دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1394 - 15:14
مدیر عامل شرکت شهروند در پاسخ به آنا:

شهروند نمی‌تواند منبع درآمد پایدار برای شهرداری باشد

مدیر عامل شرکت شهروند با تاکید بر اینکه شهروند تنها با هدف خدمات رسانی به شهروندان فعالیت می‌کند، گفت: این شرکت به هیچ وجه نمی‌تواند منبع درآمد پایدار برای شهرداری محسوب شود.
کد خبر : 18596

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سید اکبر علوی در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شهرداری تهران به دنبال ایجاد منبع درآمد پایدار است و آیا شرکت شهروند می‌تواند درآمد پایدار برای شهرداری داشته باشد، گفت: هر چند ما زیر مجموعه شهرداری محسوب می‌شویم اما نگاه درآمدزایی به شهروند نداریم و هدف ما کمک و خدمت رسانی است.
وی افزود: همه سال تعداد مراجعه کنندگان ما نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا می‌کند و این افزایش خرید در فروش فوق‌العاده بیشتر هم می‌شود و علت آن تخفیف‌هایی است که بر کالاهای مصرفی مردم لحاظ می‌شود.
علوی گفت: نگاه شهروند به شهروندان به عنوان کسانی که می‌توانند درآمدزایی کنند نیست و تنها هدف ما از ارائه خدمات و ارائه کالا‌ها با قیمت پایین، خدمت رسانی به مردم است.
در ادامه این نشست مدیر عامل شرکت شهروند همچنین در خصوص تشکیل باشگاه خیرین شهروند که سال گذشته راه اندازی شد گفت: شهردار تهران بر دستگیری از فقرا تاکید ویژه‌ای دارند و بر همین اساس این باشگاه تشکیل شده و در حال فعالیت است.
علوی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم از فقرا دستگیری کنیم در شرف تکمیل این باشگاه با کمک خیران شهر هستیم که تامین کننده مبالغی از قیمت کالا هستند. قصد ما انجام کار خیر است و قطعا در ماه‌های آینده گزارشی از عملکرد این باشگاه را در اختیار شما قرار خواهیم داد.
وی در ادامه تشکیل و توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند در تمامی استان‌ها و حتی خارج از کشور را هدف اصلی شرکت شهروند در سال ۹۴ عنوان کرد و افزود: ما تعهد داریم سالانه ۱۰ فروشگاه در شهر تاسیس کنیم اما امسال از آنجا که ۴ فروشگاه از سال گذشته نیز باقی مانده بنابراین ۱۴ فروشگاه در سال جاری تاسیس خواهد شد.
وی افزود: شورای شهر تهران نیز بر توسعه فروشگاه‌های شهروند تاکید دارد و بر همین اساس کمیته‌ای تشکیل شده تا برای راه اندازی فروشگاه‌های جدید در سال‌های آتی برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.
علوی با بیان اینکه محدودیتی در توسعه فروشگاه‌های شهروند وجود ندارد گفت: طبق برنامه ۵ ساله باید ۵۷ فروشگاه زنجیره‌ای شهروند در تهران ایجاد شود و از هم اکنون نیز توسعه فروشگاه‌ها را در استان‌ها آغاز کرده‌ایم.
وی یکی دیگر از اهداف شرکت شهروند را حذف کالاهای خارجی عنوان کرد و گفت: با این وجود کالاهایی که مشابه ندارند ناچاریم برای تامین نیاز شهروندان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند به فروش برسانیم.
وی یادآور شد: شرکت شهروند از تمامی تامین کننده‌هایی که بتوانند کالاهای خود را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار دهند استقبال خواهد کرد.
مدیر عامل شرکت شهروند همچنین فروش مجازی کالاهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان در بخش مجازی فروش داشتیم با این وجود این میزان کافی نیست و قصد داریم آن را افزایش دهیم.
در پایان این نشست علوی بر فروش مجازی و رایگان بودن حمل و نقل آن برای شهروندان تاکید کرد و گفت: امروز به ۵ نفر از شهروندان تهرانی که از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند خرید کرده‌اند به قید قرعه ۵ دستگاه پژو پارس اهدا می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته