دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1396 - 10:19

موج هشتگ‌های ایرانی در پاسخ به وزیر آمریکایی + تصویر مدال ارتش آمریکا که واقعیت تاریخی «خلیج‌ فارس» را نشان می‌دهد

کاربران توییتر با راه‌اندازی هشتگ پرشین گلف (Persian Gulf) در مقابل اظهارات اخیر رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا که از نام جعلی خلیج عربی استفاده کرده بود واکنش نشان دادند.
کد خبر : 186024

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، رکس تیلرسون روز گذشته در حالی که از کشورهای عربی درخواست می‌کرد تا محاصره قطر را کاهش دهند از واژه «خلیج عربی» استفاده کرد و گفت: اوضاع در «خلیج عربی» طی روزهای گذشته برای ایالات متحده، منطقه و بسیاری از مردم که مستقیما از آن تاثیر می‌پذیرند، دردسر ساز شده است.


این اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا که بسیاری بیان آن را به دلیل خوشایند عربستان سعودی می‌دانند، واکنش مردم ایران را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.


کاربران شبکه‌های اجتماعی ایرانی با راه‌اندازی هشتگ #PersianGolf (خیلج فارس) به اظهارات تیلرسون معترض شدند.


برخی از کاربران در صفحه توییتر، تیلرسون و دونالد ترامپ را خطاب قرار داده و گفته‌اند که آنها اجازه ندارند درباره افتخارات ایران صحبت کنند.


برخی نقشه خلیج فارس را منتشر کرده‌اند. کاربر دیگری در توییتر ضمن انتشار این هشتگ اسنادی از سازمان ملل متحد را منتشر کرده است که نشان می‌دهد که باید از واژه (خلیج فارس) استفاده شود.



یکی از کاربران دیگر توییتر خطاب به تیلرسون نوشته است که «این واژه را (خیلج فارس) آنقدر تکرار کن تا در خاطرت بماند.»


کاربران توییتر با انتشار این هشتگ توانستند که عبارت پرشین گلف را ترند توییتر کنند. تاکنون بیش از 1800 بار از این هشتگ استفاده شده و شمار استفاده از آن رو به فرونی است.



همچنین در شبکه اینستاگرام نیز همین هشتگ با انتشار تصاویری تاریخی از خلیج فارس همراه شده تا به رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا یادآوری شود که عناوین و مفاهیم تاریخی مستحکم‌تر از آن هستند که دستاویز مصلحت‌سنجی‌های دیپلماتیک شود.


یکی از کاربران اینستاگران نیز تصویری از مدالی که ارتش آمریکا به سربازان خود در خلیج فارس اعطا می کند، منتشر کرده است که روی این مدال صراحتا عنوان «Persian Gulf» حک شده است.



این برای نخستین بار نیست که کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی برای دفاع از داشته‌های تاریخی و ملی کشور بسیج می‌شوند. پیشتر نیز کمپین‌های مشابهی برای دفاع از ارزش‌های ملی و مذهبی ایران در شبکه‌های اجتماعی پدید آمده بودند. این بار نیز بسیج اینترنتی ایرانی‌ها، امواج سهمگینی برای پاسخ به وزیر امور خارجه آمریکا ایجاد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته