دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1396 - 16:12
در گفت‌وگو با آنا

مجید صالح: بازی با ازبکستان هم ساده است و هم سخت/ کی‌روش و شاگردانش می‌توانند جاودانه شوند

کارشناس فوتبال گفت: کی‌روش یک روش خاصی دارد و توجهش هم به خط حمله است و هم در خط دفاعی با چیدمانی که دارد باعث می‌شود تا دروازه ایران تهدید نشود.
کد خبر : 186075

مجید صالح در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد شرایط تیم ملی برای بازی مقابل ازبکستان که قرار است دوشنبه هفته جاری در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 در تهران برگزار شود گفت: «بازی مقابل ازبکستان هم برای تیم ملی ساده است و هم می‌تواند سخت باشد. ساده از این جهت که تیم ملی در صورت پیروزی در این دیدار می‌تواند به جام جهانی صعود کند و استراتژی کی‌روش باید برای برد باشد. سخت هم می‌تواند باشد چون همین تیم ازبکستان چهار سال قبل در تهران تیم ملی را شکست داد و تجربه تلخی برای فوتبال ما به جا گذاشت.»


وی ادامه داد: «کی‌روش با توجه به تجربه زیادی که دارد به دید یک بازی ساده به ازبکستان نگاه نمی‌کند. قطعا با برد در این دیدار کی‌روش و شاگردانش در فوتبال ایران جاودانه می‌شوند ولی همین مساله می‌تواند باعث از بین بردن تمرکز ملی‌پوشان هم شود. تیم ملی برای صعود به جام جهانی نیاز به دو امتیاز دارد که بازیکنان باید حواسشان را جمع کنند تا با هوشیاری کامل به میدان بروند و اسیر تاکتیک‌های ازبکستان نشوند.»


صالح در خصوص استراتژی کی‌روش برای بازی مقابل ازبکستان بیان کرد: «کی‌روش یک روش خاصی دارد و توجهش هم به خط حمله است و هم در خط دفاعی و هم با چیدمانی که دارد باعث می‌شود تا دروازه ایران تهدید نشود. در بازی مقابل ازبکستان هم کی‌روش در فاز هجومی با گذاشتن مهره‌های باکیفیت به دنبال پیروزی است و در خط دفاعی هم ساختار دفاعی تیم ملی را به گونه‌ای می‌چیند که هر بازیکنی که در ترکیب قرار می‌گیرد می‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد.»


وی در مورد برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی روسیه گفت: «با توجه به محدودیت‌های سیاسی که در کشور ما وجود دارد اما می‌توان گفت فوتبال پیشرفت خوبی را طی سال‌های گذشته پشت سر گذاشت. شرایط اقتصادی و تحریم‌ها روی ورزش و فوتبال تاثیر می‌گذارد و اگر این مشکلات نبود قطعا توانایی ما در جام جهانی بیشتر از ژاپن و کره جنوبی می‌شد.»


صالح افزود: «صعود به جام جهانی برای دومین دوره متوالی می‌تواند گام محکمی برای فوتبال ما باشد و ایران را در آسیا به یکی از قطب‌های ثابت حضور در جام جهانی تبدیل کند. قطعا با یک برنامه‌ریزی درست هم می‌توان در جام جهانی به فکر صعود از گروه و رفتن به مراحل حذفی بود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته