دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1396 - 09:47

هشدار جدید روسیه به آمریکا درباره حمله به ارتش سوریه

وزارت امور خارجه روسیه به کاخ سفید درباره حمله مجدد جنگنده‌های آمریکایی به مواضع نیروهای دولتی سوریه هشدار داد.
کد خبر : 186306

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با رکس تیلرسون، همتای آمریکایی خود این پیام را منتقل کرد که حملات جنگنده‌های آمریکا تحت عنوان ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به مواضع نیروهای سوری غیرقابل قبول است.»


طبق این گزارش، لاوروف مخالفت قاطع خود را با حملات هوایی آمریکا به نیروهای حامی دولت سوریه اعلام کرد و از تیلرسون خواست اقدامات اساسی برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه در آینده انجام دهد.


وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: «لاوروف و تیلرسون در این تماس تلفنی اوضاع سوریه را بررسی کردند و از آمادگی خود برای گسترش همکاری‌ها برای پایان دادن به درگیری‌ها خبر دادند.»


مسئولان آمریکایی ماه گذشته اعلام کرده بودند ارتش آمریکا حمله‌ای هوایی علیه گروه‌های مورد حمایت نظام سوریه انجام داده است. آن‌ها مدعی شده بودند که این گروه‌ها تهدیدی برای نیروهای آمریکایی و نیروهای سوری مورد حمایت واشنگتن در جنوب سوریه محسوب می‌شدند.


روسیه همان زمان اعلام کرد که اقدامات آمریکا تلاش‌ها را برای دستیابی به راه‌حل سیاسی دچار پیچیدگی می‌کند و نقض حاکمیت سوریه به‌شمار می‌ود.


سوریه یکی از نزدیک‌ترین هم‌پیمانان روسیه در خاورمیانه به‌شمار می‌رود.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته