دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

توضیح سایپا درباره یک گزارش

در پی انتشار گزارشی مستند به آمار گمرک ایران با عنوان «صادرات پراید صفر شد»، شرکت خودروسازی سایپا توضیحاتی را ارسال کرد.
کد خبر : 18605

به گزارش گروه اقتصادی آنا، متن توضیحات سایپا به این شرح است:


۱-شرکت سایپا در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار دستگاه انواع مدل‌های خودروی پراید به بازارهای صادراتی خود ارسال کرده است و با تداوم این روند در فروردین سال جاری نیز علاوه بر صادرات محصول تیبا تعداد ۹۰۳ دستگاه پراید به کشورهای هدف صادراتی صادر شده است.


۲- بر اساس سیاست‌های گروه خودروسازی سایپا، بنا بر این خواهد بود که در آینده نزدیک خودروهای تیبا و تیبا ۲ به سبد محصولات صادراتی شرکت سایپا افزوده شود تا به تدریج بتوان در بخش سواری بازارهای صادراتی، این محصولات را با توجه به ویژگی‌های آن جایگزین خودروی پراید کرد، اما در حال حاضر خودروهای گروه x۱۰۰ طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به اهداف صادراتی صادر می‌شوند.


۳- در خصوص تفاوت آمار گمرک کشور با شرکت سایپا دلایل مختلفی برای این تفاوت وجود دارد:


اولا صادرات قطعات منفصله خودرو که در کشور مقصد پس از مونتاژ به صورت خودروی کامل در می‌آید به راحتی از سایت گمرک قابل محاسبه نیست و معمولا جزو آمار صادرات خودرو لحاظ نمی‌شود.


ثانیا برای شرکت سایپا معیار صادر شدن محصول خروج آن از کشور است که با آمار مندرج در سایت گمرک که بر اساس تاریخ صدور پروانه می‌باشد تا حدی متفاوت است، زیرا ممکن است محصولی اظهار گمرکی شود که به دلایلی مانند تعطیلات در کشور مقصد، مشکلات حمل و غیره با تاخیر از کشور خارج شود.


۴- در پایان ضمن تقدیر از تلاش خبرنگاران توانمند آن رسانه وزین، ‌استدعا می‌کنیم که موارد تخصصی‌تر را با مشورت و دریافت راهنمایی از فعالان بی‌طرف حوزه‌های صنعتی علی الخصوص صنایع گسترده‌ای همچون صنعت خودرو به رشته تحریر در آورده تا ناخواسته قلم اشتباه در حوزه‌های مهم اقتصادی باعث دل آزردگی فعالان این بخش نشود.


انتهای پیام/

برچسب ها: پراید تیبا سایپا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته