی از چه توانایی‌بالایی برخوردار هستند.از طرف دیگر هر چه‌قدر لژیونرهای هندبال ما بیشتر شوند و بتوانند کیفیت بازی‌شان را ارتقا دهند ضمن اینکه در جهان شناخته‌تر می‌شوند به سود تیم ملی نیز خواهد بود. ما با داشتن بازیکنان لژیونر موفق تیم ملی قوی هم در آسیا و حتی جهان خواهیم داشت.


*با توجه به حضور علیرضا رحیمی در رای فدراسیون هندبال قصد بازگشت به تیم ملی را داری؟


صددر صد برمی‌گردم. باید تیم ملی هندبال آماده‌ای بسازیم که بتواند در مصاف با حریفان موفق شود. الان شرایط هندبال ملی مساعد شده است و فرصتی پیش آمده تا بتوانیم با نمایش قابل قبول موفقیت‌های زیادی را به دست آوریم.


*تیم ملی می‌تواند بار دیگر در سطح اول قاره آسیا قرار بگیرد؟


-چرا که نه؛ ما وضعیت مناسبی داریم و باید به روزهای خوب گذشته برگردیم. با برنامه‌ریزی خوب و با حضور همه لژیونرهای هندبال در تیم ملی می‌توانیم در مصاف با حریفان آسیایی موفق شویم و به یکی از بهترین تیم‌ها تبدیل شویم. به طور حتم قهرمانی آسیا دور از دسترس نیست و ما این توانایی را داریم که بر همه حریفان غلبه کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته