دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1394 - 17:33
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با آنا خبر داد

برگزاری نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی به منظور توانمندسازی معلولان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از برگزاری نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی کشوری به منظور توانمندسازی افراد معلول و کارکرد اجتماعی در خرداد ماه خبر داد.
کد خبر : 18612

یحیی سخنگویی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی آنا گفت: با توجه به اهداف تربیتی و آموزشی هنر نمایش و نقش موثر آن در توانمند سازی افراد معلول و کارکرد اجتماعی آن به ویژه در ارتقای سطح آگاهی عمومی، انتقال مفاهیم به مخاطبان با تاکید بر تغییر نگرش جامعه و پیشگیری از گسترش فرهنگ ناتوانی، ضرورت تدوین آثار نمایشی با بن مایه معلولیت و مسائل مرتبط با آن را دو چندان می‌کند.


وی افزود: باتوجه به خلاء موجود در زمینه متون نمایشی و به منظور دستیابی به مجموعه‌ای از آثار نمایشی کیفی و استاندارد، ‌معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی کشوری را با تاکید بر محورهای زیر در خرداد ماه برگزار می‌کند.


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی یادآور شد: این جشنواره با محوریت معلولان و برابر سازی فرصت‌ها در تمامی عرصه‌های اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و هنری، ارتقای سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش نسبت به افراد دارای معلولیت، تلفیق اجتماعی فرد معلول و کمک به مشارکت وی در جامعه، پیشگیری از معلولیت‌ها و تشدید آن، درونی سازی الگوهای رفتار اخلاقی، رشد دیدگاه همدلی و ارزش‌های مثبت فرهنگی و همچنین تقویت حس مسئولیت پذیری و پرورش نگرش مطلوب اجتماعی و احترام به حقوق معلولان، شناخت و درک معلولان و برقراری ارتباط سالم به دور از هر گونه تفاوت، تاکید بر نگرش مثبت خانواده به فرزند دارای معلولیت و کمک به شکوفایی توانایی‌های بالقوه برگزار می شود.


سخنگویی ادامه داد: ۸۰ متن نمایشی در بخش‌های نمایش‌نامه نویسی صحنه‌ای کودک و نوجوان و عروسکی با توجه به محورهای اشاره شده تا پایان اسفند ماه سال ۹۳ به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و هیات داوران متشکل از خسرو حکیم رابط، داوود کیانیان و قطب الدین صادقی پس از بازخوانی آثار تعداد ۱۱ نمایش نامه را بدون در نظر گرفتن اولویت به عنوان آثار برگزیده انتخاب کردند.


به گزارش آنا، مجموعه نمایش نامه‌های برگزیده توسط دبیرخانه جشنواره جهت استفاده علاقه‌مندان چاپ خواهد شد و در خرداد ماه سال جاری طی مراسمی از برگزیدگان در شهر کرد تقدیر به عمل خواهد آمد.


انتهای پیام/

برچسب ها: معلولان
ارسال نظر
قالیشویی ادیب